Antalya'da yaşayan emekli Suna Ülger'e (58), hafif ticari aracıyla hiç gitmediği İstanbul'dan köprü geçiş cezası geldi. Faiziyle birlikte 40 lira olan ceza karşısında şaşıran Ülger, Tüketici Hakem Heyetine başvurup, cezanın iptali için yasal işlem başlattı.
#AntalyaAntalya'da yaşayan emekli Suna Ülger'e (58), hafif ticari aracıyla hiç gitmediği İstanbul'dan köprü geçiş cezası geldi. Faiziyle birlikte 40 lira olan ceza karşısında şaşıran Ülger, Tüketici Hakem Heyetine başvurup, cezanın iptali için yasal işlem başlattı.
#AntalyaOsmaniye'de yaşayan Endüstri Yüksek Mühendisi Atakan Ertuğ, 1 yıl önce sıfır aldığı, aracında yaşadığı teknik sorunlar nedeniyle başlattığı hukuk mücadelesini kazandı. Bu marka araçlardan soğuduğunu ifade eden Ertuğ, kendisine verilen yüksek model yeni aracı piyasanın altında satarak elden çıkaracağını söyledi.
#Elektrikli AraçBazı işletmeler, hukuki olarak hiçbir dayanağı olmamasına rağmen tüketiciye iade ve değişim hakkı tanımıyor. İşletmelerin 14 gün içerisinde yapılan iadeleri kabul etmek zorunda olduğu belirtildi. Öte yandan, ikinci el ürün satışı yapılan internet sitelerinde de tüketicinin iade hakkı bulunduğu öğrenildi.
#AlışverişDolandırıcılar, bazı market zincirlerinin ismini kullanarak sosyal medyada ‘uygun fiyatlı ürün’ ilanı çıkıyor. Marketten ucuza ürün aldığını sanıp dolandırıldığını anlayan tüketici, para henüz provizyondayken bankasına koştuğunda ‘onay kodunu girmişsiniz, yapacağımız bir şey yok’ yanıtını alıyor. TÜKONFED Bankacılık Komisyonu Başkanı Hüseyin Ölmez, “Bankalar 24 saat içinde kendisine bildirimde bulunan vatandaşın işlemini iptal etmek zorunda, bunu yapmayan bankayı şikâyet edin” dedi.
#Zincir MarketAnkara’da sıfır kilometre olarak satın aldığı araçta koku hissedince firmayla görüşen ancak cevap alamayan vatandaş dava açtı. Yerel mahkemenin davayı reddetmesinin ardından vatandaşın dosyayı bir üst mahkemeye taşıması üzerine Yargıtay, aracın yenisiyle değiştirilmesine hükmetti.
#YargtyaTicaret Bakanlığı, acentelere ve sahte sitelerin oyununa gelmeden tatil yapma rehberi niteliğinde bir çalışma yayınladı. Rehberde tatile çıkmadan önce rezervasyon yapılan işletmelerin ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında kayıtlı olup olmadığının kontrol edilmesi istenirken, memnuniyetsizlik durumunda fesih hakkı bulunduğuna dikkat çekildi. Hürriyet’e konuşan sektör temsilcileri de sosyal medya dolandırıcılığına dikkat çekti, rezervasyon önerilerini sıraladı. İşte tatil rezervasyonu yapmadan önce dikkat edilmesi gereken sekiz kural...
#Ticaret BakanlığıOtellerde doluluk oranları istenilen seviyede olmayınca son dakika satışlarında indirime gidildi. Bazı oteller erken rezervasyon fiyatlarının da altına düştü. Turizmciler, “Yapılan indirimin erken rezervasyon fiyatlarının altında olmaması gerekiyor. Müşteri memnuniyeti her şeyden önemli” derken tatilciler aradaki farkı geri alabiliyor.
#Erken RezervasyonKonya'da, Tüketici Hakem Heyeti, Hüseyin Özdemir’in, araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi amacıyla yaptığı başvuruyu değerlendirdi. Heyet, Özdemir'e ücret iadesinin kabulüne karar vererek firmanın kredi kartına kestiği farkı ‘ayıplı hizmet’ olarak nitelendirdi. Özdemir, "Türkiye'de insanlara örnek teşkil etmesi ve milyonlarca kişiden alınan bu farkın kaldırılması için bir örnek oluşturdum. Buradaki amaç 128 TL değil. İnsanların hakkını aramasını istiyorum" dedi.
#OtomobilKonya'da, Tüketici Hakem Heyeti, Hüseyin Özdemir’in, araç muayene istasyonunda otomobilinin vize işlemi ücretini kredi kartıyla gerçekleştirdiği için alınan 128,18 TL farkın kendisine geri ödenmesi amacıyla yaptığı başvuruyu değerlendirdi. Heyet, Özdemir'e ücret iadesinin kabulüne karar vererek firmanın kredi kartına kestiği farkı ‘ayıplı hizmet’ olarak nitelendirdi. Özdemir, "Türkiye'de insanlara örnek teşkil etmesi ve milyonlarca kişiden alınan bu farkın kaldırılması için bir örnek oluşturdum. Buradaki amaç 128 TL değil. İnsanların hakkını aramasını istiyorum" dedi.
