DİZEL skandalının izlerini silmeye çalışarak geleceğe odaklanmaya çalışan Volkswagen, ortaya atılan yeni suçlamalarla geçmişin izlerini bir türlü silemiyor. Dizel skandalın ardından markanın itibarini zedeleyen bir diğer gelişme de, 2014 yılında dizel motorlardan salınan zararlı gazların canlılar üzerindeki etkinlerini gözlemlemede maymunların kullanılması olmuştu.
#VolkswagenABD'de bir mahkeme, bugüne kadar yapılan en yüksek meblağlı şirket anlaşmalardan birini onaylayarak otomotiv üreticisi Volkswagen'in dizel salımları konusundaki hileli uygulamaları nedeniyle 14.7 milyar dolar ödemesinin yolunu açtı.
#Charles Breyer'Hannover’da gerçekleşen dünyanın en büyük ticari araç fuarlarından IAA Transportation 2024’e Türkiye’de üretilen yeni nesil araçlar damga vurdu. Volkswagen, Ford ortaklığında Türkiye’de ürettiği ilk modeli yeni Transporter’ın dünya tanıtımını ilk kez burada yaparken, Anadolu Isuzu gibi markalar da yeni yüzde 100 elektrikli modellerini sergiledi.
#Ticari AraçOtomotiv satışları sektör temsilcilerinin sene başındaki beklentilerinin aksine rekorlar kırarak büyümeye devam ediyor. Ağustos ayında otomobil ve hafif ticari araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 0.8 artışla 90 bin 134 adede ulaşarak tüm zamanların ‘ağustos rekoru’nu kırdı. Sekiz ay sonunda toplam satışlar yüzde 0.2 artarak 762 bin 152 adet oldu.
#FIATDelphi, İzmir’de Ege Serbest Bölgesi’nde kurulu fabrikasında donanımdan gelişmiş yazılım çözümlerine yaptığı yerli üretimle çözümler sunarken, satış sonrası pazarında da yedek parçadan arıza teşhis cihazı ve eğitime kadar uçtan uca, OE seviyesinde çözümler sunduğunu açıkladı.
#DelphiZorlu finansman koşulları ve stokları eritmek isteyen markaların sıfır otomobillerde kampanyanın dozunu artırması vatandaşları ikinci el otomobilden uzaklaştırdı. İkinci el otomobil pazarı yılın ilk dört ayında bir önceki yıla kıyasla yüzde 15 daraldı. Yıllık bazda daralma yüzde 28’i buldu. Uzmanlara göre araç almak isteyenler artık daha ekonomik sıfır otomobilleri veya daha düşük kilometreli ikinci elleri tercih ediyor.
#İkinci ElOtomotiv sektöründe genel beklenti, pazarın 2024’te yüzde 30-35 daralarak 800 bin adetle kapanması yönünde. Ancak Stellantis bünyesindeki markalar beklentilerin tam aksine en iyimser tabloyu çizerek yılın 1.1 milyon satışla kapanacağını vurgulamayı sürdürüyor. Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Yaptığımız hesaplara göre pandemi döneminden bu yana 300 bin otomobil satın alamamış veya ihtiyacı olan kişi var” dedi.
#Otomotiv SektörüDünyanın en büyük otomobil fuarı Uluslararası Pekin Otomobil Fuarı kapılarını açtı. Neredeyse adım atılacak yer olmayan fuarda çoğunluğu elektrikli 117 yeni model tanıtılarak bu alanda inanılması güç bir rekor kırıldı. Chery’nin 2025 yılında Türkiye’de de satışa sunmayı planladığı 1400 km menzilli Tiggo 9 PHEV, Xiaomi’nin ilk elektriklisi SU7, BYD’nin sportif konsepti Ocean M ve Mercedes-Benz’in elektrikli G Serisi şovun en çok dikkat çeken araçlarıydı.
#CheryTürkiye’de elektrikli otomobil satışlarının 2024 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık iki kat büyümesi bekleniyor. Markaların Hürriyet ile paylaştığı tahmini satış hedeflerine göre, yıl sonu itibarıyla toplamda 110 bin elektrikli çok rahat satılacak. Diğer markalarla birlikte pazar 120 bin adedi bulacak. Togg’un zirveyi koruması beklenirken tebliğe takılan Çinliler ile satışları çakılan ABD’li Tesla’nın yerini Stellantis Grubu ve Alman Volkswagen alacak.
#Elektrikli OtomobilGeçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük Vergi