Ankara Mobilyacılar Lakeciler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Hüseyin Taklacı, koronavirüs salgınına karşın sektörün büyümeye devam ettiğini belirterek, "Mobilya sektörü için 2021 özel bir yıl olacak. Dünya çapında yüzde 2 olan ihracat payımızı gelecek yıl yüzde 3'e çıkaracağımızdan eminiz" dedi.
#AAAnkara Mobilyacılar Lakeciler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Hüseyin Taklacı, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınına karşın sektörün büyümeye devam ettiğini belirterek, "Mobilya sektörü için 2021 özel bir yıl olacak. Dünya çapında yüzde 2 olan ihracat payımızı gelecek yıl yüzde 3'e çıkaracağımızdan eminiz." dedi.
#KoronavirüsAnkara Mobilyacılar Lakeciler Esnaf ve Sanatkarlar Odası (ANKAMOB) Başkanı Hüseyin Taklacı, mobilya sektöründe yeni pazarlar bulunabilmesi için hükümetin desteğine ihtiyaç duyduklarını belirterek, "Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023'te 10 milyar dolar ihracatla dünya pazarlarından yüzde 2 buçuk pay almayı amaçlıyoruz. Bu hedefin yakalanabilmesi için belirli ülkeler ve bölgeler seçilerek, başkentlerinde büyük 'Türk Mobilyası Showroomları' açılmasını öneriyoruz" dedi.
#Ankara Mobilyacılar Lakeciler Esnaf Ve Sanatkarlar OdasıTemelleri yaklaşık 70 yıl önce Balıkesir’in Yıldız köyünde atılan Özerhisar Ayranı, bugün Türkiye’nin gurme restoranlarına üretim yapıyor. Butik üretim ile markanın öne çıktığını anlatan üçüncü kuşak temsilcisi Hüseyin Efekan Özer, “Hedefimiz Ar-Ge ve inovasyon ile büyüyüp markamızın lezzetini koruyarak ihracat yapmak” dedi.
#GazetehaberleriABC Mobilya CEO’su Burhan Gül, “Çin mobilyasına karşı Türk Malı etiketiyle savaşıyoruz. Arap ülkelerindeki Türkiye algısı ve sevgisi yüksek. Ürünlere daha görünür şekilde Türk Malı etiketi yerleştiriyoruz. İnsanlar kaliteli olmasının yanı sıra duydukları güven ve sempati nedeniyle Türk mobilyasını tercih ediyor. Yeni ihracat hedefimiz Afrika pazarı” dedi.
#Burhan GülTürk mobilya sektörü son 10 yılda hızlı bir büyüme yakaladı. Bu büyümede kurumsal zincir işletmelerin payı büyük. Bu alanda yeni girişimciler arayan Buka Sofa markası ise 300 bin liralık yatırım bütçesi olan girişimcilere kapılarını açıyor. Yıl sonuna kadar Türkiye’de 10, yurtdışında 3 şube açacak olan Buka Sofa’nın Genel Müdürü Gamze Stöger, 300 bin TL’lik bir mağaza yatırımının 1 yılda geri döndüğünü söylüyor.
#MobilyaTürk ekonomisi için en önemli sektörlerin başında gelen mobilya, yatırımcıların da radarına girdi. Bu alanda tasarıma yatırım yapan kurumsal zincirlerin sayısı da artıyor. Bugün 23 şube ile hizmet veren Lazzoni, 130 bin dolara bayilik veriyor. Şirketin hedefinde ise Ortadoğu ve Amerika var.
#LazzoniDünyanın en büyük mobilya tedarikçisi İtalya ve Çin’in tahtına aday olan Türk mobilya sektörü, 16 ülkeye çıkarma yaptı. Son olarak Almanya’yı ziyaret eden TÜYAP ve MOSDER yöneticileri, “Kalitesiyle İtalya, fiyatlarıyla Çin ile yarışan Türk mobilyasıyla dünyanın mobilya üssü olmayı hedefliyoruz” diyor.
#İSMOBDünyada 450 milyar dolar büyüklüğe ulaşan mobilya sektörünün en önemli oyuncusu Türkiye oldu. Son yıllarda tasarım ile öne çıkan Türk mobilyacıları, şimdi zincir markalarla yurtdışında yayılıyor. Önümüzdeki dönemde yurtiçi ve yurtdışında 50’ye yakın mağaza açacaklarını anlatan Çilek Yönetim Kurulu Üyesi Talha Çilek, girişimcilere tavsiyelerde bulundu.
#YatırımTasarımın mobilya sektörü üzerinde olumlu etki yaptığını anlatan Tepe Home Genel Müdürü Aykut Coşkan, “Türk insanı 15 yılda bir mobilya değiştirirken artık 7 yılda bir değişime gidiyor. 7 milyar dolar büyüklüğe sahip bu sektörde markalaşma çok önemli. 2016’da ihracat ve mağazalaşma çalışmalarımıza hız vereceğiz” dedi.
Türkiye mobilya sektörünün, uluslararası pazarlardan pay alması için çalışmalarını aralıksız sürdüren ‘Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği’, son olarak ABD’ye çıkartma yaptı. Beş ayrı şehirde sektörel çalışma ve ziyaretler gerçekleştirdiklerini anlatan Birlik Başkanı Ahmet Güleç, ABD mobilya ithalatının yaklaşık 30 milyar dolar olduğunu ve bu pazardan pay almayı hedeflediklerini söyledi.
#SİLİKON VADİSİMOBİLYA sektöründe 10 milyar dolar olan 2023 ihracat hedefi için ABD başta olmak üzere yeni pazarlara odaklanıldı. Son yıllarda, Türkiye mobilya sektörü, üretim ve ihracat rakamlarında büyük artışlar sağlarken, artış trendi 2003 yılından bu yana her yıl dış ticaret fazlasını da arttırdı. Bölgedeki istikrarsız pazarlara karşın mobilya sektörünün ivmesi artan şekilde sürerken, 10 milyar dolar olan 2023 ihracat hedefi için ABD’nin önemi ortaya çıktı.
#Abdİstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, sektörleri için 10 milyar dolar olan 2023 ihracat hedefi için ABD başta olmak üzere yeni pazarlara odaklandıklarını bildirdi.
#İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç