Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, TÜBİTAK’la birlikte üzerinde çalıştıkları menzili artırılmış elektrikli otomobil projesinin Tesla’nın 1 haftada 400 bin adet sipariş alan modelinden daha iyi ve iddialı olacağını belirtti. Işık, “Tesla şarj istasyonları kurarken, biz menzil uzatıcı motor sayesinde şarj istasyonunu içine koyuyoruz. Ayrıca kullandığımız yazılımlarla araçlarımız Tesla’dan daha güvenli olacak” dedi.
#Bilim Sanayi Ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık6 yılda Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yerli otomobil talebini yerine getirecek 1 babayiğit dahi bulunamazken, 5 ayda 5 babayiğit nasıl bulundu? İşte bu noktada ‘Kayserili tüccar zekâsı’ diye TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu işaret edilirken, 5 ayda 30 firmayla görüşüp, Bakan Faruk Özlü’yle birlikte 5’ini belirledikleri belirtiliyor. Aslında Hisarcıklıoğlu, projede riski 5’e bölünce babayiğitler de taşın altına elini sokmuş.
#GazetehaberleriBakan Fikri Işık’ın ‘Çalışmalarda ikinci faza geldik. Ay sonu 3 prototip hazır’ diye açıkladığı yerli otomobil projesiyle ilgili tek bildiğimiz, işin içinde TÜBİTAK’ın olduğu. Onun dışında hangi şirketlerin destek verdiği, kimlerle geliştirildiği, tasarımını kimin yaptığı, hangi şirketlerin tecrübelerinden yararlanıldığı hâlâ gizemini koruyor. Bu noktada projeye yakın bazı kaynaklardan elde ettiğim bilgiler açıkçası şifreleri çözmemi sağladı. İşte o şifreler....
#RECEP TAYYİP ERDOĞANBaşbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın Ocak 2011’de ilk olarak TÜSİAD Genel Kurulu’nda dile getirdiği ve hükümetin 2023 programı içindeki en önemli hedeflerden biri olan ‘Yerli oto projesi’ 2 yılda firmaların ‘PR’ çalışmalarının ötesine geçemedi. ‘Yerli oto’ gündeme gelme, basında geniş yer alma adına önemli bir koz oldu ama sadece bununla sınırlı kaldı.