Türkiye’nin Çin’den ithal edilen otomobiller için temmuz ayında uygulamaya başladığı ilave vergilerin ilk etkileri görüldü. Ağustos ayında toplam pazarda Çinli üreticilerin satışları temmuz ayına kıyasla yüzde 31 azalarak 5 bin 946 adede kadar geriledi. Buna rağmen, sekiz ay sonunda satışlarını geçen yıla göre yüzde 120 artıran Çinli üreticiler her 10 otomobilden 1’ini satmayı başardı.
#Çinİlave gümrük vergisi kararı sonrası Çinli otomotiv markaları Türkiye’de vites küçültmeye hazırlanıyor. SAIC bünyesindeki MG’nin Türkiye distribütörü Doğan Trend Otomotiv’in CEO’su Kağan Dağtekin, “Türkiye tavrını en başta ve net şekilde koyarak ‘üretiyormuş gibi yapıp montaj yapacaksınız gelmeyin, hayallere kapılmayın’ dedi. Bu işimize bazen gelmese de ülke açısından 30-35 yıllık birikimimizi kaybetmememiz lazım. Şimdi Türkiye’de üretim yapana veya farklı ülkelerden araç getirene kadar 1-2 sene vites küçültüp yola devam edeceğiz” dedi.
#OtomotivBaşlıktaki cümle, Avrupa Birliği’nin (AB) geçen hafta aldığı ‘4 Temmuz’dan itibaren Çin’den ithal edilecek elektrikli araçlardaki vergi tarifesini yüzde 38.1’e kadar artırma’ kararının hemen ardından Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı Fatih Birol’dan geldi.
#Avrupa BirliğiSanayi Bakanı Kacır, BYD ve Chery’nin Türkiye’ye yatırım görüşmelerin ileri aşamada olduğunu açıkladı. Somut gelişmelerin yaz aylarında netleşmesini beklediklerini de belirten Kacır, “4 farklı Çinli markayla görüşüyoruz” derken BYD ve Chery’nin Avrupa’daki yatırım kararları hakkında, “Bu yatırımlar Türkiye’nin alternatifi değil” dedi. Kacır’ın açıkladığı iki marka dışında MG’nin sahibi SAIC Motor ile temaslar sürüyor. Türkiye’de satış yapmayan Great Wall ise şimdilik en uzak ihtimal.
#BYDUluslararası Cenevre Otomobil Fuarı, pandemi nedeniyle verilen dört yıllık aranın ardından dün kapılarını yeniden açtı. Eski görkemli yıllarından eser kalmayan fuara, çoğunluğu Çinli olmak üzere sadece 8 büyük marka katıldı. Fuara katılan tek Avrupalı olan Fransız Renault Grubu, Çinlilerin tam karşısında ‘uygun fiyatlı elektrikli otomobili’ Renault 5’in lansmanını yaptı ve “Bu oyunda biz de varız” mesajı verdi.
#Renault27 yıl sonra Türkiye’ye sıfırdan otomotiv fabrikası kurmaya en yakın yabancı üreticiler olan Çinliler ile yatırım trafiği hızlandı. Aralık ayında Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fatih Kacır’ın SAIC’e gerçekleştirdiği ziyaretin ardından 2 hafta önce Çin’den Türkiye’ye üst düzey delegasyon heyetinin geldiğini belirten Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin, “2 yıldır üzerinde çalıştığımız süreç son 3 ayda hızlandı. Heyete Bursa’daki fabrikaları ve yan sanayi tesislerini gezdirdik. Yatırım için Avrupa ile rekabet halindeyiz. Duygusal olmayacağız, sonuna kadar uğraşacağız” dedi.
#Fatih KacırSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türk girişimci Dream Games’in Royal Match oyununun tüm dünyada en fazla gelir elde eden oyun olmayı başardığını duyurdu. Kacır’ın FT’nin haberini referans alarak verdiği bilgiye göre Royal Match, 2023’te 2 milyar dolarlık gelir elde etti, oyun içi ciroda ise dünyanın en yaygın oyunlarından Candy Crush’ın tahtını yıktı.
#Mehmet Fatih KacırÇin'de otomotiv sektörünün önde gelen üreticilerinin yöneticileri ile bir araya gelen Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, "Önümüzdeki dönemde küreselleşme yolculuğunda pek çok marka ve üreticinin adres ülkesi Türkiye olacak” dedi. Bakan Kacır, Çinli firmalara Türkiye'ye yatırım yapmaları için çağrıda bulundu.
#Mehmet Fatih KacırÇin'de otomotiv sektörünün önde gelen üreticilerinin yöneticileri ile bir araya gelen Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, "Önümüzdeki dönemde küreselleşme yolculuğunda pek çok marka ve üreticinin adres ülkesi Türkiye olacak” dedi. Bakan Kacır, Çinli firmalara Türkiye'ye yatırım yapmaları için çağrıda bulundu.
#Mehmet Fatih KacırTicaret Bakanlığı, elektrikli araç ithalatına yönelik tüketiciyi koruyacak yeni şartlar getirdi. Buna göre, 7 bölgede kendisine ait en az 20 servis kurmayan, en az 40 çağrı merkezi çalışanıyla hizmet vermeyen ve Türkiye’de temsilci bulundurmayan markalar elektrikli araç ithal edemeyecek. AB ve STA yapılan 39 ülke bu düzenlemenin dışında kalacak. “Çin’den bir marka getirip Türkiye’de satarım” döneminin bittiğini belirten uzmanlar, düzenlemeyle olası tüketici mağduriyetlerinin önüne geçileceğini belirtti.
