AA
Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2016 09:43
Almanya'nın Köln kentinde devam eden 'IMM Uluslararası Mobilya Fuarı'na katılan Türk firmaları, uygun fiyat ve kaliteli ürünleri ile yoğun ilgi görüyor.
Ekonomi Bakanlığı himayesinde, İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (İBB) çatısı altında bu yıl ilk kez fuara milli katılım gerçekleştiren Türk mobilya firmalarının temsilcileri, yoğun ilgiden dolayı çok memnun olduklarını belirtti.
Fuara katılan Yataş firmasının İhracat Grup Yöneticisi Mahmut Serkan Şen, mobilya sektöründe İtalya
başta olmak üzere Avrupa'nın kaliteli ve pahalı, Çin'in ise ucuz ancak kalite anlamında zaafiyeti olduğunu, Türkiye'nin ise ikisinin ortasında yani uygun fiyata ve kaliteli ürünlerle her geçen yıl dünya pazar payını arttırarak konumunu pekiştirdiğini söyledi.
Sektör olarak her geçen yıl ihracat rakamlarında istikrarlı bir artış olduğunu dile getiren Şen, "Türkiye mobilya sektörü rakamlarla açıkladığımızda aslında her sene üzerine koyan bir sektör. Türkiye'nin katma değeri en yüksek ihracat kalemlerinden biri. Çünkü işçiliği, hammaddesi gibi girdilerin çoğu Türkiye'de, dolayısıyla ihracat anlamında cari açığa çok büyük katkı sağlayan, rakam olarak yeterli olmasada ilerde yeterli olacak bir konumda. Yeterli desteği aldığı taktirde de uzun vadede Türkiye için büyük katkısı olacak bir sektör. Dünyadaki konumu itibarıyla yükselen bir değer" dedi.
Nurhas Mobilya İhracat Müdürü Aliye Betül Güleç, IMM gibi fuarlara katılmanın önemini vurgulayarak, "Köln fuarı bizim için çok önemli, fuardan büyük beklentilerimiz var. Avrupa pazarında özellikle uluslararası alanda iyi tüketicilere hitap ettiğini düşünüyoruz, o yüzden ümitliyiz. Türk müşterilerimiz genelde klasik, modern çok farklı taleplere sahipken Almanlar daha çok sert, büyük ve rahat ve koltuklu koltukları tercih ediyorlar" şeklinde konuştu.
Muzaffer Mobilya Dış Ticaret Müdürü Gülsüm Topaloğlu ise IMM fuarına, İskandinav ve
Avrupa ülkelerinde daha fazla pazar bulmak için katıldıklarını belirtti. Topaloğlu, Ortadoğu ve körfez ülkelerine ihracat yaptıklarını ancak buraların son dönemde ihracat anlamında duraksama dönemine girildiğine işaret ederek, bu nedenle Avrupa'da yeni pazarlar bulmaya daha fazla odaklandıklarını söyledi.
Topaloğlu ayrıca bu yıl fuara daha çok İtalyan firmasının katıldığını ve kaliteli ürünlerin arttığını gözlemlediklerini belirterek, "Hem fiyat hem kalite anlamında birçok firmayla yarışabilecek kapasitedeyiz" ifadesini kullandı.
Köln Fuar Merkezi'nde devam eden fuar, 24 Ocak'a kadar açık kalacak.