Son Güncelleme:
Ä°kinci el otomobilde püf noktaları
Özel Tüketim Vergisi'nin (ÖTV) çıkmasıyla, tşıt alım vergisinin kalkmasıyla cazip hale gelecek ikinci el otomobillerin alımında çok dikkatli olunması gerektiÄŸi belirtildi.Uzmanlar, ikinci el otomobilin mutlaka gündüz gözüyle görülerek alınmasını, fiyat araÅŸtırması yapılmasını öneriyorlar. Bir baÅŸka araçla çarpışmış, devrilmiÅŸ, paslanmaya baÅŸlamış ve motoru ömrünü tamamlamış olan otomobiller, küçük makyajlarla otomobilden çok iyi anlamayan kiÅŸilere rahatlıkla satılabiliyor.    Yetkililer, otomobiller konusunda bilgisi az olanların, maÄŸdur duruma düşmemeleri için mutlaka alacakları otomobili bir usta ya da bu iÅŸle uÄŸraÅŸan yakınlarına kontrol ettirmelerini önerdiler.     ÖNERÄ°LER Uzmanlar, ikinci el otomobil alacaklara ÅŸu önerilerde bulundular: Gündüz gözüyle alın: Kullanılmış otomobil alırken tam anlamıyla inceleyebilmek, basit çizik ve darbeleri görmek için mutlaka gün ışığına ihtiyaç var. Fiyatları mutlaka karşılaÅŸtırın: Karar verdiÄŸiniz marka ve model otomobili almadan önce mutlaka fiyat araÅŸtırması yapın. Ne kadar çok otomobile bakarsanız, alacağınız otomobilin fiyatı o kadar içinize siner ve en avantajlısını alabilirsiniz. Kaportada kamuflaj olup olmadığına bakın: Kaportadaki çürük yerler sticker, fiberglas veya macunla kamufle edilmiÅŸ olabilir. Bunu anlamak için bir kalemle kaportaya vurup gelen sesi dinleyin. Sacla fiberglasın vereceÄŸi ses birbirinden farkılıdır. Sac daha tiz, fiberglas ise daha tok çınlama sesi verir. Bunu suyla en çok temas eden kaput içi, çamurluk üstü, kapı kenarları gibi bölgelerde denemeniz yeterlidir.    Boyanın orjinalliÄŸi: Ayna kenarı, kenar çıtaları, anten baÄŸlantı yeri, tampon gibi yerlerde boya izlerinin olması, otomobilinin boyasının orjinal olup olmadığını gösteririr. Kapı veya cam fitilleri de kontrol edilerek aracın boyanıp boyanmadığı tespit edilebilir. Kaput ve kapılar: Kaput veya kapıların kapandığında birleÅŸim yerlerinin birbirine eÅŸit olması gerekir. EÅŸit olmaması parça deÄŸiÅŸimine iÅŸarettir. MOTOR Motoru ustaya veya servise gösterin: Kullanılmış otomobil alırken öncelikle motor kontrol edilmeli. Bu sebeple almayı düşündüğünüz otomobili ya servisine gösterin ya da yanınızda motordan anlayan bir ustayı götürün.  Motorun yaÄŸ yakması: Motorun üflemesini anlamak için motora yaÄŸ konulan kapak açılır ve motor çalıştırılır. Motor ısındıktan sonra yaÄŸ, egzostan ve monifolddan gaz halinde çıkmıyor, segmanlar yukarıya doÄŸru yaÄŸ atıyorsa, bu motorun yaÄŸ yaktığı anlamına gelir. Birkaç saatpark halinde kalmış bir otomobilin altına yatılarak bakıldığında, motorla ÅŸanzıman arasından yaÄŸ aktığı görülürse, krank keçelerinde kaçak olduÄŸu anlaşılır. Motorun sesini dinleyin: Otomobili çalıştırıp mutlaka motorun sesini dinleyin. Bu size motor hakkında referans olacaktır. Otomobili motoru soÄŸukken çalıştırdığınızda rölantisi düzgünse ve uÄŸultu yapmıyorsa bu iyiye iÅŸarettir. Paslanma menteÅŸelerden baÅŸlar: Otomobilde paslanma olup olmadığını ilk bakışta anlamak bazen zor olabilir. Bunu anlamak için paslanmanın baÅŸlangıç noktaları olan kapı, bagaj ve kaput menteÅŸelerinin etrafına bakabilirsiniz.    Tavan, tavan çıtalarının kenarları ve çamurlukların metal kısımları da paslanmaya müsait yerlerdir. Bombelerin düzlüğünü kontrol edin: Otomobilin yanlarında bulunan bombelerde herhangi bir ÅŸekil bozukluÄŸu varsa, bu darbe aldığını gösterir. Bunu tespit etmek için otomobilin sol ve saÄŸ köşelerinden bombelere göz hizasından bakabilirsiniz. YEDEKPARÇA SORUNU Yedekparça sorunu: 3 yaşın üzerindeki ikinci el ithal otomobil almaya karar verirseniz, üretiminin durdurulmuÅŸ olup olmadığına dikkat edin. Çünkü üretimi durmuÅŸ ithal otomobillerde yedekparça sorunu yaÅŸayabilirsiniz. Bunu iyice araÅŸtırmadan otomobil almayın.   Kullanın: Kullanılmış otomobil alırken eÄŸer son karar verme aÅŸamasına geldiyseniz, o zaman mutlaka otomobili bizzat kendiniz binerek test ediniz.  Â