Ankara'dan İstanbul'a gelen Hatice Soykan güzellik merkezi işletmek üzere Şişli'de bir ofis kiraladı. İnternet üzerinden iletişim kurduğu emlakçının 'Mal sahibini tanıyorum' yalanına kanan Soykan, 1 yıllık kira bedeli olan 108 bin lirayı da ödeyip kontrat imzaladı. Bir süre sonra ofisin asıl kiracısı tarafından telefonla aranan Soykan dolandırıldığını anladı. Hem parasından hem de iş yerinden olan Soykan emlakçıya da ulaşamayınca şikayetçi oldu. Tüketici Konfederasyonu Başkanvekili Mücahit Saraçlı, "Tüketiciler mutlaka kiralama işleminde para ödeme öncesinde mal sahibiyle biraraya gelmeli, ıslak imzayla kontrat dediğimiz sözleşme imzalamalı. Eğer emlakçının noterden alınmış geniş bir vekaleti varsa bu kontrata ek yapılmalı" diyerek uyarıda bulundu.
#İstanbulAnkara'dan İstanbul'a gelen Hatice Soykan güzellik merkezi işletmek üzere Şişli'de bir ofis kiraladı. İnternet üzerinden iletişim kurduğu emlakçının 'Mal sahibini tanıyorum' yalanına kanan Soykan, 1 yıllık kira bedeli olan 108 bin lirayı da ödeyip kontrat imzaladı. Bir süre sonra ofisin asıl kiracısı tarafından telefonla aranan Soykan dolandırıldığını anladı. Hem parasından hem de iş yerinden olan Soykan emlakçıya da ulaşamayınca şikayetçi oldu. Tüketici Konfederasyonu Başkanvekili Mücahit Saraçlı, "Tüketiciler mutlaka kiralama işleminde para ödeme öncesinde mal sahibiyle biraraya gelmeli, ıslak imzayla kontrat dediğimiz sözleşme imzalamalı. Eğer emlakçının noterden alınmış geniş bir vekaleti varsa bu kontrata ek yapılmalı" diyerek uyarıda bulundu.
#Güzellik Merkeziİstanbul başta olmak üzere Ankara ve İzmir gibi büyükşehirlerdeki kira fiyatları ve ev bulma sorunu, üniversite öğrencilerinin eğitim yaşamlarını önemli ölçüde etkiliyor. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Emlak Komisyonu Başkanı Bora Tren, kendisine konuyla ilgili çok sayıda e-posta geldiğini dile getirerek Milli Eğitim, Ticaret ve Maliye Bakanlıklarına çözüm önerisi sunmaya hazırlanıyor. Tren Bakanlıklara, “Evini öğrenciye kiralayan ev sahipleri, gelir vergisinden muaf tutulsun” önerisinde bulunacak.
#TÜKONFEDDolandırıcılar, bazı market zincirlerinin ismini kullanarak sosyal medyada ‘uygun fiyatlı ürün’ ilanı çıkıyor. Marketten ucuza ürün aldığını sanıp dolandırıldığını anlayan tüketici, para henüz provizyondayken bankasına koştuğunda ‘onay kodunu girmişsiniz, yapacağımız bir şey yok’ yanıtını alıyor. TÜKONFED Bankacılık Komisyonu Başkanı Hüseyin Ölmez, “Bankalar 24 saat içinde kendisine bildirimde bulunan vatandaşın işlemini iptal etmek zorunda, bunu yapmayan bankayı şikâyet edin” dedi.
#Zincir MarketOtellerde doluluk oranları istenilen seviyede olmayınca son dakika satışlarında indirime gidildi. Bazı oteller erken rezervasyon fiyatlarının da altına düştü. Turizmciler, “Yapılan indirimin erken rezervasyon fiyatlarının altında olmaması gerekiyor. Müşteri memnuniyeti her şeyden önemli” derken tatilciler aradaki farkı geri alabiliyor.
#Erken RezervasyonDokuz günlük bayram tatili Antalya, Bodrum gibi merkezlerde yoğunluğa neden oldu. Otellerde yer kalmadığına dikkat çekilirken Tüketici Konfederasyonu tatilcileri ekstra masraf çıkarılması ve kötü hizmet durumlarına karşı uyardı: “Sözleşme dışında dayatılan ekstraları da hijyen gibi kötü tutumları da sineye çekmeyin, 175’e şikâyet edin.”
#Tüketici KonfederasyonuTurizm sektöründe 15 yıl önce görülen senetli satış sistemi, yurtdışı ödemelerde taksit kalkınca geri döndü. Kimi seyahat acenteleri müşterilerine taksit kolaylığı sağlarken; kimi acenteler ise senetli satış seçeneği sunuyor. Turizmciler bu ödeme kolaylığı sonrası her 5 kişiden birinin bu sistemi kullandığını, böylece talepte yüzde 30’luk bir artış yakalanacağını öngörüyor. Peki, bu sistem nasıl uygulanıyor?
