GeriSeyahat Dördüncü Pitts geldi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Dördüncü Pitts geldi

Dördüncü Pitts geldi

Can Polat Hakgüder’in Amerika’dan getirdiği S-1S tipi uçak ile Türkiye’deki Pitts akrobasi uçağı sayısı dörde ulaştı.TC-CPH tescilli uçak, 220 beygir gücündeki motoru ile saatte 320 kilometre hız yapabiliyor. Tek kişilik, 400 kilogram ağırlığındaki S-1S, diğer Pitts’lerden farklı olarak yüksek süratle uçabilmek için daha kısa kanatlara sahip.Havacılıkla ilgilenmeye sıra arkadaşı Haşmet Topçuoğlu ile ortaokulda başlayan Hakgüder, 1974 yılından bu yana amatör olarak uçuyor. İç mimar olan 48 yaşındaki Can Polat Hakgüder, akrobasi uçuşlarına geçen yıl Ali İsmet Öztürk’ün AcroMach Gökyüzü Dansçıları grubunda başladı. Akrobasi eğitimini aksatmadan sürdüren Hakgüder’in hocası aynı zamanda sıra arkadaşı ve Türkiye’deki ikinci Pitts uçağının sahibi Haşmet Topçuoğlu oldu. Çift kişilik Pitts’in modelinde yalnız uçuşunu tamamlayan Hakgüder, daha sonra tek kişilik modelde eğitimine devam etti. Akrobasiyi havacılığın en uç ve en zor noktası olarak tanımlayan Hakgüder, ilerleyen süreçte Topçuoğlu ile iki uçak beraber ‘akrotim’ olarak gösteri yapmayı hedefliyor. Akrobasi, Can Polat Hakgüder için pilotun kendi ve uçağının limitlerini iyi bilmesiyle risk faktörünü sıfırlamak. Yapılan araştırmalar 81 mekanik spor dalı arasında en az tehlikeli sporun akrobasi olduğunu ortaya koyuyor. En riskli mekanik spor ise scuba dalış. Tolga ÖZBEKYılın el bagajlarıBusiness Traveller Dergisi okurları arasında yaptığı araştırmada yılın en beğenilen kabin çantalarını belirledi. Fiyatları 180 milyon ila 1 milyar 77 milyon lira arasında değişen bavullar, havayolu standartlarındaki ölçüleri ve modern çizgileri ile dikkat çekiyor. Son yıllarda kabin içine kabul edilen bavul boyutlarının büyümesi havayollarını sıkıntıya sokuyor. Baş üstü dolaplara sığmayan, başka yolculara yer bırakmayan el bagajları, acil durumlarda uçuş emniyetini de zorluyor. Bu nedenle artık bir çok şirket check-in bankosunda el bagajlarını tartan ve ölçülerinin belirleyen ‘kontrol iskeleti’ denilen aletler yerleştiriyor. Buraya sığmayan veya daha ağır olan bagajlar kargoya veriliyor. Havayoluna göre değişmekle birlikte ağırlık limiti 7 ila 10 kilogram arasında oynuyor. Sık ve kısa süreli seyahat eden işadamları, tek parça bagaj kullanıyor. İşadamları, gömleklerini kırıştırmayan, eşyalarının yanı sıra diz üstü bilgisayarlarını da taşıyabilecekleri bavulları tercih ediyor. Kadın yolcular ise, deri bavullardan vazgeçmiyor.Roller Bodrcase AluminiumKlasik yolcu uçaklarından Junkers Ju-52’nin gövdesinden esinlenerek tasarlanan çantanın dışı alüminyum. Tekerlekli çantada renk olarak siyah, metalik ve mavi sunuluyor. Çantanın içi üç ayrı bölümden oluşuyor. Boyutları: 55x35x20 cm. Ağırlığı: 3.6 kg. Fiyatı: 738 milyon TLTravelpro Garment BagCrew 5 tarafından kabin bagaj ölçülerinde tasarlanan çanta, hafif olmasının yanı sıra özel askı, gömlek