İnteraktif Reklamcılık Derneği IAB, yılın son çeyreğine girerken, reklam ve pazarlama iletişimi sektörünü bir araya getirdi. IAB Connect: Yükselen Trendler etkinliğinde, önümüzdeki yılın stratejileri, yaratıcı uygulama fikirleri, ekonomik beklentiler ve yeni yasal düzenlemeler konuşuldu.
#İnteraktif Reklamcılık Derneğiİngiltere anti-tekel kurumu, Google'ı çevrimiçi reklamcılıkta rekabete aykırı davranmakla suçladı. Google'ın reklam teknolojisinde hakim konumunu kötüye kullandığı ifade edilen suçlamada, Google'ın reklam borsasında manipülasyon yaptığı belirtildi. Suçlamaları reddeden Google, bu davanın reklam teknolojisi sektörüne yönelik hatalı yorumlara dayandığını söyledi.
#GoogleDijital reklam ve pazarlama sektörünün önde gelen endüstri birliği olan IAB Europe, Avrupa'daki dijital reklamcılık pazarının %11,1'lik güçlü bir büyüme göstererek 96,9 milyar Avro ile tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştığını ortaya koyan 2023 AdEx Benchmark Raporu'nu yayınladı.
#Dijital ReklamTürkiye’nin lider, dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, Anadolu’nun dört bir yanındaki yerli üreticilerin tasarlayıp ürettikleri olimpiyat koleksiyonunu Türkiye ile birlikte tüm uluslararası platformlarında satışa sundu.
#Paris 2024Dijital mecralar ve uygulamalar üzerinden yaratıcılık ve iş sonuçları ile reklamların değerlendirildiği ve ödüllendirildiği MIXX Awards Türkiye, İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından on dördüncü kez düzenlendi. Rahmi Koç Müzesi’nde gerçekleştirilen ödül törenine, reklamveren markalar, yayıncı mecralar ve reklam ajansları ile sektör kuruluşlarının temsilcilerinin yanı sıra IAB Kurucu Başkanı Ahmet Pura, IAB Europe Yönetim Kurulu Başkanı Thomas Duhr ve IAB Europe Onursal Başkanı Constantin Kamaras da katıldı.
#MIXX AwardsReklamveren, yayıncı, ajans ve teknoloji şirketi temsilcileri, sektörde üçüncü parti çerez sonrası dönemle ilgli değerlendirmelerini ve çözüm önerilerini paylaşmak üzere 28 Mart Perşembe günü Salt Galata'da gerçekleşen IAB Connect: Çerezsiz Dünya etkinliğinde bir araya geldiler. Etkinlikte AB ve Türkiye'deki ilgili mevzuata uyum amacıyla, Safari ve Firefox tarayıcılarının ardından Google’ın da bu yıl üçüncü parti çerezleri Chrome’dan kaldırması ile ortaya çıkan yeni trendler ve çözüm önerileri ele alındı.
#PazarlamaDilan ve Engin Polat çifti hakkında “kara para aklama” suçlaması ile açılan soruşturma diğer fenomenleri de kapsayacak şekilde genişletilmiş ve aralarında Şulemsi olarak bilinen Şule Kayatürk ile oyuncu Eylül Öztürk’ün de bulunduğu 14 fenomenin mal varlıklarına- inceleme sonuçlanana kadar- tedbir konulmuştu.
#InfluencerKalabalık bir ortamda herhangi bir konu hakkında sohbet edilirken 10 dakika sonra sosyal medya akışlarına o konuyla alakalı reklamlar düşmeye başlıyor. Ardından gelsin ‘Aaa bu telefonlar kesin bizi dinliyor’ tartışması... Peki bizi dinleyen gerçekten de telefonlarımız mı? Uzmanlar yanıtladı…
#TeknolojiGeleceğin bankacılık deneyimini daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefleyen Akbank, yeni marka yüzü Serenay Sarıkaya’nın yer aldığı reklam kampanyasıyla pandemi nedeniyle ihtiyaçlarını erteleyen herkesi Akbank Mobil’e girerek Akbanklı olmaya ve harekete geçmeye çağırıyor.
