Marmara’nın yükselen değeri tamamlandı
Karaderili Şirketler Grubun, 180 milyon dolarlık yatırım bedeli ile 2014 yılında temelini attığı 2 bin 200 yatak kapasitesi Marmara Bölgesi’nin en büyük termal oteli Yalova Terma Ctiy’de son aşamaya geçildi. 5 yıldızlı olarak yapılan Yalova Terma City, getirdiği yeniliklerle bölge turizmi ve otellerinin de kalite çizgisini artıracak.
Hisseli tapu gayrimenkul kısmının tamamlandığı ve kullanımın başladığı projede otel bölümü ise yüzde 80 seviyeye geldi. Yüzde 40’ı 0rtadoğulu yatırımcılar tarafından satın alınan hisseli tapu gayrimenkul kısmı, hizmet vermeye devam ederken otelin de en önemli müşteri kesiminin ise yine Körfez bölgesinden gelecek turistler olacağı belirtiliyor.
700 bin yabancı Turist ağırlayacak
55 bin metrekarelik arazi üzerine kurulan ve yılda 700 bin turisti ağırlamayı hedefleyen Yalova Terma City, daha kapılarını açmadan bölge insanına kazandırmaya başladı. Hisseli tapu gayrimenkule gelen turistler çevreden alışverişi yaparak alışverişi canlandırırken gayrimenkul ve arsa değerleri de 4 yıl içinde yüzde 500 arttı.
Odaların teşrifatını birinci sınıf malzemelerle hiçbir maliyetten kaçmadan yapan Karaderlili şirketler grubu, Bodrum, Kuşadası ve Kütahya’daki otelleri ile başladığı serüveninde bu projenin ‘ustalık eseri’ olması için gayret etti. Bu nedenle kaliteden ödün vermediklerini söyleyen Karaderili Şirketler Grubu CEO ‘su Tevfik Talas, 2017 yılının başında otelin pazarlaması için özellikle Avrupa, Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu’da 15 ayrı satış ofisi kurduklarını 1 yıl içinde Yalova nüfusu kadar yani 700 bin kişiyi getirmeyi planladıklarını Yalova Terma City’nin aynı zamanda Marmara Bölgesi’nin de en önemli iş ve toplantı merkezi olmaya aday olduğunu söyledi.
Otel standardı yüksek olacak
Otelin 2018 yılının başlarına kapılarını açmayı planladıklarını söyleyen Talas, 7 yıldız standartlarında hizmet kalitesi sunmayı hedeflediklerini söyledi. Talas, “Türkiye'de Turizm Bakanlığına göre alabileceğimiz en üst yıldız sayısı standart 5'tir. Bizim tabelamızda da 5 yıldız görülecek. Ancak Türkiye'de öyle tesisler var ki, 7 yıldız standartlarında hizmet veriyor. Biz de bu kalitede hizmet veren tesislerden bir tanesi olmaya adayız" dedi.
Sağlık turizminde iddialı
Bir diğer hitap edecekleri kesimin termal su kaynağına sahip olmaları sebebiyle sağlık turizmi olacağını vurgulayan Talas‘’Kireçlenmeden kaynaklı eklem yeri ağrıları olan misafirlerimiz bizi rahatlıkla tercih edebilecekler. Ana binanın altında toplam 6000 metre karelik bir spa alanımız var. Burada biz aynı zamanda kür merkezi olarak da faaliyet göstereceğiz. Bu kür merkezinde çok çeşitli ve farklı sıcaklıklarda havuzlarımızda olacak" diye konuştu.
Dünyanın her yerinde tatil imkânı
Uluslararası oteller zinciri RCI’ın diğer otellerine de üye olan Karaderili şirketler grubu, Yalova Terma City’yi da bu zincire dâhil etti. Böylece dünyanın diğer ülkelerinden zincire üye olan kişiler Yalova Terma City ve grubun diğer otellerinde de tatillerini geçirebilecek. Aynısı Yalova Terma City’den tapulu hisseli gayrimenkul alanlar için de geçerli olacak. Bu kişiler dünyanın istedikleri bir yerinde RCI’ın sahibi olduğu devre mülklerde tatillerini geçirebilecekler.
20 milyon dolarlık gelir sağlayacak
İstanbul’a en yakın termal su bölgesi olma özelliğini taşıyan Yalova’nın turizm kapasitesini 3’e katlaması beklenen Yalova Terma City’nin katma değerini özetleyen Tevfik Talas , ‘’Yalova, yatırım yapılması konusunda çok geç kalınmış bir yer. Bölge gerek termal, gerekse yaz turizmi açısından yüksek potansiyele sahip. Turistler geldiklerinde sadece otelde kalmıyor. Yalova ve yakın illeri de gezmek istiyorlar. Bu durum da Yalova bölgesi ve yakın şehirlerin ekonomisine de katkı sağlıyorlar. Turistlerin Yalova ve yakın şehirlerde yapacakları alışverişlerle bölge ekonomisine 20 milyon dolarlık gelir sağlayacağını düşünüyoruz. Doğrudan Yalova’ya gelen turistlerimiz de İstanbul, Bursa ve çevre bölgeleri de kapsayacak şekilde paket turlar düzenlemeyi planlıyoruz‘’ dedi.
Yalova Terma City, hedef kitle olarak Ortadoğu’yu belirlese de Amerika’dan Avrupa Birliğine ve Asya ülkelerine kadar geniş kapsamlı bir pazarlama faaliyetine girişti. Küresel çapta etkin olan acentelerle anlaşmalar imzaladıklarını söyleten Talas, ‘’Bu çabalarımızla dünyanın en kaliteli termal sularını kullanıma sunan tesisimizi ve Türkiye’nin doğal hazinesini herkese tanıtmayı hedefliyoruz. Bizim amacımız biz kazanırken ülkemizin de kazanması’’diye konuştu.