GeriSeyahat Alaturka iletişim prensipleri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Alaturka iletişim prensipleri

Alaturka iletişim prensipleri

Bir Dana Ferhat olayı yaşıyoruz hep birlikte. Hollywood’da bu senaryoda bir film çekilse dünyada kimse inanmaz. Yönetmen de senarist de sınıfta kalır. Oysa biz bu olayı yaşıyoruz. Sürüden ayrılan mor ineği sucuk yaparlar prodüksiyon bize gururla sunuyor. Biz de izliyoruz.

Bu olayın sponsoru, gerçek bir iletişim dahisi! Bir sucuk firması. Bu etkinliği onlara borçluyuz. Alaturka İletişim Prensiplerini de...

 

Alaturka İletişim Prensipleri No:1

Mercedes’ini götürüp demirciye sat!

(Bu madde Ferhat’ın sahibine adanmıştır).

Paraya ihtiyacın varsa, etrafına bir bak. Eğer elinde, Türk insanının en fazla Başbakan seviyesinde yer alabildiği, The Guardian gazetesine kapaktan girmiş bir dana varsa götür ve sat. Borçlarını temizle. Sakın “eğer para bulamazsam Ferhat kesilecek” şeklinde sponsor arayışlarına girme. Yoksa, hem daha fazla para kazanırsın hem de Allah göstermesin bir sembolü yok etmemiş olursun.

 

Alaturka İletişim Prensipleri No:2

Batıl inançları strateji haline getir!

“Reklamın iyisi kötüsü olmaz” safsatasını düstur haline getir. Bil ki tersini söyleyenler, kıskançlıktan çatladığı için böyle konuşuyordur. Parayı bastır ve gözünü kırpmadan dünyanın en şöhretli danasını kes. Sonra da yüzlerce sucuk önünde poz ver!

 

Alaturka İletişim Prensipleri No:3

Tutarlı ol ve sakın hatandan dönme!

Olay ortaya çıktığında sakın “Hata yaptık. Onun olduğunu bilseydik hiç keser miydik?” falan filan deme. Bunun yerine “Evet, Ferhat’ı da kadromuza dahil ettik. Hayranları onu ilgili sucuk reyonlarında bulabilir” de!

 

Alaturka İletişim Prensipleri No:3

Medyayı saf, kendini uyanık zannet!

İyi bir muhabirin haber hazırlarken tahmin edemeyeceğin kadar devleşebileceğini unut. Rin Tin Tin’vari bir tarzda “A ne güzel!! Amcalar benle röportaja gelmişler. Bana PR yapacaklar” de. Bu yolla onları yılın gazetecilik olayının kahramanı, kendini de bir skandalın başaktörü yap.

 

Alaturka İletişim Prensipleri No:4

Sadece kendini düşünme, mümkünse tüm sektöre zarar ver!

Hayvanseverlik, vejetaryenlik gibi trendlerin hızla yükseldiği bir dünyada, kurban bayramlarında hayvanların kesilmemesinin tartışılır hale geldiği bir ülkede, sen bol bol tepki topla. İnsanları sucuktan iğrenme noktasına getir. Getir ki şanın yürüsün.

 

Alaturka İletişim Prensipleri No: 5

6 ay sonra medyaya dert yan!

Olayın üzerinden bir süre geçtikten sonra medyaya tekrar çıkmayı unutma. Çık ve “Nedendir bilinmez. Türk insanı sucuğa pek rağbet etmez oldu” de. “Medya bizi kötü yansıtıyor”, “Bu işten şu kadar insan ekmek yiyor” klişelerine sığınmayı sakın unutma!

 

Alaturka İletişim Prensipleri No: 6

Her Türk iletişim ve marka uzmanı doğar. Bunu unutma!

İletişimin, Türklere tanrı armağanı doğal bir yetenek olduğunu aklından çıkarma. Dünya markalarının yüz küsürüncü yaşını kutladığı bir çağda bizim gerçek bir “dünya markası” çıkaramayışımız bu gerçeği değiştirmez. Sakın unutma.

Devam et...

 

 

burak@strategica.gen.tr

 

buRAK özDEMİR kimdir?

 

1974’te İstanbul’da doğdu. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Tanıtım Bölümü’nün ardından Beykent Üniversitesi Stratejik Pazarlama Yönetimi ve London School of Public Relations programlarını tamamladı. Halen, Mimar Sinan Üniversitesi Endüstri Tasarımı Bölümü’nde yüksek lisans öğrenimini sürdürüyor. Strategica Marka Danışmanlık’ın kurucu ortağı, Torpil.com’un yaratıcısı olan özDEMİR, aynı zamanda dünyanın önde gelen marka danışmanlık kuruluşlarından Landor’un Paris ofisi için markalara isim buluşçuluğu (namer) yapıyor. Remzi Kitabevi tarafından yayınlanan Yıl 2binyüz2 adlı bir de kitabı var.  

 

 

False