#OtomobilDokuz günlük bayram tatili Antalya, Bodrum gibi merkezlerde yoğunluğa neden oldu. Otellerde yer kalmadığına dikkat çekilirken Tüketici Konfederasyonu tatilcileri ekstra masraf çıkarılması ve kötü hizmet durumlarına karşı uyardı: “Sözleşme dışında dayatılan ekstraları da hijyen gibi kötü tutumları da sineye çekmeyin, 175’e şikâyet edin.”
#Tüketici KonfederasyonuAnkara'da Ali İhsan Karaağaç (45), oğlunu askerlik görevini yapacağı Hatay'a götürmek için internet üzerinden ulaştığı Rıdvan G.'ye araç kiralama bedeli olarak 5 bin lira gönderdi. Rıdvan G.'nin kasko ücreti olarak da 18 bin lira istemesi üzerine araç kiralamaktan vazgeçip, parasının geri verilmesini talep edince dolandırıldığını anlayan Ali İhsan K., suç duyurusunda bulundu.
#Ankaraİstanbul Bakırköy'de çamaşır makinesinin arızalanması üzerine internetten numarasını bulduğu tamirciyi evine çağıran Gülay Erman, iddiaya göre makinesini tamir için gelenlerden ne makinesini ne de parasını geri alabildi. Şikayetçi olan Erman, "26 Mart'tan bu güne kadar 1 ay geçti, makinam yok ortada" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı ise, "Yetkili olmamalarına rağmen maalesef internet üzerinden özellikle böylesine servis aramalarında, arama motorlarında kendilerini üst noktada çıkartıyorlar. Bunları önlemek için Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz 2020 itibariyle SERBİS dediğimiz bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya kolay bir şekilde erişim sağlanmakta. Girdiğinizde 10-15 saniye içerisinde hangi markanın yetkili servisini, kendi adresinize yakın olanını aradığınızda karşınıza çıkmakta" diye konuştu.
#İsttanbulBakırköy'de çamaşır makinesinin arızalanması üzerine internetten numarasını bulduğu tamirciyi evine çağıran Gülay Erman, iddiaya göre makinesini tamir için gelenlerden ne makinesini ne de parasını geri alabildi. Şikayetçi olan Erman, "26 Mart'tan bu güne kadar 1 ay geçti, makinam yok ortada" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TUKONFED) Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Dr. Mücahit Saraçlı ise, "Yetkili olmamalarına rağmen maalesef internet üzerinden özellikle böylesine servis aramalarında, arama motorlarında kendilerini üst noktada çıkartıyorlar. Bunları önlemek için Ticaret Bakanlığı, 1 Temmuz 2020 itibariyle SERBİS dediğimiz bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya kolay bir şekilde erişim sağlanmakta. Girdiğinizde 10-15 saniye içerisinde hangi markanın yetkili servisini, kendi adresinize yakın olanını aradığınızda karşınıza çıkmakta" diye konuştu.
#İnternetTicaret Bakanı Ömer Bolat, CNN Türk'te Hande Fırat'ın sorularını yanıtladı. "Orta Vadeli Plan ile yol haritamızı belirledik" diyen Bolat, "Hedef dış ticaret açıklarının ve cari açığının azaltılması, istikrarlı ve orta düzeyli büyüme trendine girmekti. Şu an hedeflerimizin ilerisindeyiz." dedi. Gazze'ye ihracat tartışmalarına da değinen Bakan Bolat, "Türkiye, İsrail'e jet yakıtı satmıyor. Sosyal medya üzerinden büyük bir yalan uydurdular." dedi.
#Ömer BolatBilecik (Merkez) Belediyesi hangi parti? sorusu seçimler öncesi merak ediliyor. 2024 yerel seçimlerinin 31 Mart tarihinde yapılması yapılması planlanıyor. 2019 Bilecik (Merkez) yerel seçim sonuçları da bu sebeple araştırılıyor. Peki, Bilecik (Merkez) Belediyesi hangi partide? Bilecik (Merkez) Belediye Başkanı kimdir?
#BilecikGaziosmanpaşa’da bedensel engelli Sibel Zengin, internet sitesi üzerinden 20 bin lira değerinde tablet sipariş etti. Zengin, kargo paketini açtığında ise hayatının şokunu yaşadı. Pakette tablet yerine taş çıktı. Hayal kırıklığına uğradığını söyleyen Sibel Zengin, "Tüketici hakem heyetine de başvuru yaptık. Mağdur oldum, bu resmen insanları dolandırmak. Avukatımızla hukuki süreci başlattık. Yani taşı görünce şok oldum. Tablet beklerken taş geldi" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu ise "Burada taş gönderilmesinin sebebini de savcılık açısından soruşturulduğunda 'depocu karıştırmış bu bir dolandırıcılık değil' demek için bazı açıkgöz satıcılar cep telefonu yerine salatalık, tablet yerine de taş gönderebiliyor" ifadelerini kullandı.