#Bankacılık Düzenleme Ve Denetleme Kuruluİstanbul Bakırköy'de çamaşır makinesinin arızalanması üzerine internetten numarasını bulduğu tamirciyi evine çağıran Gülay Erman, iddiaya göre makinesini tamir için gelenlerden ne makinesini ne de parasını geri alabildi. Şikayetçi olan Erman, "26 Mart'tan bu güne kadar 1 ay geçti, makinam yok ortada" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı ise, "Yetkili olmamalarına rağmen maalesef internet üzerinden özellikle böylesine servis aramalarında, arama motorlarında kendilerini üst noktada çıkartıyorlar. Bunları önlemek için Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz 2020 itibariyle SERBİS dediğimiz bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya kolay bir şekilde erişim sağlanmakta. Girdiğinizde 10-15 saniye içerisinde hangi markanın yetkili servisini, kendi adresinize yakın olanını aradığınızda karşınıza çıkmakta" diye konuştu.
#İsttanbulBakırköy'de çamaşır makinesinin arızalanması üzerine internetten numarasını bulduğu tamirciyi evine çağıran Gülay Erman, iddiaya göre makinesini tamir için gelenlerden ne makinesini ne de parasını geri alabildi. Şikayetçi olan Erman, "26 Mart'tan bu güne kadar 1 ay geçti, makinam yok ortada" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı ise, "Yetkili olmamalarına rağmen maalesef internet üzerinden özellikle böylesine servis aramalarında, arama motorlarında kendilerini üst noktada çıkartıyorlar. Bunları önlemek için Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz 2020 itibariyle SERBİS dediğimiz bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya kolay bir şekilde erişim sağlanmakta. Girdiğinizde 10-15 saniye içerisinde hangi markanın yetkili servisini, kendi adresinize yakın olanını aradığınızda karşınıza çıkmakta" diye konuştu.
#İnternetGaziosmanpaşa’da bedensel engelli Sibel Zengin, internet sitesi üzerinden 20 bin lira değerinde tablet sipariş etti. Zengin, kargo paketini açtığında ise hayatının şokunu yaşadı. Pakette tablet yerine taş çıktı. Hayal kırıklığına uğradığını söyleyen Sibel Zengin, "Tüketici hakem heyetine de başvuru yaptık. Mağdur oldum, bu resmen insanları dolandırmak. Avukatımızla hukuki süreci başlattık. Yani taşı görünce şok oldum. Tablet beklerken taş geldi" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu ise "Burada taş gönderilmesinin sebebini de savcılık açısından soruşturulduğunda 'depocu karıştırmış bu bir dolandırıcılık değil' demek için bazı açıkgöz satıcılar cep telefonu yerine salatalık, tablet yerine de taş gönderebiliyor" ifadelerini kullandı.
#Sibel Zenginİstanbul Gaziosmanpaşa’da bedensel engelli Sibel Zengin, internet sitesi üzerinden 20 bin lira değerinde tablet sipariş etti. Zengin, kargo paketini açtığında ise hayatının şokunu yaşadı. Pakette tablet yerine taş çıktı. Hayal kırıklığına uğradığını söyleyen Sibel Zengin, "Tüketici hakem heyetine de başvuru yaptık. Mağdur oldum, bu resmen insanları dolandırmak. Avukatımızla hukuki süreci başlattık. Yani taşı görünce şok oldum. Tablet beklerken taş geldi" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu ise "Burada taş gönderilmesinin sebebini de savcılık açısından soruşturulduğunda 'depocu karıştırmış bu bir dolandırıcılık değil' demek için bazı açıkgöz satıcılar cep telefonu yerine salatalık, tablet yerine de taş gönderebiliyor" ifadelerini kullandı.
#İstanbulAsgari ücretin açıklanmasının hemen sonrasında zincir marketlerdeki fiyat etiketi değişiklikleri dikkat çekti. Vatandaşlar, sosyal medya hesaplarından durumu eleştirdi. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu ise, "Asgari aracın açıklandığı günün akşamı yine etiketlerle oynandı. Geçmişte 'Dolar arttı, akaryakıt fiyatları yükseldi' derlerdi. Şimdi mazeretleri ne?" dedi. Yeni yıla girilmesiyle de etiketlerin yine değişeceği belirtildi.
#MarketAsgari ücretin açıklanmasının hemen sonrasında zincir marketlerdeki fiyat etiketi değişiklikleri dikkat çekti. Vatandaşlar, sosyal medya hesaplarından durumu eleştirdi. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu ise, "Asgari aracın açıklandığı günün akşamı yine etiketlerle oynandı. Geçmişte 'Dolar arttı, akaryakıt fiyatları yükseldi' derlerdi. Şimdi mazeretleri ne?" dedi. Yeni yıla girilmesiyle de etiketlerin yine değişeceği belirtildi.
