Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu: “2020 yılı, koronavirüs salgını ile tarihin olağanüstü dönemlerinden biri olarak kayıtlara geçti. Koç topluluğu olarak böyle zorlu bir dönemde öncelikle çalışma arkadaşlarımızın sağlığını gözeterek hareket ettik. Çevik yönetim anlayışımız, sağlam bilançomuz, dengeli portföy yapımız, kuvvetli bayi teşkilatımız, esnek tedarik zincirimiz ve dijital yetkinliklerimiz sayesinde bu döneme hazırlıklı girdik. Şirketlerimizin finansal sağlığına yönelik tedbirlerimizi hassasiyetle ve hızla uyguladık. Yatırımlarımıza devam ederek, küresel büyüme yolculuğumuzu hızlandırdık. 2020 yılında yaptığımız 10,7 milyar TL kombine yatırımla, toplam yatırımlarımız son 5 yılda 42 milyar TL’ye ulaştı. belirsizliklerin hâkim olduğu 2020 yılında başarılı sonuçlara ulaşarak, güçlü konumumuzu pekiştirdik. Bunu mümkün kılan çalışma arkadaşlarımıza, bayilerimize ve tedarikçilerimize gösterdiğimiz büyük çaba ve dayanışma örneği için müteşekkirim. Ülkemiz ve dünyamız için var gücümüzle çalışmaya ve değer yaratmaya devam edeceğiz.”
#Koç Holding2018 yılında kuruluşunun 50. yıldönümü kutlayacak olan Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasını artık müze gibi gezmek mümkün.Kuzey Amerika ve Avrupa’da otomotiv sektöründe yaygın bir uygulama olan “fabrika gezmeyi” Türkiye’de ilk kez çatısı altında yedi ayrı markayı üreten Tofaş hayata geçiriyor.
#Tofaş OtomotivTofaş, Milli Eğitim Bakanlığı ile otomotiv sektöründe ihtiyacı hissedilen nitelikli insan gücünü yetiştirmeye yönelik olarak “FIAT Teknik Öğretim Programı” kapsamında, 2008 yılında 9 ilde bulunan 11 Endüstri Meslek Lisesinde “Fiat laboratuarı” kuracak.
Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, "Bugün Grande Punto kullanıcılarının yaş ortalaması 35’in altında. Grande Punto sahibi olan 2 bin Türk kullanıcının yüzde 60’ını daha önce Fiat marka otomobil kullanmamış olanlar oluşturuyor. Grande Punto, bizim ihtiyacımız olan genç ve taze kanı pompalamaya başladı. Grande Punto, Fiat markasının parlak geleceği için büyük bir adım" dedi.
Timur Noyan kimdir sorusu, hayatı ve biyografisi hakkında bilgi edinmek isteyen pek çok kişi tarafından merak ediliyor. Bursa'nın tanınan iş insanlarından biri olan Noyan, tekstil, otomotiv ve inşaat sektörlerinde önemli yatırımlar yapmış, ayrıca sosyal sorumluluk projelerinde yer almıştır. Bursaspor'un eski yöneticilerinden olan Timur Noyan, aynı zamanda siyasetle de ilgilenmiş ve yerel parti yönetimlerinde görev almıştır. Peki, Timur Noyan kimdir, nereli, kaç yaşında? İşte, o isim hakkında detaylı biyografi bilgileri.
#Timur NoyanBYD’nin yatırım kararı ve aldığı teşvikler, Togg da dahil olmak üzere yerli üreticilerin satışlarını etkileyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinlilerin Türkiye’de yapacakları üretimle rekabet edebiliriz. Adil şartlardaki bir rekabette bizim Çin ile bir derdimiz olmaz” diye konuştu.
