JLL Türkiye’nin ‘Perakende Caddeleri’ Raporu’na göre, bu yılın ilk çeyreğinde İstiklal Caddesi’ndeki boş dükkanların sayısı 32 oldu. Bu rakam Bağdat Caddesi’nde 51, Nişantaşı’nda ise 25 olarak hesaplandı. İstanbul’un bu üç ana akım perakende caddelerindeki sirkülasyonda kentsel dönüşümün ve turist sayısındaki dalgalanmanın büyük etkisi var. JLL’ye göre bu etkiyi en aza indirmenin yolu ‘AVM gibi yönetilen caddeler’den geçiyor.
#JLL Türkiyeİstiklal Caddesi, azalan güvenlik sıkıntısı ve bakıma alınan nostaljik tramvayın 2018 itibarıyla yeniden açılmasıyla iyileşme sinyalleri veriyor. İstiklal Caddesi’nde inşaat halindeki binalar ve boş mağaza sayılarının azalması ile Atatürk Kültür Merkezi projesinin tamamlanacak olması da caddenin eski günlerine kavuşması adına meydandan başlayarak caddenin aşağılarına doğru katkı sağlayacak.
#Cushman & WakefieldCushman & Wakefield'ın yayınladığı ve Bağdat Caddesi, İstiklal Caddesi ve Nişantaşı bölgesini ele alan 'İstanbul Alışveriş Caddeleri' raporunun üçüncüsüne göre, üç alışveriş merkezindeki toplam marka sayısı önceki yıla göre yüzde 3 düşüşle 6 yüz 56 olurken, 67 yeni marka girişi, 95 marka çıkışı gerçekleşti.
#BağdatJLL Türkiye Perakende Pazarı Raporu’na göre Türkiye’nin cadde perakende pazarında yedi lokasyonda deyim yerindeyse yer bulmak imkansız hale geldi. İstiklal Caddesi’nde 100 metrekarelik bir mağazanın aylık kirası ortalama 24 bin Euro’ya çıkarken, İstiklal Caddesi’ni sırasıyla Bağdat Caddesi ve Nişantaşı izliyor.