Oluşturulma Tarihi: Ekim 30, 2007 00:00
Geçen yıl dünyada üretilen her 1000 aracın 14’ünde ’Made in Türkiye’ damgası var. Uluslararası Otomotiv Sektörü Raporu’na göre 2006’da motorlu taşıt üretimini 987 bin adede çıkaran Türkiye, dünyanın önde gelen 20 büyük üreticisi sıralamasında Belçika’yı da geride bırakarak 16’ncılığa yükseldi. Artık İtalya’yı zorlaması beklenen Türkiye, Avrupa’nın 6’ncı büyük otomotiv üreticisi.
YENİ modellerin peş peşe devreye girmesiyle birlikte hızla büyüyen Türk otomotiv sektörü, 2006 yılında ’Dünyanın en büyük 20 üreticisi’ arasında bir basamak daha yükseldi. Geçen yıl ürettiği 987 bin motorlu taşıtla Belçika’yı geride bırakarak 16’ncılığa yükselen Türkiye, dünyadaki her 1000 araçtan 14’ünü üretme başarısı gösterdi. Böylece Avrupa’nın en büyük 6’ncı otomotiv üreticisi konumuna da gelen Türkiye’nin önümüzdeki yıllarda İtalya’yı zorlaması bekleniyor.
ÜRETİMİMİZ YÜZDE 12.4 ARTTI: Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği (OICA) verilerine göre, 2006 yılında dünya motorlu taşıt aracı üretimi, 2005 yılına göre yüzde 4 oranında artarak 69 milyon 127 bin 156 adet düzeyinde gerçekleşti. Son yıllarda hızla büyüyerek dünya otomotivinde söz sahibi olmaya başlayan Türkiye’de ise üretim artışı, 2005 yılına göre 2006’da yüzde 12.4 düzeyinde oldu. 2005 yılında 425 bin 429’u ticari olmak üzere 879 bin 92 araç üretilen Türkiye’de geçen yıl 442 bin 98’i ticari, toplam 987 bin 780 araç üretildi. Buna göre Türkiye, 2006 yılında tüm dünyada üretilen araçların binde 14’lük payına sahip oldu.
JAPONYA LİDERLİĞE YÜKSELDİ: Otomotiv Sanayi Derneği’nin (OSD) de üyesi olduğu OICA’nın verilerine göre, 2006 yılında dünya otomotiv üretiminde Batı Avrupa ülkeleri önemli düşüşler yaşarken, gelişmekte olan ülkelerde ise büyük artışlar ortaya çıktı. En büyük 20 üretici ülkenin 14’ünün sıralamasında değişiklik yaşanırken, Japonya yüzde 6.3’lük artışla 11 milyon 484 bin adet araç üreterek ABD’den liderliği aldı. ABD ise aynı dönemde yüzde 6’lık üretim kaybıyla ikinciliğe geriledi. Son dönemde büyük bir atılım içinde olan Çin ise üretimde yüzde 25.9’luk büyümeyle Almanya’yı geride bırakarak 3’üncülüğe oturdu.
EN FAZLA KAYIP FRANSA’DA: Dünya üretim liginde Fransa ve İngiltere’nin önemli kayıp yaşadığı ortaya çıktı. Fransa’da otomotiv üretimi yüzde 10.7’lik düşüşle 3 milyon 169 bine gerilerken, sıralamadaki 6’ıncılığı ise devam etti. İngiltere ise yüzde 8.6’lık üretim kaybıyla 10’unculuktan 12’nciliğe geriledi. 10’unculuğa yüzde 22.4’lük üretim artışıyla Meksika çıkarken, Hindistan da yüzde 24.2’lik büyümeye ve 2 milyon adetlik üretimle 11’nci sıraya yükseldi. Aynı dönemde yüzde 12.4’lik üretim artışıyla Türkiye 17’ncilikten 16’ncı sıraya yükseldi. Türkiye, 2006 yılında 987 bin 780 adet binek otomobil ve ticari araç üretirken, Belçika yüzde 1.2’lik kayıpla 918 bin adette kaldı. Bu sıralamada Türkiye’nin bir basamak daha yükselmesini sağladı.
ARTIŞ REKORU ÇEKLERDE: Polonya, 2006 yılında 20’nciliğe yükselirken, Çek Cumhuriyeti ise yüzde 41.3’lük üretim artışıyla ilk 20 arasında büyüme rekoru kıran ülke oldu. Çek Cumhuriyeti’nin bu artışında Toyota ve PSA (Peugeot-Citroen) Grubu’nun üçüz projeleri etkili oldu. Batı Avrupa üretimde önemli düşüşler yaşanken, yüzleri güldüren sadece İtalya oldu. İtalya, Fiat’ın üretim gücüyle 2006 yılında yüzde 16.7’lik artışla Türkiye’nin önünde yer aldı.