#MarketMaaşlara henüz zam yapılmadan marketler zamları şimdiden raflardaki ürünlere yansıtmaya başladı. Tereyağından kaşar peynirine, yumurtadan ayrana kadar birçok ürünün fiyatı 2 gün önce değiştirildi. Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu "Yumurtadan ete, bakliyata, kırtasiye ürünlerine kadar yağmur gibi zamlar gelmeye başladı" dedi.
#MarketMaaşlara henüz zam yapılmadan marketler zamları şimdiden raflardaki ürünlere yansıtmaya başladı. Tereyağından kaşar peynirine, yumurtadan ayrana kadar birçok ürünün fiyatı 2 gün önce değiştirildi. Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu "Yumurtadan ete, bakliyata, kırtasiye ürünlerine kadar yağmur gibi zamlar gelmeye başladı" dedi.
#ZamZincir marketler pazar günü kapanacak mı sorusu oylamanın sonuçlanmasıyla birlikte araştırılmaya başlandı. Zincir marketler pazar günü kapanacak mı alışveriş severler tarafından merak ediliyor. Hafta sonu da dahil olmak üzere haftanın 7 günü de açık olan marketlere yeni düzenleme gelmesi konusunda İTO Perakende Meslek Komitesi'nde oylama yapıldı. Peki, marketler pazar günü kapanacak mı? Zincir marketler pazar günü kapalı mı olacak? Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu'nun konuyla ilgili açıklaması...
#Zincir Marketler Pazar Günü Kapanacak MıEndonezya kodlu bir telefon numarasından Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu'na mesajla ulaşan dolandırıcılar, ünlü bir Türk firmasının yöneticisi olduklarını belirterek, iş vaadiyle Ağaoğlu'nu dolandırmaya çalıştı. Dolandırıcılara, Tüketici Konfederasyonu Başkanı olduğunu da ifade etmesine rağmen mesajların devam ettiğini belirten Ağaoğlu, "İş arayan insanları dolandıran bu şebeke artık işi o kadar ilerletti ki benim cep numaramla kullandığım whatsapp hattıma direkt mesaj gönderdi. Çok ünlü bir internet satış firmasının ismini kullanmak suretiyle, 'Ona haftasonu beğeni yapacaksın, günlük 2-3 bin lira para alacaksın' gibi cazip bir teklifle geldi. Tüketici dikkatli olmalı, kamu otoritesi de caydırıcı önlemleri gecikmeden almalıdır. Yabancı numara ve şüpheli kodlar gördüğümüzde aman uzak duralım" dedi. Ağaoğlu, "Tüketici dikkatli olmalı, kamu otoritesi de caydırıcı önlemleri gecikmeden almalıdır. Yabancı numara ve şüpheli kodlar gördüğümüzde aman uzak duralım" şeklinde konuştu.
#Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın AğaoğluEndonezya kodlu bir telefon numarasından Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu'na mesajla ulaşan dolandırıcılar, ünlü bir Türk firmasının yöneticisi olduklarını belirterek, iş vaadiyle Ağaoğlu'nu dolandırmaya çalıştı. Dolandırıcılara, Tüketici Konfederasyonu Başkanı olduğunu da ifade etmesine rağmen mesajların devam ettiğini belirten Ağaoğlu, "İş arayan insanları dolandıran bu şebeke artık işi o kadar ilerletti ki benim cep numaramla kullandığım whatsapp hattıma direkt mesaj gönderdi. Çok ünlü bir internet satış firmasının ismini kullanmak suretiyle, 'Ona haftasonu beğeni yapacaksın, günlük 2-3 bin lira para alacaksın' gibi cazip bir teklifle geldi. Tüketici dikkatli olmalı, kamu otoritesi de caydırıcı önlemleri gecikmeden almalıdır. Yabancı numara ve şüpheli kodlar gördüğümüzde aman uzak duralım" dedi. Ağaoğlu, "Tüketici dikkatli olmalı, kamu otoritesi de caydırıcı önlemleri gecikmeden almalıdır. Yabancı numara ve şüpheli kodlar gördüğümüzde aman uzak duralım" şeklinde konuştu.
#Whatsapp“Beach”lere girişin kişi başı 500 liradan başladığı- ki buna içeride yediğiniz içtiğinizi de ekleyin günlük en az 5 bin liralık olursunuz- Çeşme’de vatandaşlar “Sahiller halkındır” diyerek Yunanistan’dakine benzer bir “havlu” hareketi başlattı. Çeşmeliler, “ücretli” denilerek yüksek duvarlarla çevrilip, tellerle korunan bir sahile girdi, “Kıyılara, plajlara, denize ücretsiz ulaşmak Anayasal hakkımızdır” pankartı açtı. Aslında sadece Çeşme değil bugün birçok sahilde durum aynı. Anayasa’nın 46. maddesine rağmen “Parası olmayan buradan denize giremez” zihniyeti hâkim. Nasıl değişecek? Haklarımız neler?
#Yunanistan