#Ticaret BakanlığıÇinli SAIC Motor bünyesindeki İngiliz MG’nin Türkiye faaliyetlerini yürüten Doğan Trend Otomotiv, MG dünyasında ‘Yılın En İyi Distribütörü’ ödülünü aldı. Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin uluslararası ödülle ilgili, “Gelecek çalışmalarımız ve yatırımlarımız için önemli bir motivasyon kaynağı olurken zamanlamanın SAIC Motor’un Avrupa’da planladığı üretim üssü için yer seçimi sürecine denk gelmesi de kıymetli oldu” dedi.
#SAIC MotorAlmanya’da elektrikli otomobil satışlarında yaşanan düşüşün devam etmesi üzerine Alman otomotiv devi Volkswagen yönünü Çin’e çevirdi. Çin otomobil piyasasında yıllardır etkin bir rol oynayan ve önemli bir pay alan Volkswagen Grubu, elektrikli otomobil üretimi için Çinli Xpeng şirketiyle anlaştı.
#XpengÇinli SAIC Motors bünyesindeki İngiliz efsanesi MG’nin elektrikli otomobiller için geliştirdiği yeni platform üzerinde üretilen ilk modeli MG4 Electric, Türkiye’de satışa sunuldu. Birçok uluslararası otorite tarafından “yılın otomobili” olarak gösterilen modelle ilgili Doğan Trend Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı Tibet Soysal, “Yeni modelimiz Türkiye pazarında da güçlü bir oyuncu olacak. Hatta ilk parti araçlarımız daha gelmeden yolda satıldı. 2023 yılı satış hedefimiz 2000 adet” dedi.
#MG4 ElectricTürkiye’de fabrika kurmaya ‘yeşil ışık’ yakan Çinli otomotiv devi SAIC Motor’un planları ilave gümrük vergisine takıldı. Şirket yatırımdan tamamen vazgeçmedi ama durumu yeniden gözden geçiriyor. SAIC Motor bünyesindeki MG’nin Türkiye faaliyetlerinin başındaki isim Kağan Dağtekin, “Niyetimiz Türkiye’ye bir yatırım getirip hem buradaki konumumuzu güçlendirmek hem de Avrupa’ya ihracatın kapısını açmaktı. Umudumuz bitmedi, çalışmalarımız sürecek” diye konuştu.
#SAIC Motor2023’ün en büyük otomobil fuarı Şangay Otomobil Fuarı’na Çinliler kendi markalarıyla damga vurdu. Yıllarca Avrupa ve ABD’liler için üretim yapan ülke, mühendislik ve teknolojide sınıf atlayan araçlarıyla devlere kafa tuttu. Fuarda Türkiye pazarına giren veya girmeye hazırlanan BYD, Chery, MG ve Geely gibi markalar yeni modellerini tanıttı. Şangay’daki şov, başta batarya olmak üzere birçok araç parçasını uygun fiyata üreten Çinlilerin ek vergilerle durdurul-masının zor olduğunu dünyaya gösterdi.
#Şangay Otomobil FuarıÇin’in aldığı karantina önlemleri nedeniyle Şangay’da otomotiv sektörüne tedarik parçaları üreten fabrikalar üretim yapamazken, limana yanaşamayan yüzlerce gemi uydu takip uygulamasında ortaya bu ilginç görüntüyü çıkardı. Yaşanan sıkıntıların otomotivdeki tedarik zincirine yeni bir darbe vurması beklenirken, Türkiye’deki fabrikaların da mayıs ve haziran aylarında üretim araları vermek zorunda kalabileceği belirtiliyor.
#OtomotivDaha 3 yıl önce önünde ardına kadar açılan kapılardan içeri girerek Çin'e adım atan Tesla, son dönemde değişen yasal çerçeveler nedeniyle zor günler yaşamaya başladı. Peki bunun sonu ne olacak? Musk'ı ve Tesla'yı önümüzdeki günlerde ne bekliyor?
#TeslaÇin ve ABD arasındaki gerilim her geçen gün tırmanarak büyüyor. İki ülkenin askeri, iktisadi geriliminin kilit noktasında ise teknoloji rekabeti var. Bir tarafta, Tesla, Apple, Amazon ve Facebook ile küresel bir lider olduğu iddiasını taşıyan ABD, diğer tarafta ise Zeekr, Huawai, Alibaba ve TikTok ile bu liderliğe ağır darbeler indiren Çin var. Artan rekabet akıllara "Yeni bir soğuk savaşın içinde miyiz?" sorusunu getiriyor. Bu rekabette gelinen noktayı anlamak için 2014-2020 arasındaki verilere bakmak yetiyor
#TeknolojiRiot Games, 2021 League of Legends Dünya Şampiyonası'na ev sahipliği yapacak beş şehri açıkladı. Birden fazla şehirde düzenlenecek turnuvanın aşamaları Şanghay, Qingdao, Wuhan, Chengdu ve Shenzhen'de gerçekleşecek. Bölgesel liglerin en iyi takımları 6 Kasım'da Shenzhen'de oynanacak finale katılmaya hak kazanmak için mücadele edecek.
#Riot Games