Son Güncelleme:
Abdi Ä°pekçi'de maÄŸaza açmak için yarışıyorlar
Gün geçmiyor ki Ä°stanbul Abdi Ä°pekçi Caddesi'nde yeni bir maÄŸaza açılmasın. Dünyanın gözde markalarını biraraya toplayan cadde, hem müşteriler, hem de maÄŸaza sahipleri açısından son ayların en çok tercih edilen alışveriÅŸ mekanı.Abdi Ä°pekçi adeta maÄŸazacılığın yükselen deÄŸeri haline geldi. MaÄŸaza sahipleri burada dükkan kiralamak için sıraya giriyor, birbirleriyle yarışıyorlar. Caddeye son iki ayda açılan ve açılacak olan dükkanların sayısı ÅŸimdiden 10'u buldu. Birkaç sene öncesine kadar Rumeli Caddesi, NiÅŸantaşı'nda alışveriÅŸ denilince ilk akla gelen ve dükkan kiraları en pahalı yerlerden biriydi. Ama yavaÅŸ yavaÅŸ büyük maÄŸazaların kapılarına kilit vurulmaya baÅŸladı. Bunda uzun süren metro inÅŸaatının da payı oldu. Kapanan maÄŸazalar yeni yerlerlerini NiÅŸantaşı'ndan Maçka'ya doÄŸru uzanan Abdi Ä°pekçi Caddesi'nde açmaya baÅŸladı. Ä°stanbul'un en pahalı dükkanlarının bulunduÄŸu, dünya markalarını biraraya getiren cadde, herkesi mıknatıs gibi çekiyor. Louis Vuitton, Hugo Boss, Longchamp, DKNY, Casandra, Christofle, Brooksfield, Topshop, Roberto Cavalli, Tiffany & Co caddenin cazibesine kapılanlardan sadece birkaçı. Son iki ayda açılmış ve çok yakında açılacak maÄŸazaların sayısı 10'u geçiyor.Rumeli Caddesi'nde kapanıp, ocak ayında Abdi Ä°pekçi'ye taşınacak maÄŸazalardan biri de erkek giyiminin öncülerinden Ermenegildo Zegna. Uzun zamandır inÅŸaatı süren Beymen ise gelecek ay açılacak. Bu maÄŸazada yine Abdi Ä°pekçi farkı ve lüksü görülecek. Beymen, hiçbir maÄŸazasında olmayan bazı yabancı markaları özel olarak bu maÄŸaza için getiriyor. Caddeye özel ürünler varAbdi Ä°pekçi Caddesi'ni cazip hale getiren, dünya markalarının yanı sıra buraya alışveriÅŸ yapmaya gelen müşteri kitlesi. Bir hafta önce üç katlı bir maÄŸaza açan Desa, ÅŸu anda 600 metrekarelik alanıyla Abdi Ä°pekçi'nin en büyük mekanına sahip. Desa MaÄŸazaları Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Melih Çelet, ‘‘Bu caddeye açılan her maÄŸaza diÄŸerini davet etti. Biz de buraya farklı bir soluk getirdik. Bu maÄŸazayla ürünlerimizde kaliteyi ön plana çıkartan konsept hazırladık. Yanına ev koleksiyonu da kattık. Zaten Abdi Ä°pekçi'nin tüketicisi farklıdır, buna göre hazırlanmak gerek. Ama diÄŸer maÄŸazalarımıza göre fiyat farkımız yok’’ diyor. Hugo Boss maÄŸazasının karşısında üç hafta önce hizmete giren Sisley ve Divarese maÄŸazaları, caddeye özel sergileme ve ürün seçimi uyguluyor. Çünkü maÄŸazaya giren müşterilerin ilk sorusu satılan ürünlerin Ä°talya'da üretilip üretilmediÄŸi. Personelin kıyafeti, servis stratejileri bile burada farklılık gösteriyor. Abdi Ä°pekçi trendinden nasibini alan diÄŸer bir marka ise semtte ikinci maÄŸazasını açan Adidas Spor. Eylül ayı başında açılan dükkanın alt katı için Ä°stanbul'da hiçbir maÄŸazada bulunmayan ayrı bir konsept hazırlanmış. Almanya'da üretilmiÅŸ ve klasik Adidas çizgisini yansıtan ürünler sergileniyor. Bit pazarı diye adlandırdıkları bu yöntemle ayakkabılar duvara dikey olarak asılı ve aradığınız her ürün elinizin altında.Türkiye'nin ilkleri de buradaTürkiye'de ilk defa maÄŸaza açacak ÅŸirketlerin ilk tercihi daima Abdi Ä°pekçi Caddesi. Bir Ä°sviçre markası olan Esas, Türkiye'deki ilk maÄŸazasını açmak için bu caddeyi seçenlerden. Genel Müdür Diler Özçelik, ‘‘Burası Türkiye'nin en güzel caddelerinden biri. EÄŸer markaysanız bu caddede olmanız gerekir. Burayı seçmemizdeki baÅŸka bir etken ise hitap ettiÄŸimiz müşteri kitlesi. Yapılanmaya bakarsanız bu caddede olmak bir ayrıcalık’’ diyor. DoÄŸal ürünler satan L'Occitane En Provence, yine ilk dükkanını bu caddeye açan maÄŸazalardan.Â