Güncelleme Tarihi:
DATAEXPERT katkıları ve BMI Business School tarafından yürütülen 2023 yılı ‘En Etkin 50 CMO’ araştırmasının sonuçları belli oldu. Listedeki kadın-erkek yönetici dengesi geçen yıla göre yer değiştirdi. Bu yıl 800’den fazla şirkette pazarlama alanındaki yöneticilerin etki ve yetkinlikleri değerlendirilerek hazırlanan listede yer alan liderlerin yüzde 54’ünü kadınlar oluşturdu. Pazarlama alanında sayıları her yıl artan kadın liderlerin oranı geçen yıl yüzde 46’ydı. ‘En Etkin 50 CMO’ araştırmasının sektörde beklenen bir liste olduğuna değinerek pazarlama stratejilerinin dönüşümünde liderlerin etkisi ve rolüne dikkat çeken DataExpert Yönetici Ortağı Yasin Altunkaya şunları söyledi:
‘TRENDELERİ GÖSTERİYOR’
“Liste, pazarlamanın trendlerini belirleyenleri görünür kılıyor. Dolayısıyla bu araştırma pazarlama sektörü ve şirketlerin yönünü göstermesi açısından önemli. Bir diğer önemli nokta ise listenin yarısından fazlasını kadın liderlerin oluşturması. Bu her geçen yıl artan bir grafikte seyrediyor. Geçen yıl listede 23 kadın lider yer alırken bu yıl sayı 27’ye yükseldi. Bu değişim pazarlamadaki dinamikleri de değiştiriyor. Başarılı liderler, genç kadın yöneticilere örnek oluyor. Ülkemizde pazarlamanın parlak geleceği için umutluyuz ve bu liderlerin yol göstericiliğini takdir ediyoruz.”
NASIL BELİRLENDİ
Türkiye’nin En Etkin 50 pazarlama liderinin belirlendiği araştırma, Türkiye’de açıklanan 500 listeleri, borsada işlem gören şirketler, holdingler ve araştırmaya yapılan başvurular üzerinden gerçekleştirildi ve 800’ün üzerinde organizasyon belirlendi. Cirosal büyüklüğü, aktif büyüklüğü, çalışan sayısı, organizasyonun sektördeki saygınlığı gibi kriterlerle araştırmaya dahil edilen organizasyonların üst düzey pazarlama yöneticilerine ulaşıldı. Elde edilen veriler, Danışma Kurulu tarafından analiz edildi, oylama ve değerlendirmeleri sonucunda performanslarıyla dikkat çeken liderler bu yılın sıralamasını oluşturdu.