Bağdat Caddesi’nde ilk toparlanma sinyali

Güncelleme Tarihi:

Bağdat Caddesi’nde ilk toparlanma sinyali
Oluşturulma Tarihi: Ocak 17, 2017 16:42

Cushman & Wakefield'ın yayınladığı ve Bağdat Caddesi, İstiklal Caddesi ve Nişantaşı bölgesini ele alan 'İstanbul Alışveriş Caddeleri' raporunun üçüncüsüne göre, üç alışveriş merkezindeki toplam marka sayısı önceki yıla göre yüzde 3 düşüşle 6 yüz 56 olurken, 67 yeni marka girişi, 95 marka çıkışı gerçekleşti.

Haberin Devamı

Nişantaşı çekiciliğini sürdürmeye devam ettirirken, İstiklal Caddesi'nde bazı restoranların ve uluslararası markaların çıkışlarıyla perakende çehresi değişiyor. 3 ana caddedeki toplam kiralama işlemlerinin yüzde 40’ının gerçekleştiği Bağdat Caddesi ise, sayıca en fazla kiralama işleminin kaydedilmesiyle ilk toparlanma sinyalini gösterdi.

Dünyanın önde gelen gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden Cushman & Wakefield'ın yayınladığı ve Avrupa yakasında İstiklal Caddesi ve Rumeli, Teşvikiye, Vali Konağı ve Abdi İpekçi'yi kapsayan Nişantaşı Bölgesi ile Anadolu Yakası’nda Bağdat Caddesi olmak üzere İstanbul'un 3 ana caddesini inceleyen üçüncü 'İstanbul Alışveriş Caddeleri Raporu' yayınlandı.

Rapora göre, 2016 Eylül ayı itibariyle toplam perakende stoğu 9 yüz 65 mağazada yaklaşık 195 bin metrekare civarında olan 3 önemli alışveriş caddesinde toplam marka sayısı önceki yıla göre yüzde 3 düşüşle 6 yüz 56 olurken, 67 yeni marka girişi, 95 marka çıkışı gerçekleşti. Aradaki 28 adetlik farkın perakende pazarındaki konsolidasyon eğiliminin devam ettiğini gösterdiği raporda uluslararası marka sayısı 3 yılda 173 adetten 140’a geriledi.

Haberin Devamı

Geçen yılın aynı dönemine göre toplam alanı 18 bin metrekare olan 112 mağazayı kapsayan toplam kiralama işlemlerinde hafif bir düşüş görülse de toplam alanı 16 bin metrekare olan 105 mağazalık toplam yeni kiralama işlemi ile kullanıcı pazarı nispeten canlılığını korudu.

LÜKS MARKALAR CADDE’DEN VAZGEÇMİYOR

Toplam stoğun, bina yenileme faaliyetleri kapsamında yıkılmasıyla geçen yılın altında kalarak 332 mağazada 75 bin metrekare civarına gerilediği Bağdat Caddesi’nde son oniki ayda 42 mağaza kiralanırken yüksek gelir grubuna hitap eden alışveriş merkezlerinin açılmasıyla lüks markaların bulunduğu konumların çeşitliliğinin artmasına bağlı olarak 43 marka caddeden çıktı,sadece 9 marka mevcut binalarının yenilenmesi nedeniyle caddede başka bir yere taşınmayı tercih etti. Bununla birlikte Bağdat Caddesi’nde üç ana caddedeki toplam kiralama işlemlerinin yüzde 40’ının gerçekleşmesi ve sayıca en fazla kiralama işleminin kaydedilmesi, önemli bir toparlanma sinyali verdi.

Haberin Devamı

Bir başka deyişle Bağdat Caddesi özellikle de erişilebilir lüks markaların Anadolu Yakası’daki birincil konumu olmaya devam ediyor.

NİŞANTAŞI CAZİBESİNİ KORUYOR

Toplam stoğu 3 yüz 80 mağazada yaklaşık 58 bin 500 metrekare olan Nişantaşı, rapora göre hala cazibesini koruyor. Boşluk oranının yüzde 5’ten yüzde 12’ye çıktığı Nişantaşı’nda son on iki ayda toplam 39 kiralama işlemi kaydedilirken, bu rakamın 34’ünü yeni girişler oluşturdu. Toplam 49 marka Nişantaşı’ndan çıkarken, bu çıkışların çoğunluğu bina yenileme faaliyetlerinin yoğunlaştığı Abdi İpekçi Caddesi’ndeki mağazalarda oldu. Bina yenilemeleri ile gelecek yıllarda yeni perakende alanlarının artmasının beklendiği bölgedeki başka bir eğilim ise, bazı perakendecilerin ana caddeler yerine bu caddelere paralel ikincil sokaklarda konumlanmayı tercih etmesi oldu. Özellikle yeni nesil kahve dükkanları Nişantaşı bölgesindeki ikincil alanlarda büyümeye gitti.

Haberin Devamı

ORTADOĞU ETKİLERİ İSTİKLAL CADDESİ’NDE GÖRÜLÜYOR

İstiklal Caddesi ana caddeler içerisinde halen en kalabalık cadde olmasına rağmen artan güvenlik endişeleri hem ziyaretçiler hem de perakendeciler üzerinde bir baskı oluşturdu ve 2016’da yaya trafiğinde düşme görüldü. Toplam perakende stoğu 2 yüz 53 mağazada yaklaşık 62 bin 500 metrekare olan İstiklal Caddesi’nin çehresi 5 uluslararası ve 12 yeme-içme markasının çıkışıyla değişmeye başladı.

Yeni girişler ise çoğunlukla yerel markalardan oluşurken sunulan perakende ortamı, günümüzde turizme en yüksek katkıyı sağlayan Ortadoğu ülkelerinin tercihlerini yansıtmaya başladı. İstiklal’de yüzde 8 olan boşluk oranı ise son 12 ayda yüzde 10’a çıktı.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!