Hakkınızı kaptırmayın

Birçok kişi için yaz tatili yeni başlıyor. Uçaklar dolu, havalimanları yoğun. Rötar olduğunda veya sefer iptal edildiğinde haklarınızı biliyor musunuz?

Haberin Devamı

Avrupa Birliği’nin 2005’te başlattığı, geçen yıl Türkiye’deki mevzuata da giren yolcu hakları, artık Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından yakından takip ediliyor.
Havalimanlarında duvara asılan afişlerde, sorun yaşayan yolcunun önce havayolu şirketiyle temasa geçmesi, eğer sonuç alamazsa SHGM’nin 444 60 01 numaralı çağrı merkezini araması veya yolcusikayet@shgm.gov.tr adresine elektronik posta göndermesi isteniyor. Ayrıca her havalimanı için ayrı, dahili telefon numaraları da bu afişlerde yer alıyor.

RÖTAR 2 SAATTEN DAHA FAZLAYSA

Planlanan hareket saatine göre seferin tüm iç hatlarla 500 kilometreden daha kısa dış hat uçuşları için iki saat, dış hatta 1500-3500 kilometre arası üç saat, daha uzun uçuşlar için dört saat veya daha fazla ertelenmesi, yani rötar yaşanması durumunda havayolu şirketleri yolculara ek hizmet vermek zorunda.
Rötar süresine göre sıcak ve soğuk içecekler, günün zamanına göre kahvaltı veya yemek; ayrıca telefon veya e-posta hizmetiyle eğer beklenen uçuş bir sonraki gündeyse konaklama hizmeti sunmakla yükümlü. Rötar beş saatten fazlaysa, yolcular bilet ücretini geri alma ve seyahatinin ilk başlangıç noktasına dönmeyi sağlayacak dönüş uçuşunun ücretsiz sağlanmasını talep hakkına da sahip.

Haberin Devamı

UÇAĞA KABUL EDİLMEDİYSENİZ

Geçerli belgelerinize ve zamanında gelmenize rağmen uçağa alınmazsanız, tazminat, bilet ücreti iadesi, güzergâh değişikliği haklarının yanı sıra havayolu ikram, haberleşme, konaklama ve ulaşım konusunda yolcuya yardımcı oluyor.

UÇUŞ İPTALİNDE

Olağanüstü haller dışında uçuş iptal edildiyse, yolcuya tazminat, bilet ücreti iadesi, güzergâh değişikliği hakları veriliyor. Yolcular, planlanan hareket zamanından öngörülen sürede haberdar edilmediğinde tazminat alma hakkına sahip. Ayrıca havayolu ikram, haberleşme, konaklama ve ulaşım konusunda yolcuya yardımcı olmak zorunda.

THY’den Porsche Design çanta

Porche Design, THY’nin yeni uzun menzilli uçaklarında yolculara verilen ‘amenity kit’ çantalarının tasarımına imza attı. Business class yolcularına önümüzdeki günlerde sunulacak siyah çantalarda kozmetik ürünler ise İtalyan cilt bakım markası Acca Kappa tarafından hazırlandı.
Yeni çantanın içinde uyku gözlüğü, kulak tıkacı, kaydırmaz tabanlı çorap, diş fırçası ve macunu seti, tarak, ayakkabı çekeceği gibi ürünlerin yanı sıra, Acca Kappa markalı dudak nemlendirici ve kremden oluşan kozmetik set de yer alıyor. İtalyan şirketin ‘Green Mandarin’ serisine ait bu ürünler, havayollarında ilk kez THY uçaklarında kullanılacak.

Yazarın Tüm Yazıları