Ankara trafiğine geçen yıl 109 bin 735 araç daha eklendi. Böylece ‘06’ plakalı motorlu kara taşıtı sayısı 1 milyon 887 bin 491’e yükseldi. Bu taşıtların 1 milyon 376 bin 928’ini otomobiller oluştururken, her 4 kişiye 1 otomobil düşen Ankara liderliği yine bırakmadı. İstanbul’da ise bu oran 5.3.
#ANKARAOcak-mart döneminde 296 bin 555 taşıtın trafiğe kaydı yapıldı, 24 bin 467 taşıtın trafikten kaydı silindi. Böylece trafikteki toplam taşıt sayısı 272 bin 88 arttı. Trafiğe kayıtlı araç sayısı, mart sonu itibarıyla geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0,9 artarak 21 milyon 362 bin 512'ye yükseldi.
#Trafiğe Kayıtlı Araç SayısıSon 3 yılın ilk çeyrekleri itibariyle, siyah, gri ve kahverengi otomobillere ilgi azaldı, daha canlı renkler olan kırmızı ve maviye talep arttı. Trafiğe kaydı yapılan otomobiller içinde kırmızı renkli olanların payı, söz konusu dönemde yüzde 4,6'dan yüzde 6,2'ye, mavi renkli otomobillerin oranı ise yüzde 2,1'den yüzde 3,8'e ulaştı. Bu dönemde trafik tescili yapılan gri otomobillerin payı ise yüzde 18'den yüzde 14,5'e geriledi. Pembe renkteki otomobillerden ise sadece iki tane satıldı.
#Pembe Otomobilİlk altı ayı ‘0’ stokla kapatan bayilerin elinde temmuzda ilk kez araç kaldı. Temmuz ayında talebin hız kesmediğini belirten bayiler, bu durumu tatil dönemine ve normalin üzerinde sıfır araç gelmesine bağladı. Uzmanlar da sıfırda asıl durağanlığın eylül ayında başlayacağını söyledi. İkinci elde ise alınan önlemler satışları yavaşlattı. Yatırım amaçlı satın alınan otomobiller, ikinci el piyasası iyice yavaşlamadan garajlardan çıkmaya ve hızla ilan sitelerine yüklenmeye başladı.
#Otomotiv PiyasasıOtomobil satışlarında yasa dışı işlemler bazı kişiler tarafından devam ettiriliyor. Hacizli, rehinli ve satışı olmayan otomobiller değerlerinin çok altına sosyal medya sitelerinde pazarlanıyor. Bu yöntemle alınan araçların akıbetiyse yine yasa dışı oluyor. Alınan otomobillere perte çıkmış ve kaza kaydı olmayan otomobillerin şase numarası işleniyor ya da kırsalda kullanılmaya devam ediliyor.
#HacizBir buçuk yıldır süren salgına 'taksi çilesi' de eklenince İstanbullular alternatif ulaşım araçlarına yöneldi. Motosiklet satışları arttı. 'Günlük araç kiralama' gibi sistemlere de rağbet var. İşte rakamlar ve bizzat deneyimleyenlerin ağzından, İstanbul trafiğindeki son durum...
#İstanbul Trafiğiİstanbul'da ticari taksilere yönelik tepkiler artarken işin arka planında neler olduğu merak ediliyordu. Taksi plakası kiralamadan şoförün kazancına kadar birçok noktaya değindik. Her ay binlerce lira kazanan ve yüzde 92'si kirada olan ticari taksilerin vergi ödemediği gerçeği ortaya çıktı. Yasal boşluk nedeniyle kiralamadan doğacak olan vergiler hiçbir suretle tahsil edilmiyor. Birleşik Taksi Şoförleri Derneği Başkanı Hüseyin Duman "Kiralamaya yönelik hiçbir vergi ödenmiyor. Galerici, mal sahibi ve kiracı bu işi kendi arasında yapıyor. Devlete bildirilmiyor." açıklamasında bulundu.
#TaksiFosil yakıtların çevreye verdiği zararları minimize etmek amacıyla sanayiden hizmet sektörüne kadar birçok alanda ‘yeşil dönüşüm’ hızlanırken, bu gelişmeler, dünyanın önde gelen otomotiv şirketlerinin bu alandaki yatırımlarını hızlandırmasına neden oldu. Dünyadaki bu dönüşüm, Türkiye’deki yatırımlara ve otomobil tercihlerine de yansıdı. Söz konusu araç sınıfında küresel bir oyuncu olmak amacıyla hayata geçirilen ‘Türkiye’nin Otomobili Projesi’ne ek olarak, son dönemde özel sektör de elektrikli araç üretimine yönelik yatırımlara başladı.
#GazetehaberleriTürkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 31 Ekim 2019 itibarıyla illere göre motorlu kara taşıtı verilerini açıkladı. Ekim ayı sonu itibarıyla 81 ile kayıtlı toplam araç sayısı 23 milyon 153 bin 556’ya ulaştı. Ocak ayından bu yana trafikteki 06 plakalı araç sayısı 41 bin 949 artarak, 2 milyon 25 bin 126 oldu. Ankara her 2.7 kişiye düşen araç sayısıyla bu alandaki liderliğini korudu.
#ANKARADün Meclis’e sevk edilen torba tasarıda 16 yaşından büyük araçların hurdaya çıkarılması durumunda araç sahiplerine ÖTV teşviki verilmesinden ve konut, çeyiz ve zorunlu bireysel emeklilik teşviklerinin yeniden düzenlenmesine kadar birçok düzenleme yer alıyor. Uzun süredir beklenen hurda teşviki ile 16 yaş ve üzerinde yaklaşık 6 milyon yaşlı araç trafikten çekilmesi halinde 10 bin TL’lik ÖTV indiriminden yararlanacak.
#GazetehaberleriTürkiye'de LPG'li otomobil sayısı ise son 10 yılda yaklaşık 2,5 katına çıkarak, bu yılın ilk çeyreği itibarıyla 4 milyon 483 bin 642'ye ulaştı - Son yıllarda benzinli araç talebinde düşüş görülürken, dizel araçlara olan ilgi ise son 10 yılda hızla arttı.
#Türkiye İstatistik Kurumu- Türkiye'de 2011'de trafiğe kaydı yapılan araçların yüzde 28,9'unu 1501-1600 silindir hacimli otomobiller oluştururken, 2015'te bu oran yüzde 40,2'ye yükseldi - Vergi avantajına rağmen, 1301-1400 silindir hacimli otomobillerin oranı yüzde 21,3'ten yüzde 14,6'ya, 1300 cc'nin altındaki otomobiller ise yüzde 19,8'den yüzde 17,1'e geriledi- Bir otomobil firmasının Bursa'daki bayisinin satış müdürü Araz: - "Yaklaşık 10 yıl önce 2000 motorlu dizel araçta 130-140 beygir güç alınırken, bugün yeni teknoloji ve turbo beslemesi sayesinde 1400-1600 silindir hacimli motora sahip otomobillerden de aynı güç elde edilebiliyor"