Güncelleme Tarihi:
ERZURUM (AA) - Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay, "İşletmelerin internet ana sayfalarına tüketici şikayetleri bölümü koyma zorunluluğunun yanında, gelen şikayetlerdeki tüketici mağduriyetlerine bir çözüm bulunamaması halinde, yapılan entegrasyonla bu şikayetler Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) sistemlerine otomatik olarak düşecek ve o sektördeki aksaklıklar BTK tarafından gözlemlenecek olmasıyla tüketici mağduriyetleri büyük oranda giderilecektir" dedi.
Altay, yaptığı açıklamada, BTK tarafından tüketicilerin sorunlarına çözüm olacak önemli bir uygulama başlatıldığını belirtti.
İşletmelere tüketicilerin yaşadığı sorunlardan dolayı 10 gün içerisinde cevap verme zorunluluğu getirildiğini vurgulayan Altay, işletmelerin internet sitelerinin ana sayfasında "tüketici şikayetleri" adı altında bir bölüm oluşturulacağına dikkati çekti.
Yeni uygulamayla tüketicinin aynı şikayeti iki kez üst üste yaptığında bu şikayetin BTK sistemlerinde görüleceğine işaret eden Altay, "Tüketici sorunlarının internet ortamında ücretsiz, daha hızlı, kolay ve gerçekten çözüme ulaşması açısından işletmelere yükümlülük getiren bu uygulama çok önemlidir. Örnek olarak bir GSM şirketiyle sorun yaşayan tüketici, müşteri hizmetlerini aradığında dakikalarca/saatlerce müşteri hizmetleriyle konuşarak sorununa bir çözüm bulamadan telefonu kapatmak zorunda kalıyordu" ifadelerini kullandı.
Altay, bu düzenlemeyle işletmelerin, tüketici şikayetlerinin çözümü ve önlenmesi amacıyla sundukları hizmetlere ilişkin gerekli tedbirleri alma, şikayetler sonucu oluşan mağduriyetleri giderme ve benzer durumda olan ancak şikayetçi olmayan abonelerin de mağduriyetlerinin giderilmesi hususunda gerekli önlemleri alma zorunluluğu getirildiğini belirterek, şunları kaydetti:
"İşletmelerin internet ana sayfalarına tüketici şikayetleri bölümü koyma zorunluluğunun yanında, gelen şikayetlerdeki tüketici mağduriyetlerine bir çözüm bulunamaması halinde, yapılan entegrasyonla bu şikayetler BTK sistemlerine otomatik olarak düşecek ve o sektördeki aksaklıklar BTK tarafından gözlemlenecek olmasıyla tüketici mağduriyetleri büyük oranda giderilecektir."
BTK tarafından oluşturulan "Şikayet Bildirim Sistemi" uygulamasıyla elektronik haberleşme sektöründen hizmet alan tüketiciler tarafından yapılan şikayetlerin ve ilgili işletmeciler tarafından verilen cevapların izlenmesi amaçlanıyor.
Tüketiciler tarafından iletilen şikayetlerin analiz edilmesi sonucu yaygın olduğu tespit edilen konulara yönelik inceleme ve denetim yapılması, şikayet konularının göz önünde bulundurularak kurum tarafından yapılan düzenlemelere yansıtılması suretiyle sorunun giderilmesi hedefleniyor.
Uygulamayla ilgili işletmecinin tüketici şikayetine elektronik ortamda geri dönüş yapması sağlanıyor.