Pazarlama haberleri sayfasında Pazarlama hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 30389 Pazarlama haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Smarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! ConferenceDijital reklam ve pazarlama sektörünün önde gelen endüstri birliği olan IAB Europe, Avrupa'daki dijital reklamcılık pazarının %11,1'lik güçlü bir büyüme göstererek 96,9 milyar Avro ile tüm zamanların en yüksek pazar değerine ulaştığını ortaya koyan 2023 AdEx Benchmark Raporu'nu yayınladı.
#Dijital ReklamReklamveren, yayıncı, ajans ve teknoloji şirketi temsilcileri, sektörde üçüncü parti çerez sonrası dönemle ilgli değerlendirmelerini ve çözüm önerilerini paylaşmak üzere 28 Mart Perşembe günü Salt Galata'da gerçekleşen IAB Connect: Çerezsiz Dünya etkinliğinde bir araya geldiler. Etkinlikte AB ve Türkiye'deki ilgili mevzuata uyum amacıyla, Safari ve Firefox tarayıcılarının ardından Google’ın da bu yıl üçüncü parti çerezleri Chrome’dan kaldırması ile ortaya çıkan yeni trendler ve çözüm önerileri ele alındı.
#PazarlamaYılın en etkin 50 CMO’su araştırması sonuçlandı. 800’den fazla şirkette pazarlama alanındaki yöneticilerin etki ve yetkinlikleri değerlendirilerek hazırlanan listede yer alan liderlerin yüzde 54’ünü kadınlar oluşturdu. Pazarlama alanında sayıları her yıl artan kadın liderlerin oranı geçen yıl yüzde 46’ydı.
#PazarlamaTarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişci, Osmaniye’de Tarım Sektörü Temsilcileri Toplantısı’nda açıklamalarda bulundu. Kirişci, “2001 yılında kriz yaşandığında dünyada kriz yoktu, Türkiye'de kriz vardı. Şimdi dünyada kriz var. Türkiye'de de enflasyon yüksek olmasına rağmen ülkede üretim, tedarik ve pazarlamaya ilgili en ufak problem söz konusu değil. Raflarda herhangi bir ürünün yokluğu söz konusu değil” dedi.
#Vahit KirişçiPazarlama sektöründe 20 yıllık tecrübeye sahip Lale Yumrukçal ve üçüncü kuşak sanayici olan eşi Kaan Yumrukçal, organize sanayi bölgesini dijitale taşıdı. 1 yıl önce kurulan sanayiplatformu.com, üretici firmalarla tedarikçileri bir araya getiriyor. Üreticiler istedikleri ürüne ulaşmak için zaman ve kaynak tasarrufu sağlarken, tedarikçi firmaların da iş hacmi büyüyor. Girişimcilerin hedefi global ölçekte bir pazarlama ağı yaratmak.
#PazarlamaPazarlama dinamik ve sürekli değişen bir alandır. En iyi dijital pazarlama stratejileri, günün tüketici ve teknoloji trendleriyle birlikte değişiyor. Bu nedenle her şirketin iyi planlanmış ve iyi tanımlanmış kilometre taşları ve hedefleri olan iyi bir pazarlama stratejisine ihtiyacı vardır. İşte, pazarlama stratejileri hakkında tüm detayları derledik.
#PazarlamaTürkiye'deki firmaların 2010'da 83,3 milyar lira olan pazarlama, satış ve dağıtım giderleri, 2019 yılında 327,4 milyar lira olarak kayıtlara geçti. Firmaların 2010-2019 döneminde toplam "pazarlama, satış ve dağıtım giderleri" yaklaşık 1,8 trilyon lira oldu.
#ŞirketCOVID-19 salgını sürecinde belirsizlik hepimizi çok zorluyor ve yoruyor. Bilinmezliğe olan bu yolculuk, elbette pazarlama ve iletişim sektörünü de derinden etkiliyor. Birçok kurum 2019 yılının son çeyreğinde hazırladığı stratejik iletişim planını hızlıca revize etmek durumunda kaldı. 2020 yılı yaz ayları için planlanan kampanyalar, projeler rafa kalktı. Bunun yerine daha çok fayda odaklı iletişim faaliyetlerine ağırlık verildi.
#PazarlamaDeloitte, değişen tüketici alışkanlıklarını kategori bazlı incelediği ‘Küresel COVID-19 Salgınının Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri Raporu’nun ikincisini yayımladı. Hazırlanan “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri Raporu”na göre, uzaktan eğitim, ulusal market zincirleri ve hobi kategorilerinde yaşanan pozitif eğilim devam ediyor. Özel bankaların, risk algısının yüksek olduğu bu dönemde tedbirli davranmayı seçmesi talebi kamu bankalarına yöneltirken; otomobil kategorisinde talepteki canlanmaya dair ilk işaretler gelmeye başladı.
