Yurtdışından ve Türkiye’den birçok akademisyen İstanbul’da düzenlenen ‘Okul Terkinin Önlenmesine Yönelik Eğitim Politikaları ve Uygulamaları Konferansı’nda bir araya geldi. Uzmanlar, okul terkinin önlenmesi için pedagojik yöntemler ve diğer çözüm yolları üzerine bilgi ve deneyimlerini paylaşacak, sorunlara çözüm bulmaya çalışacak.
#Maltepe ÜniversitesiAvrupa Birliği’nin desteğiyle Maltepe Üniversitesi ve Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen okul terkinin önlenmesine yönelik Nitelikli ve etkili eğitimin anahtarı -empatik ve destekleyici öğretmenler- (EMPAQT) projesi birçok farklı ülkeden akademisyeni bir araya getirecek.
#Maltepe ÜniversitesiTürkiye’de okul terki oranlarının yüksek olduğu zaman zaman ulusal ve uluslararası raporlara da yansıyor. Yapılan bir araştırmaya göre ise, okul terki riski olan öğrencilere destek verildiğinde eğitimlerine devam etme oranları artıyor.
#Okul TerkiLondra’daki Tavistock Klinik’in eğitim psikologlarından Dr. Emma-Kate Kennedy; öğretmen, aile ve arkadaş çevresindeki sorunların okul terkine neden olduğunu belirterek, “Çocukların karşılaştığı en önemli problemlerin başında, kendilerini okula ait hissetmemeleri geliyor. Çocuk okulda yer bulmaya çalışırken ‘Ben buraya uygun muyum? Hayır değilim’ düşüncesiyle eğitim sisteminin dışına çıkıyor” diyor.
#ArkadaşRisk altındaki çocuklar, aileleri ve onlarla çalışan personele yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli uygulama ve araştırma projeleri yapılıyor. Bir vakıf üniversitesi “Okullarda ve Toplumda Çalışan Psikologlar için Süpervizyon: İlişkisel ve Yansıtmalı Yaklaşım” konulu uluslararası bir konferans düzenleyecek.
#ÇOCUKAkademisyenler, üniversite öğrencileri, öğretmenler el ele vererek okulu terk etme riski taşıyan öğrenciler için çalışacak. Maltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar için Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ), Maltepe Kaymakamlığı işbirliği ile ‘Liseden Üniversiteye Gençler Birlikte’ projesini başlattı.
#Öğrenci