Rana Sanyal’ın öncülüğünde kurulan biyoteknoloji girişimi RS Research’ün geliştirdiği akıllı, hedefli kanser ilacı, faz-1 klinik çalışması için gönüllüleri kabul etmeye başladı. İlacın mucidi Rana Sanyal: “Dünyada bunları başaran insanların bizden farkı yok diyerek bu noktaya gelmeyi başardık.”
#RS ResearchProf. Dr. Rana Nomak Sanyal, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde bir ilke imza attı. Boğaziçi Üniversitesi Kimya Bölümü Başkanı Prof. Rana Nomak Sanyal, Türkiye’de geliştirdiği kanser ilacı için Sağlık Bakanlığı’ndan insanlar üzerinde deneme iznini aldı. Bir ilacın sıfırdan yapılmasını sağlayan araştırmanın başındaki isim Prof. Rana Nomak Sanyal her aşaması Türkiye’de geliştirilmiş ve kanser tedavisinde önemli bir yeniliğe imza atan molekülünün ve kendi hikayesini İlham Veren Kadınlar’a anlattı.
#RANA NOMAKACT VC Fonu, Boğaziçi Üniversitesi Kimya Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Rana Sanyal’ın liderliğinde sağlık alanında yerli ilaç için çalışma yapan ve kanser tedavisinde yan etki profili iyileştirilmiş, hedefe yönelik ilaç adayı moleküller geliştirmeye başlayan sağlık girişimi RS Research’e 1,1 milyon Euro yatırım yaptı.
#Boğaziçi ÜniversitesiUlaştırma Bakanlığı’nın desteğiyle Türkiye 2015’te Antarktika’da üs kuran 30. ülke olacak. Yeri Antarktika’ya yaptığı seyahatte Osman Atasoy penguenler adasına bayrak dikerek belirledi. Antarktika’da hizmet verecek Türk logolu özel gemiyi de İTÜ’den Hamdi Sena Nomak tasarladı.
İstanbul Ship Yard'ın projelendirip geliştirdiği SNR MOSHIP adlı denizaltı kurtarma gemisi, tam 600 metre derinliğe kadar kurtarma yapabiliyor. Gemi, bu özelliği ile örnekleri arasında en yakın takipçisinin yaklaşık 2 katı derinde kurtarma çalışması yapıyor. SNR MOSHIP'in uydudan kendisini sabitleyip aynı konumda durabildiğini, bunun da denizaltı kurtarma çalışmalarında çok önemli bir özellik olduğunu belirten Sena Nomak, şunları söyledi: "SNR MOSHIP, 600 metreye kadar batan denizaltı içindeki personeli kurtarması için tasarlanmış bir gemi. Bu derinlik, şuan en yakın takipçisinin yaklaşık 2 katı. 90 metre uzunluktaki gemi, batan bir denizaltıya havalandırma desteği yapabiliyor. Hatırlanacağı gibi 1953'te batan ve 81 mürettebatın hayatını kaybettiği Dumlupınar Denizaltısı'nda kurtarma, Çanakkale Boğazı'nın yüzeyinin çok dalgalı olması nedeniyle yapılamamıştı. Bizim geliştirdiğimiz bu gemi ise, konumunu sabit tuttuğu için böyle bir risk söz konusu değil."(Rıza GERENİZ-Ünsal ÇAKİN-DHA)
#Htvhaber