koyma yerleri ile erkek yolcular tarafından tercih ediliyor. Çanta ikiye katlanarak daha az yer kaplıyor. Boyutları: 112.5x55x7.5 cm. Ağırlığı: 3.2 kg. Fiyatı: 270 milyon TL.Lacoste Reference HorizantalDışı yumuşak kumaştan imal edilen çanta, tekerlekleri olmamasına rağmen hafifliği ile rahat taşınıyor. Tutma yerleri deriden. Dıştaki cep, ayrı taşınmak istenen gazete veya şemsiyenin sığabileceği boyutta. Çanta uygun fiyatı ile de dikkat çekiyor. Boyutları: 39x20x55 cm. Ağırlığı: 1.8 kg Fiyatı: 180 milyon TL.Bric’s Trolleyİtalyan tasarım çanta özellikle kadınlar tarafından tercih ediliyor. Dışta tamamen kahverengi deri kullanılmış. Tekerlekleri sayesinde rahatlıkla taşınabiliyor. Boyutları: 36x47x23 cm. Ağırlığı: 3 kg. Fiyatı: 742 milyon TL.Tumi T3 20 TransportModern tasarımı ile Tumi’nin yeni ürünü özellikle genç yolcular tarafından tercih ediliyor. Teleskobik çekme kolu sağ veya solaklar için iki tarafa da dönebiliyor. Boyutları: 51x36x23 cm. Ağırlığı: 4.3 kg Fiyatı: 1 milyar 77 milyon TL.Travelpro Rolling ToteÖzellikle dizüstü bilgisayarını eşyalarıyla birlikte taşıyan işadamları tercih ediyor. Model, uçuş ekip çantasından yola çıkılarak tasarlandı. Tekerlekleri sayesinde rahat hareket ettirilebiliyor. Boyutları: 37.5x31.3x22.5 cm. Ağırlığı: 3.2 kg. Fiyatı: 432 milyon TL.Antler QuartsOvernight/Cabin RollerPolycarbon’dan imal edilen sert dış yapısıyla bavul eşyaları darbelerden koruyor. Tekerlek sistemi ve çekme kolu klasik çizgilerde. Sınıfındaki bavullara göre daha hafif ve uygun fiyata sahip. Boyutları: 53x38x22 cm. Ağırlığı: 2.7 kg. Fiyatı: 270 milyon TL.Samsonite Gaomi 200x155Modern tasarıma sahip çanta, kumaş dış yüzeye sahip. Özel tekerlekler yorulmadan çantanın taşınmasını sağlıyor. Ayrı diz üstü bilgisayar yeri bulunan çanta geniş iç hacimli. Boyutları: 55x40x20 cm. Ağırlığı: 2.9 kg. Fiyatı: 483 milyon TL.Lufthansa Technik’ten konserAvrupa’nın en büyük uçak bakım şirketi olan Lufthansa Technik, lösemi ile mücadeleye destek veriyor. Almanya merkezli Phöniks Vakfı ile ortak düzenlenen konserlerin altıncısı Hamburg’ta ‘Atmosfer Jumbo’ hangarında yolcu uçaklarının arasında yapıldı. Havacılık sektörünün önde gelen isimlerinin bir araya geldiği konserde Lufthansa Technik’ten havayolunun başına CEO olarak gelen ve geçen yıl emekli olan Jürgen Weber de katıldı. Sektörün saygın simalarından olan Weber, emekli olmasına rağmen Lufthansa’da İdare Meclisi Başkanı olarak tecrübelerini aktarmayı sürdürüyor.RCpower’dan yeni sayıTürkiye’de hızla gelişen radyo kontrollü modelcilik hobisinin dergisi RCpower’ın altıncı sayısı çıktı. Bu hobiye meraklılara Türkçe kaynak sunmak amacıyla yayın hayatına başlayan dergi uzun yıllardır modelcilikle uğraşan Selim Gültan, Murat Estibatır ve Haluk Çiçek tarafından hazırlanıyor. RCpower’ın Eylül sayısında sektörel haberlerin yanı sıra Türkiye’ni en büyük model uçağı 1/6 ölçek Piper Cub, P-51 Mustang uçakları ile Ergo 60 helikopterinin tanıtımı yer alıyor.
False