Güncelleme Tarihi:
SAÇLARI KAZILI MELTEM: HARE SÜREL
Poyraz Karayel, Kanal D
‘Ejderha Dövmeli Kız’ın yerli versiyonu, Poyraz’ın kız kardeşi olarak çıktı karşımıza. Ömrünü hapiste geçireceğini sanırken, aslında suçsuz olduğunu öğrendik. Dizilerde derhal tecelli eden adalet Meltem’i özgürleştirecek, özgür Meltem de Zülfikâr’ın kalbine hapsolacağa benziyor. Yarısı kazınmış saçları çok havalı.
GÖZÜ KARA ZALİM MERYEM: DENİZ ÇAKIR
Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz, ATV
Genç, güzel ve gözü kocasından başka hiçbir şeyi görmeyen bir Carmela Soprano sanki. Mazallah Hızır’a bir şey olsa, bütün ekibi rahat yönetir. Vücuduna oturan kloş etekli giysileriyle çok hoş bir anne. Bir yandan da bir kadının karnındaki bebeğini düşürtmek için adam tutacak kadar gözü kara bir zalim.
DAVUDİ SESLİ HAYRİYE: SABİNA TOZİJA
Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz, ATV
Sultan Süleyman’ın sütannesi Afife Hatun neyse, Hızır Çakırbeyli’nin annesi Hayriye Hanım da aynısı. Burada işi daha zor çünkü görevi sadece haremde dengeleri sağlamak değil, yeraltı dünyasının hüküm vericilerini de etkilemeye çalışıyor. Fakat davudi sesiyle ağır ağır konuştukça, insan diyor ki: Ne derse o!
ORTALIK KARIŞTIRICI SUDE: MELİSA ŞENOLSUN
Kiralık Aşk, Star
Annesinin kızı olarak geldi, masaya oturdu. Şimdilik Sinan’la meşgul ama ortalığı karıştırma potansiyeli hayli fazla.
BİR GÖNÜL BİR JÜLİDE: GÖKÇE BAHADIR
Hatırla Gönül, Star
İlk bölümde onu, sevdiği, evlenmek üzere olduğu varlıklı doktor nişanlısından şiddet gören hemşire Gönül olarak izledik. Tek taşını muhtemelen kendi almayan ama gözümüzün önünde çatırt diye kırılan parmağına atelini tek başına takan Gönül, her şeyi unutup Jülide olacak. Ama belli ki şiddete boyun eğmemenin kitabını yazacak. Bu süreçte o çok gür, parlak kestane saçları da hep salkım saçak bırakmasa keşke.
ZARAFET TİMSALİ LEYLA: ZERRİN TEKİNDOR
Kara Sevda, Star
Herkesten kaçıp sığındığı mahallenin yakışıklı civanıyla kankalığın keyfini sürerken geçmişini bir anda karşısında buluverdi. Kılını kıpırdatmadı ama sırf yüz ifadesinden midesine ne ağır bir yumruk yediğini anladık. Belli ki bu korunmalı hayatı büyük bir fırtına bekliyor. Güzellik ve zarafet bir yana, ekranda doya doya iyi oyunculuk izlemeyi özlemiştik.
CESUR KLİŞE NİHAN: NESLİHAN ATAGÜL
Kara Sevda, Star
“Doğruluk mu cesaret mi?” diye sorduğunda, Kemal “Çok Amerikan” diye terslese de, o cesareti seçti ve iki kere görüp çok âşık olduğu genç adamı öptü. Sonra “Hayatımda klişeler yok, onları hayatımdan uzak tutarım” dedi ve en beylik klişelerden birini gerçekleştirdi, ailesi için kendini ateşe atıp sevmediği Emir’le evlendi. Nihan’la Emir ve Nihan’la Kemal arasındaki kimya bana pek geçmedi ama Emir ve Kemal kıvılcım çaktırır, Nihan da ancak öyle tutuşur gibi duruyor.
EFSO İZ: LEYLA LYDIA TUĞUTLU
Kiralık Aşk, Star
Esamesi okunmuyordu, birdenbire ‘efso’ bir karakter olarak geldi. Önce Defne’nin Ömer’e hediyesi kitabı aldı, ardından Ömer’i de derdest edip götüreceğini açıkladı. Ortamı alevlendirdi. Ömer’i alamayacağını biliyoruz da, bakalım gerçekten bir ay sonra gidecek mi; yoksa oturma iznini mi uzatacak?
SOĞUKKANLI ZEYNEP: BEGÜM BİRGÖREN
Türk filmlerinden alışık olduğumuz derecede kötü bir baba ve kız kardeşin, mümkün olan en klişe kötülüklerinin kurbanı Zeynep. Ama kendisi, tüm bu klişelerin aksine, dokuz yıl önce koynundan koparılıp alınmış bebeğine yeniden kavuşunca, feryat figan oğluna sarılıp onu öpücüklere boğmayacak, oğlunun psikolojisini her şeyin üstünde tutacak kadar modern ve soğukkanlı bir anne. Bütün kötülükleri tıkır tıkır çözüp, herkesin yüzüne vurduğu gibi, oğlu ve kendisi için en sağlıklı geleceği kuracağına şüphe yok.
OTOMATİK SİLAHLI ZEYNEP: DEFNE SAMYELİ
Kurtlar Vadisi Pusu, Kanal D
Kurtlar Vadisi Pusu’nun o kadar geniş bir izleyici kitlesi var ki, dizi tarihimizin en iyi yazılmış kadın karakterlerinden biri olan Elif Eylül’den sonra diziye giren bütün kadın oyuncular o kitlenin önüne görücüye çıkar gibi çıktılar. Polat’ın kalbine de uğrayıp geçtiler. Yüksek topukları, kırmızı ojelerinin yanı sıra aksesuarları arasında susturuculu otomatik silah da bulunduran Zeynep, Polat’ın geçmişinden gelmenin avantajıyla kalıcı olur belki.
SAKİN DESPİNA: İDİL FIRAT
Poyraz Karayel, Kanal D
Olgun, tek başına ve korunmaya ihtiyacı olan bir kadın. Aktif kabadayılıktan elini ayağını çekip kendini torununa ve çiçeklere vermeye kararlı Bahri Baba’ya düzenli olarak piyano çalsa, ikisine de çok iyi gelir sanki, kim bilir?