Küresel oyun pazarının 2022’de düşüşe geçmesi bekleniyor. Araştırma şirketi Ampere Analysis’e göre, pandemide yükselen oyun sektörünün, yıl sonunda 188 milyar dolara gerileyebileceği; enflasyon ve resesyondan etkilenebileceği belirtiliyor. Türkiye oyun piyasasının da küresel gelişmelerden etkilenebileceğine dikkat çeken sektör temsilcileri, “Türkiye’deki oyuncu sayısı oldukça fazla. İlk yarıda Türk oyun girişimleri 333 milyon dolar yatırım alarak, 2021’i geçti ancak enflasyon ve parite bizim için de sorun” diye konuştu.
#Oyun PazarıTürkiye’nin büyüklüğü 150 milyar dolara ulaşan dünya oyun pazarından aldığı payı arttırmayı hedefleyen Bilişim Vadisi, DIGIAGE oyun kamplarıyla binlerce gence ulaşmaya başladı. Kamplara katılan gençlere şu ana kadar 5 milyon dolar yatırım sağladıklarını belirten Bilişim Vadisi Genel Müdürü A. Serdar İbrahimcioğlu, “Türkiye’nin oyun pazarından aldığı 1 milyar dolarlık payı 5 yıl içerisinde 10 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
#Bilişim VadisiTurkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “Paycell, Bip ve Süperonline iştiraklerimizi yatırımcılara açtık. Üç şirketimize de ABD, Asya ve Ortadoğu’dan fonlar ilgi gösteriyor. Finansal yatırımcı aramıyoruz, yurtdışında yayılımı hızlandıracak bir ortak arıyoruz. Olursa yüzde 10 civarında hisse satışı olur, değerlemelere bakılacak” dedi.
#Murat ErkanTürkiye E-spor Federasyonu (TESFED) Kurucu Başkanı Alper Afşin Özdemir, "Her Oyunun Başı Sağlık" projesinin, bilinçli e-sporcular yetişmesine ve Türkiye'de e-sporun sağlıklı gelişimine kayda değer bir katkı sağlayacağını düşündüklerini bildirdi.
#TeknolojiDünyaca ünlü mobil oyun firması Supercell’ in en sevilen oyunlarından birisi olan ve tüm dünyada milyonlarca oyuncusu bulunan Brawl Stars’ın en yüksek oyuncu sayısına İstanbul’da sahip olduğu açıklandı. Ayrıca Brawl Stars, Türkiye’de yıl boyunca App Store ve Google Play Store’da en çok oynanan 10 oyun arasında yer aldı.
#Brawl StarsEn iyi donanım konfigürasyonlarını rakiplerine göre uygun fiyatlarla kullanıcılarına sunduklarını belirten Monster Notebook’un Kurucusu ve CEO’su İlhan Yılmaz, “‘Güçlü bilgisayar masaüstü olur’ tabusunu yıktık. Son iki senedir en büyük e-spor karşılaşmaları Monster Notebook’lar ile oynanıyor” dedi. Şirketin, Avrupa pazarındaki faaliyetlerinin henüz çok yeni olduğunu ifade eden Yılmaz, “Avrupa’nın en büyük beşinci oyun pazarı olan Almanya, buradaki serüvenimizin ilk durağı. Operasyonlarımızı Berlin’deki mağazamız üzerinden başlattık” diye konuştu.
#AlmanyaTürk geliştiriciler tarafından geliştirilen mobil oyunlar, dünya ortalamasının üzerinde ilgi görüyor. Sadece Android üzerinden mobil oyun istatistiklerine bakıldığında Türkiye’de üretilen her oyun, ortalama 800 bin kez indiriliyor. Bu sayı, 423 bin olan küresel ortalamanın neredeyse iki katı.
