11 ili etkileyen depremlerde on binlerce kişi hayatını kaybetti, binlerce bina yerle bir oldu. Sadece binalar yıkılmadı, o binaların altında kalan araçlar da hasar aldı, hatta bir kısmı kullanılmaz hale geldi. Peki bu araçlara ne olacak? Zorunlu araç sigortası zararı karşılıyor mu? Kaskosu olmayanların hakları neler? Araçlar olası bir depreme hazır mı? Uzmanlar hurriyet.com.tr okurları için anlattı...
#DepremGaziantep ve Mardin’deki trafik kazaları Türkiye’deki yaşlı ağır ticari araç parkı ve bakımsız araçların yollarda tehlike saçtığı gerçeğini yeniden ortaya koydu. “Fren patlaması diye bir şey yoktur, bakımsız araç vardır” diyen uzmanlar, tonlarca yük taşıyan araçların kaplama lastikler ve zamanında değiştirilmemiş fren ekipmanlarıyla kazaya davetiye çıkardığını belirtti. Türkiye’de 17’yi bulan ağır ticari araç yaş ortalaması ise yaşanan kazalarda bir diğer önemli etken.
#LastikTürkiye’yi esir alan kar yağışı nedeniyle birçok trafik kazası meydana geldi. Kazalarda hasar alan araçların sahipleri servislere koştu. Yurt genelinde oto servislerinin yoğunluğu yüzde 30 arttı. Kazaların İstanbul ve çevresinde yoğunlaştığını belirten TOSEF Başkanı Ünal Ünaldı, “İstanbul’da son iki günde 500’den fazla araç hasar gördü. En çok hasar ön tampon, arka tampon, kaput, çamurluk ve bagaj kapaklarında” dedi.
#OtomobilSıfırda çip krizi, ikinci elde stok sorunu olunca vatandaş kapıdaki otomobile dört elle sarılmaya başladı. İstanbul ve Ankara’daki oto sanayi sitelerindeki trafik iki katına çıktı. En ufak bir ses duyan, bakımları aksatan veya arıza ışığı yanan, soluğu sanayide aldı. Fiyatlar daha uygun olunca lift sırasında kuyruklar oluştu. Ustalar, “Araç olmayınca kapıdaki değere bindi. Yakında hasar kaydına bakılmayacak, bakımlı araçlara rağbet artacak” dedi.
#OtomotivAraç satın almadan araçta bir sıkıntı olup olmadığını, sahte yedek parça kullanılıp kullanılmadığını anlamak için önce araca ekspertiz yaptırmak gerekiyor. Fakat çok fazla unutulan bir detay var o da jant kontrolü. Çünkü sahte jantı olan araçlarda çok ciddi sıkıntılar ortaya çıkabiliyor. CNN TÜRK muhabiri Kaan Temeltaş ve kameraman Sercan Sever’in haberi.
#Sahte JantPandemi sürecinin yanı sıra artan fiyatlarla da önemli ölçüde darbe alan otomotivde ağır hasar kayıtlı araç sayısı artmaya devam ediyor. Hasarlı araçların yüzde 30’u yetkili servislerde, yüzde 40’ı özel servislerde, yüzde 30’u da tamirhanelerde onarılırken, trafikteki pert araç sayısı 2 milyona ulaştı. Tüketici sıfıra ulaşamayınca hasar kayıtlıya yönelirken, bir de buna iki aracı birleştirip kazasız süsü veren dolandırıcılar eklendi…
#Gazetehaberleri