İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından düzenlenen “IAB Connect: Influencer Pazarlaması” etkinliğinde etkileyici pazarlama faaliyetlerinin yükselen gücüne odaklanıldı. Boğaziçi Üniversitesi Social Media Lab işbirliğiyle gerçekleşen etkinlikte, stratejiler ve fırsatlar kapsamlı bir şekilde ele alındı.
#IABİnteraktif Reklamcılık Derneği IAB tarafından ilk kez 2015 yılında düzenlenen ve son 7 yıldır Akbank’ın ana sponsorluğunda Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Akbank UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı, bu yıl 10’uncu kez düzenlendi. UniChallenge+, dijital reklamcılık ve pazarlama iletişimi sektörü için genç yetenekler yetiştirmeyi amaçlıyor.
#Unichallenge+Dijital reklam ve pazarlama sektörünün önde gelen endüstri birliği olan IAB Europe, Avrupa'daki dijital reklamcılık pazarının %11,1'lik güçlü bir büyüme göstererek 96,9 milyar Avro ile tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştığını ortaya koyan 2023 AdEx Benchmark Raporu'nu yayınladı.
#Dijital ReklamDilan ve Engin Polat çifti hakkında “kara para aklama” suçlaması ile açılan soruşturma diğer fenomenleri de kapsayacak şekilde genişletilmiş ve aralarında Şulemsi olarak bilinen Şule Kayatürk ile oyuncu Eylül Öztürk’ün de bulunduğu 14 fenomenin mal varlıklarına- inceleme sonuçlanana kadar- tedbir konulmuştu.
#InfluencerTürkiye 2022 yılı Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre toplam yatırımlar rekor düzeyde artarak 63,89 milyar TL’ye ulaştı. Medya yatırımları 52 milyar 92 milyon TL’ye, reklam yatırımları ise 10 milyar 97 milyon TL’ye yükseldi.
#Reklamcılar DerneğiTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam medya yatırımları 13 milyar 976 milyon TL olarak gerçekleşti.Mecra dışı reklam yatırımları ile beraber, toplam medya ve reklam yatırımları ise bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek, 17 milyar 469 milyon TL oldu.
#Medya YatırımlarıDijital Pazarlama İletişimi Platformu Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, reklamda sahtecilik, marka güvenliği gibi konularda yurt dışındaki benzer oluşumlarla iş birliği yaparak çözüm üreteceklerini belirterek; “Ekosistemi sürdürülebilir ve kontrollü bir şekilde büyütmek için çalışacağız” dedi.
#Ayşen AkalınTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı İlk 6 Ay Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam Medya ve Reklam Yatımları, 7 milyar 867 milyon TL oldu. Bununla birlikte medya yatırımları ise yine bu yılın ilk 6 aylık döneminde, 6 milyar 294 milyon TL olarak gerçekleşti.
#MedyaTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2019 Yılı Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam medya ve reklam yatımları, bir önceki yıla göre yüzde 6,2 oranında büyüyerek, 11 milyar 49 milyon TL oldu. Bununla birlikte medya yatırımları ise 2019 yılı sonunda, 2018 yılının aynı dönemine göre yüzde 5,6 oranında artarak, 8 milyar 839 milyon TL olarak gerçekleşti.
#Tahmini Medya Ve Reklam Yatırımları 2019 Yılı Sonu Raporu2020 yılı için geri sayım devam ederken, geride bırakmaya hazırlandığımız yılın sosyal medya reklam yatırımlarını değerlendirmenin ve önümüzdeki yılla ilgili öngörülerde bulunmanın tam zamanı! İşte rakamlarla 2019’un kısa özeti ve yeni yıla dair beklentiler…
#Şinasi Furkan AVCIMarkalar tarafından geleneksel mecralara yapılan reklam yatırımları hızla azalırken, dijital ve mobil reklam pazarı büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde MMA Türkiye (Mobil Pazarlama Birliği) tarafından yayımlanan Mobil Reklam Harcama Araştırması’nda, son 1 yılda gerçekleşen mobil reklam yatırımlarının 1 milyar 503 milyon TL’ye ulaştığı açıklandı.
#ReklamKale Endüstri Holding Pazarlama Direktörü Billur Burkutoğlu; "Yaratıcı iletişimin iki boyutu var; bu anlamda hem içeriğin hem de uygulamanın yaratıcı olması önemli. İçeriğin yaratıcı olması için doğru iç görülerin tespit edilmesi ve bu iç görülere uygun ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi gerekiyor. Bu da reklam verenin rolü. Yaratıcı içerik, yaratıcı kreatif uygulama ile birleştiğinde iz bırakıyor. Bu anlamda reklam veren olarak yaratıcılık ödülü kazanmak bize; doğru iç görüleri toplamak, yorumlamak, ürün ve hizmetlerimizi bu yönde geliştirmek ve bu konuda daha çok yatırım yapmak adına cesaret veriyor" dedi.
#Billur Burkutoğlu