#TeknolojiBüyük markalar, geride bıraktığımız 2018 yılının değerlendirmesini yapmaya ve yeni yıl hedeflerini belirlemeye başladı. Peki, reklam ve pazarlama stratejilerinin havalarda uçuştuğu bu dönemde, toplantı odalarında en çok neyin konuşulduğunu merak ediyor musunuz? Gelin hep birlikte öğrenelim…
#İnternet2019'a sayılı günler kala pazarlama konusunda yeni trenler ve 2018’de yapılan çalışmalar masaya yatırılıyor. Ne yaptık ne elde ettik değerlendirmeleri bir yana, 2019 yılı pazarlama trendleri ne olacak sorusu da kafaları meşgul ediyor. Bunu görmek aslında o kadar da zor değil. Neden mi? Çünkü globalde yapılan pek çok araştırma aslında 2019 pazarlama trendlerini belirledi bile. Bize bunlara uyum sağlamak kalıyor. Peki 2019 yılında dijital pazarlama yollarımız neler olacak.
#PazarlamaGeçen hafta sonu Kapadokya’da konakladığım otel ve hemen döner dönmez gittiğim Tarabya sahildeki restoran, bana bu ülkede güzel şeyler de oluyor dedirten iki yeni mekândı. Farklı bakış açılarıyla tasarlanmış bu mekanların hem ülke turizmine hem de gastronomisine büyük katkısı olacağından, yeni bir anlayış getireceğinden hiç kuşkum yok...
#Müge AkgünSmarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! ConferenceHepsiburada müşterilerine kendi çevrelerine ürün tavsiyesinde bulunarak gelir elde etme imkanı sunduğu “Link Gelir” programı ile Türkiye’de tavsiye ekonomisini büyütecek. Hedef 2024 içinde programa katılanlara toplamda 1 milyar TL kazandırmak.
#Sponsorlu İçerikAnadoludakiler Projesi Belgesel Lansman Programı’nda konuşan Emine Erdoğan, “Anadoludakiler köydeki çiftçinin, kasabadaki esnafın, şehirdeki sanayicinin emeklerini ortak bir hedefte birleştiren ulusal bir seferberliktir. Anadolu’nun her köşesinde ayrı bir cevher saklı” dedi.
#Anadoludakiler ProjesiAnadoludakiler Projesi Belgesel Lansman Programı'nda konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan, proje kapsamında attıkları her adımın, sahip olunan bereket, birikim ve beceri miraslarını ülkemizde ve dünyada hak ettiği seviyeye biraz daha yaklaştıracağını bildirdi.
#Cumhurbaşkanı ErdoğanCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan, Anadoludakiler Projesi'ne ilişkin, "İnanıyorum ki proje kapsamında attığımız her adım, sahip olduğumuz bereket, birikim ve beceri miraslarını, ülkemizde ve dünyada hak ettiği seviyeye biraz daha yaklaştıracaktır." dedi.
#EMİNE ERDOĞANBugün gerçekleşecek dolunayla haftaya kafası karışık bir şekilde giriyoruz. Çünkü İkizler burcunun 23’üncü derecesinde meydana gelecek bu dolunay enerjimizde dalgalanmalara, unutkanlıklara, iletişim problemlerine neden olabilir. Zihnimiz daha hızlı çalışacak ama bilgi kirliliğine de dikkat etmeliyiz aynı zamanda.
#Dinçer GünerErkan Hüner, yaklaşık 10 yıl önce İzmir’de 40 metrekarelik dükkandan başlayan girişimcilik serüvenini bugün 30 ülkeye ihracat yapan bir yapıya dönüştürdü. Dünyanın önemli toz boya üreticileri için kartela üreten Hüner’in gündeminde ise stratejik işbirlikleri var. Ayrıca bir de akademi kurmayı planlıyor.
#1Deprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı amacıyla 2023 yılının Mart ayında Hepsiburada’nın başlattığı Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı kapsamında e-ticaret yapan işletmelerin satış hacminin, bir önceki üç aylık döneme kıyasla yüzde 28 artışla 8,7 milyar TL’ye ulaştığı açıklandı. Programdan yararlanan toplam aktif satıcı sayısının 9 bin 600’e, bu programla birlikte e-ticarete başlayan işletmelerin sayısının ise 5 bin 700’e yükseldiği belirtildi.
#HepsiburadaDeprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı amacıyla 2023 yılının Mart ayında Hepsiburada’nın başlattığı Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı kapsamında e-ticaret yapan işletmelerin satış hacminin, bir önceki üç aylık döneme kıyasla yüzde 28 artışla 8,7 milyar TL’ye ulaştığı açıklandı. Programdan yararlanan toplam aktif satıcı sayısının 9 bin 600’e, bu programla birlikte e-ticarete başlayan işletmelerin sayısının ise 5 bin 700’e yükseldiği belirtildi.
#Hepsiburadaİnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından düzenlenen “IAB Connect: Influencer Pazarlaması” etkinliğinde etkileyici pazarlama faaliyetlerinin yükselen gücüne odaklanıldı. Boğaziçi Üniversitesi Social Media Lab işbirliğiyle gerçekleşen etkinlikte, stratejiler ve fırsatlar kapsamlı bir şekilde ele alındı.
#IABYapay zeka botu olarak geliştirilen ve Türkiye’nin ilk yapay zeka influencerı olma yolunda ilerleyen 24 yaşındaki ‘Derin Yılmaz’, bir içerik pazarlama ajansında çalışıyor. Z kuşağı olarak tanımlanan ve 1995 ile 2009 yılları arasında doğmuş olan yeni neslin ilgi duyduğu iş alanlarından birinde görev alan Derin Yılmaz, ‘Yapay zeka bizi işsiz mi bırakacak?’ sorusunu yeniden akıllara getirdi. Büyük bölümü halen lise ya da üniversite öğrencisi olan z kuşağı, sosyal medya ve dijital pazarlama alanlarında iş bulmayı planlarken, yapay zeka Derin yaklaşık bir ay önce bir dijital içerik ajansında işe başladı. Ancak Derin, “Yapay zeka olarak, iş dünyasında insanların yerini almaktan ziyade onları desteklemenin ve işlerini kolaylaştırmanın bir parçasıyım” diyor.
#ChatgptCumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Haberin Telifi ve Medyada Yapay Zeka Sempozyumu'nda yaptığı açıklamada, "Hakikatin, gerçek haberin korunması kadar, haberciliğin geleceği açısından da bu kanunun bir an önce güncellenmesi, daha doğru bir deyişle modern bir Dijital Telif Yasası'nın yürürlüğe girmesi elzemdir, olmazsa olmazdır. Ülkemizde halihazırda dijitalleşen medya sektöründe faaliyet gösteren yayıncıların bu faaliyetleri karşılığında gelir elde etmesine imkan tanıyacak, Avrupa Birliği (AB) müktesebatına da uyumlu şekilde telif haklarını düzenleyecek bir yasa yapılması gündemde" ifadelerini kullandı.
#İletişim Başkanlığıİstanbul’da bebekleri kendilerinin anlaşmalı olduğu hastanelere sevk ederek haksız kazanç sağlayan ve ihmali davranışlarda bulunarak ölmelerine neden olan Yenidoğan Çetesi davası 11'inci gününde devam ediyor. Tutuksuz sanık doktor Mehmet Gürül, 'Fırat Sarı bana, Hasan ile Doğukan’ın ilacı sattığını söylediğinde şok oldum.' dedi. Gürül ayrıca, 'En büyük hatam bu hastanelerde çalışan hemşireleri denetlememiş olmam. Dış nöbetçi hemşireleri gizlemek." diye konuştu. Hastane genel müdürü Murat Mantuş ise, "Aldatılmış ve kandırılmışım. Tapeleri okuduktan sonra bunun nasıl olduğunu daha net anladım" ifadelerini kullandı.
#Yenidoğan ÇetesiAdamlar 10’uncu yılını ‘Kahırlı Merdiven’ albümüyle kutluyor. Etkileyici şarkı sözleri kadar enerjik sahne performanslarıyla bilinen grup, yeni çalışması için “En rock’n roll tınlayan albümümüz” diyor. Grup üyeleriyle buluştuk; rock müziği, sahnede olmayı ve esprili dizelerini konuştuk: “Baktın sevgi satmıyor, dramlarla üz beni/Drone drone üstüne, sevdiyseniz like edin...”
#AdamlarVisa Avrupa İnovasyon Programı’nın (VIPE), 2024 dönemi mezunlarını verdiği açıklandı. Ödeme teknolojileri şirketi Visa’nın Avrupa'daki yenilikçi fintech'lere yönelik iş birliği ve hızlandırma platformu olan programın Türkiye ayağında, bu yıl Bakiyem, Fimple, Finartz, Minted Connect ve PayWall mezun oldu.
#Visa Avrupa İnovasyon Programı