Yeni nesil sistemler arasında gelen DSG şanzıman en merak edilen konular içerisinde yer alıyor. Peki, DSG şanzıman nedir, nasıl çalışır ve kullanılır? DSG şanzıman hangi araçlarda var ve ömrü ne kadar tüm detayları ile derledik.
#DSG ŞanzımanAraçların marka ve modelleri ile beraber gelişen teknoloji kapsamında şanzıman çeşitleri de değişkenlik göstermeye devam ediyor. Bu doğrultuda son dönemlerde ise CVT şanzımanın ne olduğu merak edilmektedir. Peki CVT şanzıman nedir, ne işe yarar ve nasıl çalışır detayları ile derledik.
#CVT ŞanzımanDünyayı hibrit teknolojisiyle tanıştıran Toyota, Adana’da gerçekleştirilen Çukurova Autoshow’da hibrit ürün gamı ile göz doldurdu. Dışarıdan şarj etme ihtiyacı olmadan kendi kendine şarj olma özelliğine sahip C-HR Hybrid, Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Prius ve Rav4 Hybrid ile Çukurova Otoshow’da büyük ilgi gören Toyota standında ayrıca efsane pick-up Hilux da sergilendi. Tüyap Adana Fuar ve Kongre Merkezi’nde 29 Nisan tarihine kadar sürecek olan Çukurova Otoshow’da Toyota’yı, 408 m2’lik stantda Toyota Plaza Mıçı ile Toyota Plaza Onatça temsil ediyor.
#OTOMOBİLYeni bir araç almak için kolları sıvayan ve belli bir bütçenin üstüne çıkamayanlar, bu haber sizin için. Bu günlerde otomobil fiyatlarını araştırmaya başlayan birinin ilk kurduğu cümle büyük ihtimalle "Yok kardeşim fiyatlar uçmuş, 0 araç alınmaz" oluyordur.
#0 OtomobillerORHAN Yüce’nin 2010 yılı sonunda ölümünün ardından Yüce Auto’nun başına geçen yeğeni Ahmet Yüce, ‘Başarısız olur’ beklentilerin aksine şirketi profesyonel ekibe teslim ederek son dönemde şirketin yüzde 32 büyümesine katkı sağladı. Yüce, “Gazdan ayağımızı çekmedik. Özellikle Genel Müdürümüz Tolga Şenyücel ve ekibiyle ivme kazandıkı. Dayım yattığı yerde rahat uyuyordur” dedi.
Fransız otomobil üreticisi Citroen yarattığı alt markalarda çok önemli işler yapıyor. DS ailesi gibi Picasso ailesi de bu konuda ön plana çıkıyor. Kompakt sınıfın en önemli oyuncusu C4 Picasso sunduklarıyla bu sınıfın ön plana çıkan modellerinden biri olmayı başardı.
BMW’nin bu yılın sonunda ilk olarak yeni elektrikli modellerinde kullanacağı ve daha sonra diğer modellerinde uygulayacağı sıradışı üretim tekniği, otomotiv sektöründe 105 yıllık bir değişim başlatacak. 1908’de piyasaya sürülen ilk seri üretim otomobil ‘Ford T’ den bu yana ilk kez boyahane, pres ve korozyon önleme aşaması üretim sürecinden çıkacak.
İnce ayar çekilen yeni teşvik paketinin Cumhuriyet tarihinin en cömert desteği olduğunu belirten Ekonomi Bakanı Çağlayan, amaçlarının hem yerlilik oranlarını artırmak hem de Türk markası yaratmak olduğunu söyledi. Çağlayan, “Bu destekle artık yerli oto markasının yanı sıra yerli hafif ticari araç markasını da bekliyoruz” çağrısını yaptı.
SUBARU, 'Büyük Buluşma' sloganı ile Türkiye'de satışa sunduğu XV modeliyle 2012'de yepyeni müşteriler hedefliyor. Subaru Türkiye Genel Müdürü Toros Kardaş, "1.6 litrelik benzinli boxer motoru, CVT otomatik şanzımanı ve standart dört çeker özelliği ile tüm üst segmente ait nitelikleri bünyesinde barındıran XV ile marka tutkunlarımızı artıracağız" dedi.
1986’da kamyon birimini İtalyan Iveco’ya satarak global pazardan çıkan Ford Motor Company, 26 yıl sonra Türk ortağı Koç Holding’in bastırmasıyla global ölçekte yeniden bu segmente giriyor. Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, uzun uğraşlar sonucunda kamyonu da ‘One Ford’ (Tek Ford) stratejisine dahil ettiklerini belirterek, “Brezilya’yla birlikte tüm dünyaya yeni Ford Cargo’yu, ardından yeni modelleri geliştirip satacağız” dedi.
Oyak Renault ve Tofaş, Türkiye’de ilk kez 300 bin adetlik barajı aşarak rekor üretime birlikte koşuyor. Oyak Renault, 286 bin adetle kendisine ait rekoru aşarak 308 bin otomobil üretimi hedeflerken, Tofaş da 320 binlik üretimle birinci olmak istiyor. Yarışta kaptanlıkları üniversiteden sınıf arkadaşı olan Tofaş CEO’su Ali Pandır ile Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu yürütüyor.