Ucuzluk arayışı artınca marka sadakati azaldı. Perakendeciler, benzer ürün veya hizmet sunan başka markalar olmasına rağmen yıllardır aynı markayı tercih edenlerin bu yıl yüzde 20 azaldığını tahmin ediyor. Marketlerde markadan en hızlı kopuş temizlik ürünlerinde görülüyor. Moda ve hazır giyimde ise ‘Bir cekete, pantolona bu fiyat verilmez’ diyerek bir alt markanın benzer ürününe kayanlar artıyor.
#PerakendecilerSon günlerde gerileyen döviz kurları henüz temel gıda ve temizlik ürünlerine indirim olarak yansımadı. Ticaret Bakanı Mehmet Muş da bir açıklama yaparak, “Döviz kurlarındaki düşüşü, tedarik zincirinin her halkasında fiyatlara yansıtmayanlara karşı denetimlerimiz artarak devam edecek. İhlalde bulunanlara hukuki çerçevede en ağır cezaları vereceğiz” dedi.
#Mehmet MuşMerkezinde Nesnelerin İnterneti (IoT) platformu ile birbirine bağlı akıllı telefonlar ve akıllı donanımlar bulunan bir tüketici elektroniği ve akıllı üretim şirketi olan Xiaomi Corporation, 30 Haziran 2021 tarihinde sona eren 2021 yılının ilk altı ayını içeren denetlenmemiş konsolide sonuçlarını açıkladı.
#XiaomiHafta sonu Marmaris-Fethiye-Bodrum üçgeninde mobilitenin 3 şeridini de kapsayan yaklaşık bin kilometrelik bir yolculuk yaptım. Motosiklet ile 260 kilometrede 4.4 litre/100 kilometrelik yakıt tüketimi ortalaması yakalarken otomobille 620 kilometrelik yolculukta 6.6 litre/100 km’lik bir tüketim ortalaması yakaladım. Bodrumda katıldığım bisiklet yarışında ise 60 kilometrelik kısa parkuru 2 saat 4 dakikada dönmeyi başardım.
#GazetehaberleriTürkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Başkanı Naci Ağbal, Enflasyon Raporu 2021-I'in tanıtımı amacıyla toplantı düzenledi. Düzenlenen toplantıda Merkez Bankası Başkanı Ağbal enflasyon tahminlerini açıkladı. Enflasyon tahminleri 2021 yılı için yüzde 9,4 olarak açıklanırken 2022 ve 2023 enflasyon tahminlerine de değinildi.
#Naci Ağbal