GeriSeyahat Mil kullanımı son üç yılda iki kart arttı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Mil kullanımı son üç yılda iki kart arttı

Mil kullanımı son üç yılda iki kart arttı

Türkiye’de son üç yılda harcamalarını bedava uçak biletine dönüştüren gezginlerin sayısı iki kat arttı. Bankalar arasındaki rekabet tüketiciye yaradı. Bu kartlar artık araç kiralamadan, otel, paket tur ödemesine kadar sayısız fırsat sunuyor. Mili mile ekleyerek ücretsiz uçmanın iki şartı var: Seyahati çok sevmek ve biraz kafa yormak.

Türkiye’de 20 yıl önce uygulamaya konulan bu kartlar sayesinde uçtukça, kredi kartınızla harcama yaptıkça mil kazanıyorsunuz. Alışveriş milleriniz uçuş millerinize ekleniyor, damlaya damlaya göl oluyor. Ücretsiz bilete dönüşüyor, biletiniz bir üst sınıfa yükseltiliyor, yakınlarınıza bilet alabiliyorsunuz.

Türkiye’de harcamaları ücretsiz uçak biletine dönüştürme uygulamasını 1998’de Türk Hava Yolları başlatmıştı. Frequent Flyer programı 1991’de şirket üyeliklerinin bulunduğu Company Club, 1993’te Mileage Club, 1994’te Corporate Club uygulamalarıyla sürdü. 1998’de katıldığı Qualiflyer programı sayesinde ise Swissair, Sabena, TAP gibi havayollarının bulunduğu bir birlikte yer aldı. Nihayet 2000’de kendi özel yolcu programı Miles&Smiles’ı başlattı. İhale yöntemiyle, bankalarla anlaşma sağlayıp sistemi kredi kartlarına entegre etti. Şu anda Garanti Bankası’yla Shop&Miles programını yürütüyor. Bankalar arasında bu sistemi kredi kartına ilk uygulayan ise Denizbank. 1993’te Miles&Miles’ı uygulamaya koydu. Ardından Akbank yarışa Wings’le girdi. Sistem, İş Bankası’nın Maximiles’ıyla yaygınlaştı. Yapı Kredi’nin Adios Card’ından sonra diğer bankalar da sisteme dahil oldu. Türk Hava Yolları (THY) Basın Müşaviri Ali Genç’in verdiği bilgiye göre, Miles&Smiles üye sayısı 1.7 milyona yaklaştı. Genç “Farklı sektörlerden yeni program ortaklarıyla yeni mil kazanma olanakları sunmaya ve hizmet çeşitliliğini artırmaya devam edeceğiz” diyor.

Bankalar ise artık ücretsiz uçak biletiyle yetinmiyor. Havalimanlarında ücretsiz lounge hizmetinden oto kiralamaya, hediyeli alışverişten anlaşmalı restoranlarda indirimli yemeğe kadar pek çok ek imkan sağlıyor. Hatta mil puanlarıyla otellerin, paket turların bedavaya getirilmesinin yolunu açıyor.

BANKALAR KENDİ TARZLARINI YARATTI

Mil kazandıran kredi kartı uygulaması söz konusu olduğunda her banka yoğurdu kendi usulünce yiyor. Uygulamalardaki yaratıcılık da bazen kullanıcının birden fazla karta yönelmesine neden oluyor. Örneğin İş Bankası’nın Maximiles kartı güncel fiyat üzerinden uçak bileti alınmasını sağlıyor. Yani müşteriler erken rezervasyon imkanından yararlanıp, uçak biletini buldukları fiyata alabiliyor. Ancak uçak biletinin o günkü fiyatı kadar kadar para puan biriktirmeniz gerekiyor.

Yapı Kredi Bankası’nın mil kartı Adios da benzer bir uygulamayı benimsedi. Yapılan harcamalardan elde ettiği puanlarla güncel bilet fiyatı ne ise, birebir o değer üzerinden bilet, otel konaklaması ya da paket tur alınabiliyor. Böylece tatillerini önceden planlayıp uçak biletlerini erkenden alanlar çok daha az puan kullanarak seyahat etme hakkı elde edebiliyor.
Wings kartı yaratan Akbank ise her 1 TL tutarındaki harcama için 1 mil puan kazandırıyor. Yurtiçi bilet için en az 15 bin mil puan, Avrupa için 35 bin, ABD içinse en az 50 bin mil puan kazanılması gerekiyor. Pasifik gibi uzak uçuşlar için de biriken mil puanların 50 bini aşması gerekiyor.

Shop&Miles kartı kullanancıları da erken rezervasyon imkanından faydalanabiliyor. Kontenjan dahilinde yer olduğunda ekonomi mili için harcanan miktarla business sınıfında uçulabiliyor. Ayrıca ekonomi ve business için ödenen ödenen vergi miktarı da değişmiyor. HSBC’nin Pegasus Kart’ıyla Pegasus Havayolları’ndan bilet aldığınız takdirde UçuşPuan kazanıyorsunuz. Bu puanlar istenirse anında kullanılarak bilet fiyatından indirim yapılıyor, istenirse biriktirilip bedava bilet alınıyor. Ayrıca Advantage özelliğiyle taksitli alışverişte NakitPuan kazandırıyor.

DenizBank’ın Miles More programı üyeleriyse Lufthansa ve THY başta olmak üzere Star Alliance üyesi 21 farklı havayolu şirketiyle yaptıkları uçuşlardan mil kazanıyor. Hesaplarında biriken milleri kullanarak ücretsiz bilet alabiliyor. FlySmart uygulamasıyla da internet üzerinden rezervasyon yaparak indirimli uçuşlardan yararlanabiliyor.

Millerin yüzde 79’u yurtiçinde kullanılıyor

Kullanıcıların yüzde 67’si erkek, yüzde 33’ü kadın.
Ödül bilet kullananların yüzde 2’si 2-17 yaş grubundan. Yüzde 7’si 18-24 yaşlarında, yüzde 53’üyse 25-40 yaş diliminden. Yüzde 21’inin yaşları 41-50 arasında. 50 yaş üzerinin oranıysa yüzde 1.
Mil kullanımı son 3 yılda yaklaşık 2 kat arttı.
En yoğun mil kullanımı yaz aylarında yaşanıyor.
Biletlerin yüzde 79’u Türkiye içinde, yüzde 21’i yurtdışında kullanılıyor.
En çok Londra, Paris, New York, Milano ve Moskova’ya seyahat ediliyor. Avrupa ülkelerinin dışında Amerika, Orta Asya, Ortadoğu ve Uzak Doğu’ya gidiliyor.
THY mil kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla sık sık kampanyalar düzenliyor. Farklı dönemlerde uygulanan promosyonlarla düşük mil alternatifleri sunuluyor.
Promosyonlarda hem üyelerin mil kazanmalarını sağlamak, hem de bu millerin uçuşa dönük kullanılmasını artırmak hedefleniyor.
Ödül bilet için talep edilen mil miktarı hesaplanırken temel ölçütler maliyet, biletin türü, sınıfı ve sezonu. Bölgenin uçuş ağı içindeki konumu ve pazar payı gibi yan unsurlar da göz önünde bulunduruluyor.
(Kaynak: Türk Hava Yolları)
False