Sene 1970’ler… Başkent Ankara’nın ilk ‘gökdeleni’ yapılıyor. Şantiyenin yanındaki duvara oturmuş 15 yaşında bir çocuk hayranlık içinde inşaatı izliyor. O çocuğun bugün dünyanın dört bir yanındaki havalimanlarında imzası var. TAV Havalimanları kurucu ortağı ve TAV İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Sani Şener... “Allah ömür verirse 85 yaşına kadar çalışacaksın, sonra ofisten eve gidip öleceksin. Bizim gibi insanlar çalışmayı birden bırakırsa 2024’ün gözde kavramıyla ‘beyin çürümesi’ yaşarız” diyor.
#TAV HavalimanlarıYeni yılın ilk haftasında gelen enflasyon verisi piyasalarda moralleri yükseltti. TCMB’den faiz indiriminin devamı beklentileri güçlenirken bunun döngüye dönüşme olasılığı arttı. 2025 yılı için rakam telafuz edilirse; enflasyonda yüzde 25, TCMB politika faizi için yüzde 30-35 ağırlıklı beklenti olarak görülüyor. İyimserliğin bir diğer nedeni de Suriye’deki olası fırsatlar ile beklenen ticaret ivmesi.
#EnflasyonAtatürk Havalimanı yeni terminali inşaatı ile başlayan müthiş bir serüven. Havalimanları, terminaller yaptı. TAV’ı bir dünya markası haline getirdi. TAV Havalimanları Holding üst yöneticisi Dr. Sani Şener artık TAV İnşaatı yönetecek. Yani şantiyesine döndü. Ama geride bıraktıkları onun imzasını, aklını, fikrini ve gerçekliklerini yaşatıyor. Yoğun çalışma temposundan şimdi bambaşka bir tempoya koşuyor. Emeklilik sözü onun hayatına sanırım hiç girmeyecek.
#Sani ŞenerYüzlerce uçak iniyor. Bir o kadar uçak kalkıyor. Hepsi dolu. Yedek yolcu listeleri uzayıp gidiyor. Antalya Havalimanı Türkiye’nin turizm lideri haline geldi. DHMİ büyümenin, havalimanı büyültmeyi zorunlu hale getirdiğini anladığı an harekete geçti. Kültür ve Turizm Bakanı da sistemin büyük destekçisi oldu. Yakın gelecekte havalimanı büyüyen boyutları ve düzeniyle turizmin ana üssü olmada iddiasını doruğa taşıyacak.
#Antalya HavalimanıAkfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, “Yatırım ortamı giderek iyileşecek. 3 yıllık bir program açıklanmıştı. İlk 2 yıl beklenildiği gibi oldu. 2020’de biraz daha büyüme bekleniyor. Kötü gidişin sonuna gelindi, herkes şapkasını önüne alıp yatırım planı yapmalı” diyor. Şirketleriyle ‘duygusal bağ’ kurmayan, şirketlerin satılarak ölümsüzleştiğini savunan Akın, 2020-2021’de 8 milyar TL’nin üzerinde yatırım planı yapıyor.
#GazetahaberleriBankalarla borç yapılandırması için yaklaşık bir yıldır masada olan TAV İnşaat’ta ortaklar yol ayrımına geldi. TAV CEO’su Sani Şener kendi şirketi Sera İnşaat’ın İDO’daki hisselerini Akfen’e vereceğini, buna karşılık Akfen’in TAV İnşaat hisselerini alacağını söyledi. Akfen’in başkanı Hamdi Akın ise hisse devri için, “Henüz bir anlaşma sağlanmış değil, masadaki opsiyonlardan biri” dedi. Analistler ortakların uzlaşmaması durumunda kredi yapılandırma sürecinin uzayacağına ve hissedar grupların zarar görebileceğine dikkat çekiyor.
#GazetehaberleriAkfen Holding, TAV Havalimanları’ndaki yüzde 8.1 lik hissesini Fransız ortağı Group ADP’ye 160 milyon dolara satıyor. Group ADP ise Akfen’in de ortak olduğu TAV İnşaat’taki yüzde 49 hissesini Sera ve Tepe İnşaat’a 9 milyon Euro’ya devretti. Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın 20 yıllık TAV macerasının birinci perdesinin kapandığını söyledi.
#Akfen HoldingAkfen Holding, TAV Havalimanları Holding’de kalan yüzde 8.1’lik payı için Fransa merkezli Aéroports de Paris Group şirketi ile hisse devri anlaşması imzaladı. Akfen, bu devirden elde edeceği geliri Türkiye’de hayata geçireceği 6.7 milyar liralık yatırım paketi için kullanmayı planlıyor. Devire ilişkin açıklama yapan Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, “20 yıllık TAV maceramın birinci perdesi burada kapanıyor. TAV bir Türk şirketidir ve o şekilde kalacaktır. Yaratmış olduğumuz bu dünya markası ile iftihar etmek her Türk vatandaşının hakkıdır” dedi.
#Tav