Kabin boy valizin en iyileri
Uçakta başüstü dolaplarına konabilen valizlere, kabin boy deniyor. Kısa seyahatler için uygun olan bu çantaları, eşyalarını kaybetmekten korkanlar ile inişte bavul beklemek istemeyenler de sıklıkla tercih ediyor. Kabine kabul edilebilir valiz büyüklüğü havayolu şirketine göre değişebiliyor ancak her durumda küçük bir çantaya ihtiyacınız olan her şeyi sığdırmak durumundasınız. Seçimin önemi de burada devreye giriyor. İşi nedeniyle sık seyahat eden isimlere, tercih ettikleri modelleri sorduk. Ortaya 10 maddelik bir liste çıktı.
Tolga Özbek
kokpit.aero Genel Koordinatörü
Hafif ve dayanıklı
Rimowa Salsa
Tolga Özbek, sapı kopan, tekerleği hasarlanan bir bavulun keyif kaçıracağını düşünüyor. Özbek’in tercihi genelde Rimowa markalı ürünlerden yana. Şimdiki tercihi ise Salsa modeli. Bavulun dış yüzeyi polikarbon. Hem hafif hem dayanıklı. “Uzun yıllar uçunca bavula, çantaya iyi para vermek gerektiğini öğrendim. Parasını katbekat geri ödüyor. Kabin ölçülerinde dışı sert, tekerlekli bavullar kullanıyorum. Dışı deri olanları kullanmamaya çalışıyorum” diyor.
Fiyatı: 3.755 TL
Boyut: 43x9x16 cm
Ağırlık: 3.3 kg
Hacim: 24 litre
Mesut Şengün
İstanbul Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği Başkanvekili
Dört tekerli koşturmaca
Samsonite B-LITE 3-SPINNER
Kısa süreli ama sık seyahat edenlerin başında iş insanları geliyor. Mesut Şengün de onlardan biri. Yoğunluk olan uçuşlarda bagajın gelmesini beklemekten hoşlanmadığını söylüyor. “Benim için kabin bagajının çekçekli ve dört tekerlekli olması önemli, havaalanı koşuşturmasında oldukça pratik” diyor.
Fiyatı: 900 TL
Boyut: 55 x 40 x 20 cm
Ağırlık: 2.2 kilogram
Hacim: 36.5 litre
Banu Tuna / Hürriyet Seyahat Eki Yayın Yönetmeni
Aynı zamanda sırt çantası
Samsonite Paradiver Light Duffle
Özellikle dünyanın doğusuna yapılan aktarmalı uçuşlarda bagaja verilen çantaların kaybolma olasılığı arttığından, Banu Tuna sıklıkla kabin boy bagaj kullanıyor. El bagajlarının taşıma alternatifli olması da önemli. Tercihi genelde iki tekerlekli bagajlardan yana çünkü başüstü dolaplarda daha az yer kaplıyor. Kullanmış olduğu Duffle Spor Çantası için “Sırt çantası gibi de kullanabiliyorsunuz. Bu da hareket özgürlüğü sağlıyor” diyor.
Fiyatı: 1.167 TL
Boyut: 55 x 40 x 25 cm
Ağırlık: 2.4 kilogram
Hacim: 51 litre
Elvin Levinler / Seyahat blogger’ı
İç hacmi geniş
Rimowa Salsa Air Ultra
El bagajını, el çantasından daha fazla kullanıyor Elvin Levinler. Hayatının büyük bir kısmını seyahat ederek geçiren biri olarak kapasitesinin önemli olduğunu düşünüyor. “En ucuz biletteki maksimum el bagajı hakkını kullanırken bile son anda içine konması gereken mont, çikolata için her zaman yer olmalı” diyor. Tercihi de bu nedenle küçük ama kapasitesi geniş olan Rimowa’nın Salsa Air modelinden yana.