#OyunTürkiye’de oyun bilgisayarı pazarının en tanınan markası Monster Notebook, oyun ekosisteminin en dinamik olduğu ve girişimcilik açısından Avrupa’nın en önemli merkezi kabul edilen Berlin’de ilk mağazasını açtı. Alexanderplatz’daki yaklaşık bin metrekarelik bir alana kurulan Monster Notebook Showroom, Avrupa’nın en büyük oyun mağazası olmasıyla diğer ülke pazarlarına giriş kapısı özelliği taşıyor. Monster Notebook Showroom’da ziyaretçilere en son oyun ve eğlence teknolojileri tanıtılacak ve ileride oyun geliştiricilere ayrılmış çalışma alanları da planlanıyor.
#Monster NotebookTürkiye’de oyun sektörü, yapılan yatırımlar ve devlet destekleri ile gelişimini sürdürüyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, oyun sektöründeki yerli girişimlere son 10 yılda 426,7 milyon lira destekte bulunulduğunu açıkladı. Söz konusu yerli firmaların kişi başı 1,7 milyon dolarlık gelir elde ettiği ifade edildi.
#OyunINTEL ESL Gaming Fest ve oyun girişimciliği yarışması “Next Game Startup”, 23 Haziran tarihinde, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, INTEL EMEA Bölgesi Satış ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Maurits Tichelman, INTEL Ortadoğu Türkiye ve Afrika Bölgesi Satış Direktörü Ali Rıza Küçük, ESL Türkiye Genel Müdürü Gökhan Kazar ve İZTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener’in katılımı ile gerçekleştirilen online basın toplantısı ile duyuruldu.
#İntelNext in Game tarafından hazırlanan “Global Karantina Günlerinin Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri” raporu yayınlandı. Rapora göre karantina döneminde olumsuz etkilenen birçok sektörün aksine espor ve oyun dünyasına olan ilgi arttı. Oyun indirmeleri ve espor turnuvaları %30 artış gösterdi. 2019’da 800 milyon dolar hacme ulaşan Türkiye oyun pazarının ise 2020 yılı sonunda 1 milyar doları aşması bekleniyor.
#OyunToplumun her alanından, tüm teknoloji kullanıcıları için doğru işlemci, donanım ve yazılım yanı sıra, hız, güç, güvenlik, tasarım gibi kavramlar; teknolojiyi üretenlerin yöneteceği geleceğin dünyasında büyük avantaj sağlayacak. Bu kapsamda MediaMarkt, Microsoft, Lenovo ve Intel, Türkiye’nin teknoloji toplumu olma hedefine katkı sunmak için yapılması gerekenleri tartıştı.
#MediamarktÇin hükümeti, 18 yaşından küçüklerin internet üzerinden oyun oynama süresini sınırlandırdı. Ülkenin resmi ajansı Şinhua'ya konuşan bir hükümet yetkilisi, oyun platformlarının oyuncuların kimlik ve yaşlarını belirleyebilmesi için hükümetin veri tabanlarına erişebileceği bir sistem kurulacağını açıkladı.
#OyunDijital oyun pazarı büyümeye devam ediyor. Bulut ve streaming şirketi Medianova’nın Haziran ayı ölçümlerine göre; sadece bir ayda 2 milyon kişi oyun videosu izledi. Güncel rakamlara göre dünyada ortalama 2 milyar kişi oyun oynuyor. Elde edilen yıllık gelir ise 150 milyar doları geçmiş durumda. Türkiye de bu alandan payına düşeni alıyor. Bugün 1 milyar dolar büyüklüğe ulaşan pazarın 2020’de yüzde 100 büyüyerek 2 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
#OyunDünyanın en hızlı büyüyen pazarlarından birisi malumunuz oyun pazarı. Ülkemizde de korkunç bir hızla yayılan bu tutku gençler ve hedef kitlesi üniversitelilerden oluşan markalar için de birçok farklı imkan sunuyor. Türkiye’de e-sporun ne durumda olduğunu ve e-sporcu ya da yayıncı olmak isteyenlere tavsiyelerini akademisyen, marka ve pazarlama yöneticisi Meriç Eryürek ile konuştuk.
#Üniversite