'Kredi kartı yıllık aidatı' başlığı altında yeni bir dolandırıcı şebekesinin ortaya çıktığını belirten Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı ve Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nihat Altay, "tüketicilerin bu tür dolandırıcılık olaylarına karşı dikkatli olmasını" istedi.
#Kredi KartıTüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Altay, “Okulların açılmasıyla birlikte velilerden istenen yardım parasından dolayı şikayet alıyoruz. Bağış yapmak mecburi değil ancak maddi durumu iyi olmayan veli, çocuğunu mahcup durumda bırakmamak ve çocuğunda baskısıyla yardım etmek zorunda kalıyor” açıklamasında bulundu.
#Tüketici Hak Arama DerneğiDolandırıcılıkta sınır tanımayan kişiler, Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay´ı da dolandırmaya kalktılar. Başkan Altay, hediye çeki kazandıracağını söyleyerek kendisini dolandırmaya kalkışan kişiye “Dolandıracak başka adam bulamadın mı? Tüketici haklarını arayan birini mi buldun” diye yazınca, dolandırıcı faka bastığını anladı.
#DolandırıcıTüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay, 14 Şubat Sevgililer Günü'nde internetten alışveriş yaparken dolandırıcılık olaylarına karşı uyarıda bulunarak, "İnternetten alışverişlerde bir ürün ayıplı olsun veya olmasın hiçbir mazeret göstermeden 14 gün içinde iade edilebilmektedir. Ancak mesafeli satış yöntemi ile eğer dolandırıcılara para kaptırılır ise o paranın geri alınması imkansızdır." dedi.
#İnternetTüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay, vatandaşların bayram tatili dolayısıyla verilen kredilere karşı dikkatli olması gerektiğini belirterek, "Bankalarca krediler o kadar cazip süslenerek vatandaşlara sunuluyor ki vatandaşlarımız da kanıyor.
#TatilTüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay, vatandaşların Kurban Bayramı dolayısıyla verilen kredilere karşı dikkatli olması gerektiğini belirterek, "Bankalarca krediler o kadar cazip süslenerek vatandaşlara sunuluyor ki vatandaşlarımız da kanıyorlar. Kandıkları için de 10 günlük bir bayram tatili için yılın 12 ayını taksit ödemekle geçiriyorlar. Vatandaşlarımız 10 günlük tatil için bir yıl borca girmesin" dedi.
#TATİLTüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay, "Daha önce terör örgütü PKK'nın, DAEŞ'in adını kullanan telefon dolandırıcıları örgüt değiştirdi. Dolandırıcılar ülkemizin içinde bulunduğu sıkıntılı günleri dahi istismar ediyorlar." dedi.
#Tüketici Hak Arama DerneğiTüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay, bazı elektrik dağıtım şirketlerinin, dağıtım şebekelerinde meydana gelen arızaların tespit ve onarım bedeli maliyetini, ilgili mevzuata aykırı olarak abonenelere fatura etme yoluna gittiğini iddia etti.
#Tüketici Hak Arama Derneği- THAD Genel Başkanı Altay: - "Elektrik dağıtım şirketi, birçok mesken abonesinin bulunduğu bir apartmana elektrik hizmetini götüren yer altı hatlarında meydana gelen arızanın tespitini ücretli yapmakta, arızanın giderilmesi esnasında oluşan maliyeti de vatandaşa yükleyerek tüm giderleri vatandaştan talep etmektedir" - "Şebekede meydana gelen arıza maliyetinin aboneye yüklenmesi, bedelin karşılanmaması ve arızanın giderilmemesi kamu hizmetinin engellenmesidir"
- THAD Genel Başkanı Altay:- "Türkiye'de 2015 yılında 40 milyon lira civarında kayıtlı dolandırıcılık olayı oldu. Bu, buz dağının görünen yüzü, bir de bunu en yakın arkadaşına anlatamayan vatandaşlarımız var ki bu paranın 100 milyon liranın üstünde olduğunu düşünüyoruz"- "Telefon dolandırıcıları, son derece profesyonel çalışıyor, 'Ben kanmam' diyen aldanıyor. Bir şekilde hipnoz mu ediyorlar, biz bunu tam çözemedik"
- Sevgililer, anneler, babalar, öğretmenler günü gibi özel günlerde hediye almak bir kültür haline geldi. Hemen hemen tüm ürünlerde kampanyalar, çeşitli indirimler yapılıyor. Tüketici dernekleri ise alışveriş tutkusuna kapılmaması için vatandaşlara uyarıda bulunuyor - Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Altay: "Sevgililer Günü'ne özel yapılan birçok indirimlere tüketicinin kanmaması gerekir. Bazı firmaların önceden şişirilmiş ürün fiyatlarını Sevgililer Günü'ne özel indirim yapılıyormuş gibi yansıtması vatandaşı kandırmaya yönelik bir tuzaktır"
- Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Altay: "Yeni yasada kampanyanın süresi, iş yeri açılışı, devri, kapanışı, adres ya da faaliyet konusu değişikliğinde 3 ayı, tasfiye durumunda ise 6 ayı geçemeyecek olması ve perakende işletmeler, başlangıç ve bitiş süresi belli olmayan indirimler yapamayacak olması olumlu gelişmedir"
- Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Altay: "Bu soruna uzlaşma ile çözüm getirilmesi, elektrik faturasına yansıyan bedellerin artık alınmaması, kayıp-kaçak bedelinin makul bir süre içinde geri ödenmesi ya da kullanılacak elektrik bedelinden düşülebilmesini sağlayacak şekilde bir çözüm yolu bulunması önerildi"
- Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Altay: "İşletmelerin internet ana sayfalarına tüketici şikayetleri bölümü koyma zorunluluğunun yanında, gelen şikayetlerdeki tüketici mağduriyetlerine bir çözüm bulunamaması halinde, yapılan entegrasyonla bu şikayetler BTK sistemlerine otomatik olarak düşecek ve o sektördeki aksaklıklar BTK tarafından gözlemlenecek olmasıyla tüketici mağduriyetleri büyük oranda giderilecektir"