#Sibel Zenginİstanbul Gaziosmanpaşa’da bedensel engelli Sibel Zengin, internet sitesi üzerinden 20 bin lira değerinde tablet sipariş etti. Zengin, kargo paketini açtığında ise hayatının şokunu yaşadı. Pakette tablet yerine taş çıktı. Hayal kırıklığına uğradığını söyleyen Sibel Zengin, "Tüketici hakem heyetine de başvuru yaptık. Mağdur oldum, bu resmen insanları dolandırmak. Avukatımızla hukuki süreci başlattık. Yani taşı görünce şok oldum. Tablet beklerken taş geldi" dedi. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu ise "Burada taş gönderilmesinin sebebini de savcılık açısından soruşturulduğunda 'depocu karıştırmış bu bir dolandırıcılık değil' demek için bazı açıkgöz satıcılar cep telefonu yerine salatalık, tablet yerine de taş gönderebiliyor" ifadelerini kullandı.
#İstanbulAVM’lerin otoparklarına ödenen ücretler bir süredir gündemde. Yasal mevzuata göre 0-3 saat için ücretsiz olmalı ama bu kurala uymayan pek çok AVM otopark ücreti alıyor. Tüketici dernekleri de ödeme yapan vatandaşlara 'Şikâyet edin' çağrısı yapıyor. Peki, AVM'ler bu kurala rağmen nasıl 0-3 saat için ücret alıyor? Vatandaşlar ödediği ücreti geri alabilir mi? Bunun için bir zaman sınırlaması var mı? Avukat Zühal Akbel ile konuştuk.
#Otopark SorunuAntalya'da bir veli, çocuğunu kaydettirdiği özel okuldan istenen fahiş kitap ücretine itiraz etti. Aynı kitapları dışarıdan çok daha ucuza almaya kalkan veliye okul yönetimi tarafından öğrencinin online eğitim faaliyetlerinden yararlanamayacağı ve okula ait kitapların verilmeyeceği söylendi. Okulun talep ettiği ücreti ödedikten sonra mahkemenin haklı bulduğu veli, fazla ödediği ücreti almaya hak kazandı.
#Özel Okulİstanbul'da yaptırdığı saç ekim işleminin başarısız olduğunu iddia ederek saç ekim merkezine başvuran avukat Burakhan Meydan, 'tekrar ekim yapalım' teklifiyle karşılaştı. Teklifi kabul etmeyip, ücret iadesini talebi de olumsuz karşılanınca Meydan, hukuk yoluna başvurdu. Mahkeme bilirkişi raporu doğrultusunda saç ekim işlemini eser sözleşmesi kapsamında kabul etti. Mahkeme, saç ekim merkezinin ayıplı işlem yaptığına karar vererek Burakhan Meydan'ın ödediği 8 bin liranın yasal faiziyle birlikte iadesine hükmetti. Kararın emsal niteliğinde olduğunu söyleyen Burakhan Meydan, "Mahkemece bilirkişi raporu dikkate alındı ve eser sözleşmesindeki sair mevzuat üzerinden mahkeme değerlendirmede bulundu. Saç ekiminde yapılan işlemin sadece yüzde 10'luk kayıp gerçekleştirilebileceği söylendi. Bilirkişi raporunda bu yüzde 10'luk kaybın söz konusu dosyamızda, yüzde 90'na vardığı tespit edildi. Bu nedenle de bu hizmetin ayıplı bir hizmet olduğu bilirkişilerce tespit edildi" dedi.
#Saç Ekimiİstanbul'da yaptırdığı saç ekim işleminin başarısız olduğunu iddia ederek saç ekim merkezine başvuran avukat Burakhan Meydan, 'tekrar ekim yapalım' teklifiyle karşılaştı. Teklifi kabul etmeyip, ücret iadesini talebi de olumsuz karşılanınca Meydan, hukuk yoluna başvurdu. Mahkeme bilirkişi raporu doğrultusunda saç ekim işlemini eser sözleşmesi kapsamında kabul etti. Mahkeme, saç ekim merkezinin ayıplı işlem yaptığına karar vererek Burakhan Meydan'ın ödediği 8 bin liranın yasal faiziyle birlikte iadesine hükmetti. Kararın emsal niteliğinde olduğunu söyleyen Burakhan Meydan, "Mahkemece bilirkişi raporu dikkate alındı ve eser sözleşmesindeki sair mevzuat üzerinden mahkeme değerlendirmede bulundu. Saç ekiminde yapılan işlemin sadece yüzde 10'luk kayıp gerçekleştirilebileceği söylendi. Bilirkişi raporunda bu yüzde 10'luk kaybın söz konusu dosyamızda, yüzde 90'na vardığı tespit edildi. Bu nedenle de bu hizmetin ayıplı bir hizmet olduğu bilirkişilerce tespit edildi" dedi.
#Saç EkimiÇankaya İlçe Tüketici Hakem Heyeti, ‘spor salonu’ mağdurları için önemli bir karara imza attı. Heyet, Ankara’da ünlü bir zincir spor salonuna üye olan ancak salon tadilata girince Çankaya’da başka bir şubeye yönlendirilen U.D.’yi haklı bularak bir yıllık ücretin iadesine karar verdi.
#Spor Salonu