#Otomotiv Sanayii DerneğiTürkiye tam 27 yıl aradan sonra ilk kez doğrudan yabancı otomotiv yatırımına hazırlanıyor. Dünyanın en büyük üreticilerinden BYD’nin, Manisa OSB’de 1 milyar dolar yatırımla kuracağı fabrikada şarj edilebilir hibrit modeli Seal U DM-i’yi üreteceği tahmin ediliyor. Çinli marka yatırım için ilave gümrük vergisi muafiyeti, şarj edilebilir hibrit modellere ÖTV avantajı ve Manisa’da 4 bin dönümlük arazi olmak üzere 3 önemli teşvik alacak.
#BYDYılda 1.3 milyon adedin üzerinde araç üreterek 32 milyar dolar ihracata imza atan otomotiv sektöründe kadının işgücüne katılım oranı artıyor. Hürriyet’in Otomotiv Sanayi Derneği verilerinden derlediği bilgilere göre, otomotiv sanayinde toplam çalışan sayısı 2023 sonu itibarıyla 60 bini geçerken, son iki yılda kadın işgücü oranı 3 puan artarak yüzde 14.22’ye yükseldi.
#Taylan Özgür DİLOtomotiv sektöründe genel beklenti, pazarın 2024’te yüzde 30-35 daralarak 800 bin adetle kapanması yönünde. Ancak Stellantis bünyesindeki markalar beklentilerin tam aksine en iyimser tabloyu çizerek yılın 1.1 milyon satışla kapanacağını vurgulamayı sürdürüyor. Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Yaptığımız hesaplara göre pandemi döneminden bu yana 300 bin otomobil satın alamamış veya ihtiyacı olan kişi var” dedi.
#Otomotiv SektörüKüresel ekonomideki daralma sinyalleri, birleşme ve satın alma anlaşmalarına da yansıdı. Branchout Türkiye’nin raporuna göre, 2023’te küresel birleşme ve satın almalar toplam 3.1 trilyon dolarlık hacimle son 10 yılın en düşük seviyesine geriledi. 520 anlaşmanın tamamlandığı Türkiye’de ise birleşme ve satın almalara teknoloji, medya ve telekomünikasyon damga vurdu.
#Branchout TürkiyeTofaş nisan ayı içerisinde yatırımcılarına temettü ödemesi yapıyor. Otomotiv sektöründe faaliyet gösteren Tofaş, nisan ayında temettü veren şirketlerden birisi oldu. Son 5 yılda 5 kez temettü ödemesi yapan şirket ortalama karının 72,8%’ini ortaklarıyla paylaştı. Tofaş temettü ne zaman hesaba geçer? sorusu da hisse sahibi kişilerce merak ediliyor. Peki, Tofaş (TOASO) temettü 2024 ne zaman yatacak?
#Tofaş Temetti Nisan 2024Bursa'da Tofaş, Bosch, Karsan gibi firmalarda çalışan binlerce otomotiv ve metal işçisini ilgilendiren toplu sözleşme görüşmelerinden anlaşma çıktı. İşçiler bir ayı aşkın süredir fabrikalarında yaptıkları eylemlerin karşılığını aldı. 6. kez masaya oturan Metal-İş yaptığı basın açıklamasında, “Toplu İş Sözleşmesi süreci bugün anlaşmayla sonuçlandı; zafer direnen metal işçisinin oldu. İşçiler yüzde 100'ün üzerinde zam alacaklar” ifadelerini kullandı.
#Birleşik Metal-İşİyi bir eğitim almak isteyen ve bu amaçla yurt dışındaki üniversitelere başvurmayı düşünen üniversite öğrencileri için burslara başvuru dönemi başladı. Önümüzdeki yıl lisans ya da yüksek lisans öğrenimi için yurt dışına gitmeyi planlayanların karşısında birçok ülkede farklı burs seçenekleri bulunuyor. Burs başvuruları genellikle Mart ayında son buluyor. İşte ülke ülke burs seçenekleri ve bu burslara başvurmak için öğrencilerde aranan şartlar.
#Yurtdışı Burs Rehberi