Yarın VIP ve basın günüyle kapılarını açacak, 29 Ekim-7 Kasım tarihlerinde ise otomobilseverlerin ziyaret edebileceği 13’üncü Uluslararası İstanbul Otomobil Fuarı Autshow, ‘Yok böyle bir şov’ dedirtmeye hazırlanıyor. 500’e yakın otomobilin sergileneceği 50 milyon dolarlık büyük şovda, 85 yepyeni model ilk kez Türkiye’de sahne alacak. Yollara çıkmaya hazırlanan 12 elektrikli aracın da ilk kez yakından görülebileceği fuarda, 8 hibrid ve 6 konsept otomobil de dikkat çekecek. Fuarın kuşkusuz en merak edilen otomobilleri ise fiyatları 250 bin Euro’dan başlayıp 880 bin Euro’ya yükselen süper lüks modeller olacak.
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “Bu yıl beklentinin üstünde gerçekleşen satışlar bayiliklerin önümüzdeki bir kaç yılını garanti altına aldı. Yani kriz bile çıksa otomobil bayileri 1-2 yıl idare edebilecek duruma geldi. Bayilerin istihdam ve yatırım iştahları arttı” dedi.
Kendi alanında dünyanın en büyük fuarlarından biri durumuna gelen Autoshow’un dünkü basın açılışına katılan Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, "Hükümet olarak hangi risklerle karşı karşıya olduğumuzun farkındayız. Rehavete kapılmadık. Krizin etkilerinden minimum etkilenmek için gece gündüz çalışıyoruz. Görevimizin başındayız. Krizin olası etkilerinden başta otomotiv sektörü olmak üzere tüm sektörleri koruyacağız" dedi.
2006 yılında ilk kez uluslararası statü kazanarak, Tokyo, Paris, Cenevre ve Frankfurt Otomobil Fuarları ile aynı kategoriye girmesine rağmen, hükümetten gerekli desteği göremeyen ’İstanbul Auto Show Fuarı’nı bu yıl ’Ben Otomotivin Bakanı’yım’ sözleriyle dikkatleri üzerine çeken Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan sahiplendi.
2006’da ilk kez uluslararası statü kazanarak, Tokyo, Paris, Cenevre ve Frankfurt Otomobil Fuarları ile aynı kategoriye giren ’İstanbul Auto Show’, CNR ve Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) arasında yaşanan takvim krizi nedeniyle uluslararası takvimden çıkartılma riskiyle karşı karşıya kaldı.
Otomotiv üretiminde dünya 16’ıncısı olan Türkiye, otomotiv sektöründe yarattığı istihdamda ise ilk 10 ülke arasına giriyor. Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği’nin (OICA) 2005 yılı ana ve yan sanayi istihdam verilerine göre Türkiye, 230 bin kişiye otomotiv sektöründe doğrudan iş olanağı sağlayarak dünyanın bu alandaki en büyük 11’inci ülkesi durumunda.
Geçen yıl dünyada üretilen her 1000 aracın 14’ünde ’Made in Türkiye’ damgası var. Uluslararası Otomotiv Sektörü Raporu’na göre 2006’da motorlu taşıt üretimini 987 bin adede çıkaran Türkiye, dünyanın önde gelen 20 büyük üreticisi sıralamasında Belçika’yı da geride bırakarak 16’ncılığa yükseldi. Artık İtalya’yı zorlaması beklenen Türkiye, Avrupa’nın 6’ncı büyük otomotiv üreticisi.