#Sponsorlu İçerikTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam medya yatırımları 13 milyar 976 milyon TL olarak gerçekleşti.Mecra dışı reklam yatırımları ile beraber, toplam medya ve reklam yatırımları ise bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek, 17 milyar 469 milyon TL oldu.
#Medya YatırımlarıDijital Pazarlama İletişimi Platformu Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, reklamda sahtecilik, marka güvenliği gibi konularda yurt dışındaki benzer oluşumlarla iş birliği yaparak çözüm üreteceklerini belirterek; “Ekosistemi sürdürülebilir ve kontrollü bir şekilde büyütmek için çalışacağız” dedi.
#Ayşen AkalınNN Hayat ve Emeklilik, ‘Önce Sen, Çünkü Başka Sen Yok’ mottosu kapsamında 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özel Kalben ile reklam filmi hazırladı. Geçen yılki “Önyargılara takılma, kendin ol” söyleminin devamı niteliğindeki reklam filminde bu kez “Kendi eşsiz hikayeni korkmadan anlat” mesajı vurgulanıyor
#NN Group19 Ocak tarihi itibari ile Resmi Gazete yayını ile yürürlüğe giren reklam yasağının kısa özeti; “Twitter uygulamasına Türk Şirketler artık reklam veremeyecek.” Peki bu durum reklamveren penceresinden bakıldığında ne ifade ediyor? Reklam yasağı ne demek?
#TwitterBilgi ya da verinin günümüzde ne kadar önemli olduğu artık herkes tarafından biliniyor. Yani en değerli olanın 'veri' olduğundan artık haberdar olmuş durumdayız. Peki bu veriler nasıl kullanılıyor ya da ne için-neden kullanılabilir? Verinin en değerli madenler gibi olduğunu söyleyen İletişimci Yazar Barış Karaoğlan, veri madenciliği konusuna da dikkat çekerek, artık her mecrada okuduğumuz ve birbirimizle paylaştığımız WhatsApp Sözleşmesi konusundaki kafa karışıklıklarını, daha da giderecek bilgiler verdi.
#WhatsappMarka Güvenliği 2020 Araştırma Verileri yayınlandı. Tüm dünya geneline baktığımızda çevrimiçi olarak harcanan sürenin; bilgisayarlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar ve cep telefonları dahil, günde ortalama 6 saat 49 dakikaya ulaştığı görülüyor. Bu süre, internet kullanıcılarının üç yıl önce çevrimiçi olarak harcadıkları süreden yarım saat daha fazla.
#ReklamReklamlardaki zararlı toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını dönüştürmeyi amaçlayan Unstereotype Alliance Türkiye’nin ilk Genel Kurul toplantısı, UN Women Türkiye koordinasyonunda, Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği’nin yanı sıra imzacı 13 reklamveren ve paydaşların katılımıyla online olarak gerçekleştirildi. Çalışmalarıyla reklam ve medya içeriğini eşitlikten yana değiştirerek dünyaya örnek olmayı hedefleyen oluşumun 2 yıl görev yapacak ilk Yönlendirme Komitesi üyeleri; Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği, Eczacıbaşı Holding, Kantar Media ve Unilever Türkiye olarak belirlendi.
#Unstereotype Alliance TürkiyeTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı İlk 6 Ay Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam Medya ve Reklam Yatımları, 7 milyar 867 milyon TL oldu. Bununla birlikte medya yatırımları ise yine bu yılın ilk 6 aylık döneminde, 6 milyar 294 milyon TL olarak gerçekleşti.
#MedyaGoogle'ın reklamveren ve kullanıcıları bir araya getirdiği dev platformu Google Adsense bünyesinde bir dizi değişikliğe gidiyor. Adsense hesabı olan kullanıcılarına mail yoluyla bilgi veren Google, Adsense hesaplarının yapılacak değişikliklerden nasıl etkileneceğini anlatıyor.
#Google