Fiyatı: 3.055 TL
Boyut: 32x43x20 cm
Hacim: 22 litre
Burak Coşan / Hürriyet ekonomi servisi turizm muhabiri
Bölmeleri bol olmalı
Nautica Ahoy Hardside
Sık ve kısa süreli seyahat eden Burak Coşan, ‘valiz bekleme trajedisi’ yaşamamak için kabin boy kullanmayı tercih ediyor. Hem vakitten hem de yerden tasarruf etmek istediğinden “Birden fazla toplantıya katıldığımız seyahatlerde giyeceğimiz kıyafetlerin buruşmaması gerekiyor. Ceket bile koyabileceğim en az iki geniş bölme şart” diyor.
Fiyatı: 180 dolar
Boyut: 19.5 x 14.5 x 8 cm
Ağırlık: 2.7 kg
Nalan Miri Sözer
Halkla ilişkiler uzmanı
Hızıma yetişebilmeli
Samsonite Curv Lite-Shock
Haftada en az iki kez seyahat eden birisi olarak Nalan Miri Sözer için hız, kabin bagajı seçiminde önemli. Uçağın kalkmasına yarım saat kala kontuardan kapıya maraton yapabilecek hareket kabiliyetinde olması gerektiğini düşünüyor. “El çantam da en az el bagajım kadar dolu olduğu için ikisini birlikte kullanmak şart oluyor. Bagajımın üst kısmına çantamı oturtuyorum, böylece tek çanta taşıyor gibi oluyorum” diyor.
Fiyatı: 1.720 TL
Boyut: 55 x 40 x 20 cm
Ağırlık: 1.7 kg
Hacim: 36 litre
Başak Dizer Tatlıtuğ / Stil danışmanı
Fermuarlı olmalı
Eastpak Tranverz
Kabin boy kullanırken küçük bir alana oldukça fazla şey sığdırmak gerekiyor. Bunun için fermuarlı kabin bagajlarının bir çözüm olduğunu düşünüyor Başak Dizer Tatlıtuğ. “Önde fermuarlı bir cebinin olması özellikle pasaporta kolay ulaşabilmem için oldukça önemli” diyor.
Fiyatı: 132 Euro
Boyut: 51 x 22 x 34 cm
Ağırlık: 2.4 kg
Hacim: 42 litre
Didem Soydan / Model
Her şey elimizin altında
North Face Rolling Thunder
Didem Soydan’ın da bir kabin bagajından beklentisi fermuarların kolay açılır olması. “El bagajında olmazsa olmaz özellik fermuarının kolay açılır olması ve iç ceplere kolay ulaşılması, bu nedenle senelerdir North Face’in Rolling Thunder modelini kullanıyorum. Hem başüstü dolabında az yer kaplıyor hem de çok pratik” diyor Soydan.
Fiyatı: 1.790 TL
Boyut: 35 x 53 x 21 cm
Ağırlık: 3.3 kg
Hacim: 40 litre
Onur Baştürk
Hürriyet Kelebek kent yazarı
Kaybolma ihtimaline son
Rimowa Classic
Kabin bagajı seçiminde profesyoneller, hız, kapasite ve çok amaçlı kullanımın yanı sıra dayanıklılığa da önem veriyor. Onur Baştürk iki seyahatten sonra bagajın kullanılmaz hale gelmemesi gerektiğini düşünüyor. “USB özellikli olursa şahane oluyor, böylece bavul kaybolsa bile telefona indirdiğim aplikasyonla nerede olduğunu görebiliyorum” diyor.
Fiyatı : 700 Euro
Boyut: 55 x 40 x 20 cm
Ağırlık: 4.2 kg
Hacim: 33 litre
Aslı Barış / Hürriyet moda yazarı
Hem şık hem klasik
Louis Vuitton Speedy Bandoulière
Aslı Barış, yolculuklarında hem şık hem de kullanışlı olduğunu düşündüğü Louis Vuitton Speedy Bandoulière 40 Monogram Canvas model çanta kullanıyor. “Modası geçmeyen bir klasik. Üstelik çok dayanıklı. Başüstü dolapları dolsa bile tekerlekli bavulların üzerine rahatlıkla yerleştirebiliyorum. Elimde veya omzumda taşıyabiliyorum” diyor.
Fiyatı : 1.490 dolar
Boyut: 40 x 25 x 19 cm