Elektrikli otomobillerde ÖTV oranlarının değişmesi Togg C-SUV’un da yer alacağı orta sınıftaki modelleri fiyat açısından daha rekabetçi hale getirecek. Satışa çıkacak yeni modellerle orta sınıftaki elektrikli modellerin önemli bölümü yüzde 10’luk ÖTV dilimine girecek. Düzenlemeden ilk etapta Türkiye’de satılan 18 modelin 5’i faydalanabilecek. Bu modellerin bazılarında indirim oranı yüzde 30’u aşarken, 380 bin TL’yi bulan fiyat düşüşleri görülebilecek.
#Elektrikli OtomobilÇin’in aldığı karantina önlemleri nedeniyle Şangay’da otomotiv sektörüne tedarik parçaları üreten fabrikalar üretim yapamazken, limana yanaşamayan yüzlerce gemi uydu takip uygulamasında ortaya bu ilginç görüntüyü çıkardı. Yaşanan sıkıntıların otomotivdeki tedarik zincirine yeni bir darbe vurması beklenirken, Türkiye’deki fabrikaların da mayıs ve haziran aylarında üretim araları vermek zorunda kalabileceği belirtiliyor.
#OtomotivTürkiye, otomotiv sektöründe batarya üretim üssü oluyor. Aralık ayında Çinli Farasis’le fabrika kuracağını duyuran Togg’un ardından, Koç Holding-Ford ve Güney Koreli SK On ortaklığında yeni bir yatırım daha açıklandı. İki fabrika tamamlandığında Türkiye, yılda ortalama 60 gigawatsaat kapasiteli batarya hücresi üreten bir ülke olacak. Bu kapasiteyle yılda 1 milyon adet elektrikli otomobilin ihtiyacı karşılanabiliyor.
#OtomotivTürkiye’de elektrikli araç potansiyeli artıyor. Şarj istasyon noktalarının yaygınlaşmasının da etkisiyle 2021 yılında Türkiye elektrikli araç pazarı yüzde 237 arttı. Bu durum elektrikli araç devlerinin de dikkatini çekti. Tesla, MG, Jaguar gibi global markalar Türkiye pazarına girdi.
#Elektrikli Otomobil‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ yarışmasının birincisi hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de Sakarya fabrikasında üretilen Toyota Corolla oldu. Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) üyesi 74 otomotiv gazetecisinden toplamda 4 bin 170 puan alan Corolla Sedan birinciliğe ulaşırken, ikinci 3 bin 770 puanla Dacia Duster, üçüncü ise 2 bin 670 puanla Mercedes A Serisi oldu.
#GazetehaberleriOtomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 4’üncü kez düzenlenen ve tüm aşamalarında büyük heyecan yaşanan “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışmasının birincisi hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de Sakarya fabrikasında üretilen Toyota Corolla oldu.
#Otomotiv Gazetecileri DerneğiAmerika’da yaşanan skandal ve Avrupa’daki sıkı emisyon kanunları ile birlikte dizel otomobillerin sonuna yaklaşıldı. Birçok marka 2020’den itibaren dizel otomobil satmayacaklarını açıklarken, Japon Toyota bunu öne çekerek Cenevre fuarında bu yılın sonunda itibaren dizel otomobil satışını bitireceklerini açıkladı. Bu yüzden 90’ı dünya prömiyeri olmak üzere 110 yeni modelin sergilendiği fuarda ağrılık yakında yollara çıkacak hibrit ve elektrikli otolardan oluştu.
#CenevreElektrikli otomobil markası Tesla’nın 2017 yılında Avrupa’da hızla büyüyüp dev markaları sollaması bardağı taşıran son damla oldu. Özellikle Avrupalı lüks markalar bu gelişme üzerine elektrikli otomobil atağını hızlandırırken, Tesla ile mücadele edecek ilk modellerini yarın kapılarını açacak Cenevre otomobil fuarında dünyaya tanıtacak. Mercedes’ten, BMW’ye Audi’den Jaguar ve Porsche’ye kadar bir çok marka ‘Tesla katilleri’ olarak adlandırılan modelleriyle ‘Şimdi Elon Musk düşünsün’ mesajı verecek.
#CitroenHollywood’un kalbi ‘Los Angeles’ta yılın son otomobil fuarı kapılarını açtı. Film yıldızlarının anavatanı olan güneşi bol bu şehre belki üstü açık spor otomobilleri yakıştırıyor olabilirsiniz. Ama gerçek artık öyle değil. Fuarda üstü açık modeller vardı ama sahneyi çocuklu ve bol evcil hayvanı olan ailelere yönelik geliştirilen yeni SUV modelleri kaptı.
#Los AngelesTeknoloji yarışında hızlanmaya çalışan otomotiv sektörü Silikon Vadisi’nin yolunu tutuyor. Birçok marka teknoloji devleriyle işbirliğine giderken Google geleceğin en büyük otomotiv tedarikçisi olmaya aday. Ford, Honda, Renault gibi şirketler bağlantı teknolojileri için Google’dan destek alırken, Volvo bilgi-eğlence sistemlerinde tamamen Google arayüzünü kullanmaya karar verdi. Alınan bu karar, otomobillere ilk defa YouTube’un doğrudan indirilebilmesinin ve izlenebilmesinin de önünü açtı.
#OtomobilÜlkeler iklim hedeflerine keskin çizgiler koyarak değişime imza atmaya devam ediyor. Otomotiv üreticileri de bu doğrultuda iklim hedeflerini ve elektrikli yatırımlarını genişletmeye devam ediyor. Hatta bu hedefleri yakın bir tarih için revize ediyor. Biz de ülkelerin ve üreticilerin otomotiv konusundaki iklim hedeflerini derledik.
#Gazetehaberleri2020 yılının ilk iki ayında otomobil satışlarının beklenenin üzerine çıkması ile birlikte en erken araç teslimi mayıs, hatta haziranı bulan modeller var. Markalar hazırlıklıyız dese de dolaştığımız bayilerde araç sayısı yok denecek kadar azdı. Bayiler, “Kaparoyu ver, teslimatı mayıs-hazirana yaparız. Fiyatı teslim tarihinde kesinleştirelim” diyor.
#GazetehaberleriHEP söylüyorum ve sürekli söylemeye devam edeceğim. Türkiye’de ekonominin itici gücü otomotiv sektörüdür. Otomotivsiz bir Türkiye ekonomisinin durumunu düşünmek dâhi istemiyorum. Toplam vergi gelirlerindeki payından, milyonu aşan istihdam gücüne, sanayi üretimindeki payından, ihracattaki tartışmasız liderliğine kadar otomotiv ekonomiyi ayakta tutan yegâne sektör. Kimse kusura bakmasın ama bu kadar katma değer yaratan başka bir sektör ne yazık ki yok.
#Emre Özpeynirci