Osd haberleri sayfasında Osd hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 1164 Osd haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
BYD’nin yatırım kararı ve aldığı teşvikler, Togg da dahil olmak üzere yerli üreticilerin satışlarını etkileyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinlilerin Türkiye’de yapacakları üretimle rekabet edebiliriz. Adil şartlardaki bir rekabette bizim Çin ile bir derdimiz olmaz” diye konuştu.
#Otomotiv Sanayii DerneğiSıfır araca olan talep Türkiye’deki otomotiv fabrikalarının üretim planlarını da değiştirdi. Fabrikalar talebe yetişmek için neredeyse tam kapasite çalışmaya başladı. Otomotiv sanayisinde kapasite kullanım oranının yüzde 74’e çıktığını belirten OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Bütün fabrikalarımız tam kapasite çalışmaya çalışıyor. Biz üretimi zorluyoruz ama bu talep normal değil. Kimse bu kadar yüksek bir talep için ‘ihtiyaç’ diyemez. Önemli bir kısmı yatırım amaçlı” dedi.
#Cengiz ErolduOcak ayında otomotiv üretimi bir önceki yıla göre yüzde 15 azalarak 90 bin 520 adet olurken, ihracat da adet bazında yüzde 15 azalarak 68 bin adet olarak gerçekleşti. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), yılın ilk otomotiv üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, ocak ayında toplam üretim bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 15 azalarak 90 bin 520 adet, otomobil üretimi ise yüzde 31 azalarak 47 bin 778 adet olarak gerçekleşti. Traktör üretimiyle birlikte de toplam üretim 94 bin 114 adede ulaştı. Yılın ilk ayında ticari araç üretimi bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14 artış gösterdi.
#OtomotivXL serisinin geliştirilme süreci, tamamen oyuncuların oyun içi yeteneklerini performansa dönüştürebilmesine yardımcı olacak hassas özelleştirmelere odaklı gerçekleşti keza espor dünyasında her zaman en ince detaylara dikkat eden ve bu işi ciddiye alanlar gerçek yıldızlar oldu.
#Benq ZOWIEOtomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, "2018 yılı ve 2019 yılı olarak baktığımız zaman bulunmamız gereken yerden çok uzağız. Ama yine de olumlu bakıyoruz resme. Yılın bitmesine 2 hafta kaldı. Bu 2 hafta içinde büyük bir değişiklik olmayacak, dolayısıyla yılı 500 binin altında kapatacağız." dedi.
#Otomotiv Sanayii DerneğiTürkiye otomotiv sanayii yılın ilk çeyreğinde üretim, iç pazar ve ihracatta daralma yaşadı. Otomotiv Sanayii Derneği’nin (OSD) 2019 yılı Ocak-Mart dönemi verilerine göre, ilk çeyrekte toplam üretim bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15 azalarak 361 bin 516 adet, otomobil üretimi ise yüzde 16 azalarak 238 bin 822 adet oldu.
#Otomotiv Sanayii DerneğiOtomotiv sektöründe bu yılın ocak-ekim döneminde üretim 1 milyon 298 bin 282, ihracat 1 milyon 99 bin 323 seviyesinde gerçekleşti. OSD Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün: "Ekim ayı itibarıyla ihracat da 1 milyon adetin üzerine çıktı. Türkiye çok ciddi bir ihracatçı. Bu açıdan yılı 32 milyar dolar ihracatla kapatmayı hedefliyoruz.Henüz 10 gün gibi az bir süre geçmiş olmasına rağmen piyasa, atılan olumlu adımları hemen içselleştirdi. Müşteriler, artık showroomları yeniden ziyaret etmeye başladı. Kasım ve aralıkta beklentilerin 60 bin adet daha üzerinde satış yapılmasını öngörüyoruz." açıklamalarında bulundu.
#Otomotiv SektörüUluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC'18) Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), Otomotiv Teknoloji Platformu (OTEP), Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) organizasyonu ve American Society of Automotive Engineers (SAE) iş birliği ile düzenleniyor.
#UluslararasıOtomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün, Türkiye ekonomisi için vazgeçilmez öneme sahip olan otomotiv sanayisinin sürdürülebilir rekabetçiliğinin sağlanması için istikrarlı büyüyen bir iç pazarın büyük öneme sahip olduğunu belirterek, “Yüzlerce ülkeye ihracat yapabilme gücü olan Türk otomotiv sanayisi kendi iç pazarında nefes darlığı yaşadıkça maraton koşamaz” dedi.
#Haydar YenigünTürkiye’nin AB ve Serbest Ticaret Anlaşması dışındaki ülkelerden elektrikli araç ithalatını zorlaştırdığı düzenlemeye şarj edilebilir hibritler de dahil edildi. Ağırlıklı olarak Çinli üreticileri etkileyen kararla ilgili Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, “Otomobil pazarında yerli araç payının yüzde 25’e gerilediği günümüzde, yerli araç payının korunması ve geliştirilmesi açısından olumlu etki yaratacak” dedi. Otomotiv distribütörleri ise aynı görüşte değil.
#Otomotiv ÜreticileriOtomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, bazı elektrikli araçların ithalinde, kapsamı genişletilen tebliği tüketicinin korunması, hizmet kalitesinin sağlanması, otomotiv sanayiinin rekabetçiliğinin gözetilmesi ve ekonomi açısından olumlu değerlendirdiklerini söyledi.
#Elektrikli AraçElektrikli araçların geniş kitlelere yayılmasını sağlayacak, uygun fiyatlı ve uzun menzilli modeller geliyor. 2025 itibarıyla B segmentinde birçok yeni nesil modelin piyasaya sürülmesi beklenirken markaların Türkiye’deki ilk hedefi, araçlarını yüzde 10 ÖTV dilimine sokabilmek. Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, kasımda düşük ÖTV diliminde satışa çıkarmayı planladıkları 605 km menzile sahip EV3 ile ilgili, “Fiyat doğru noktada durursa 2025’in önemli elektrikli oyuncularından bir tanesi olur” dedi.
#Elektrikli AraçlarPazara giren yeni markalar, ÖTV matrahlarının Kasım 2022’den bu yana güncellenmemesi ve ‘yerli’ araç projelerindeki geçiş dönemi nedeniyle, Türkiye otomotiv pazarında ithalatın oranı artmaya devam ediyor. Otomotiv Sanayii Derneği’nin son verilerine göre, yılın ilk 7 ayında otomobil pazarında ithalatın oranı yüzde 70’e ulaşırken, hafif ticari araçlarda bu oran yüzde 69’u buldu.
#Tesla1 milyar dolarlık yatırım planıyla Manisa’ya Ar-Ge merkezi kuracak olan BYD’nin ardından Chery’den de haber bekleniyor. Çinli üreticinin daha önce açıkladığı ve Türkiye’de kuracağı Ar-Ge merkezinin detaylarını yakında paylaşacağı belirtildi. Yeni yatırımlarla otomotivde Ar-Ge merkezi sayısı 17’ye çıkacak. Hedef Türkiye’nin otomotiv teknolojileri geliştirilen ihraç edilen bir merkez haline getirilmesi.
#ManisaBYD’nin yatırım kararı ve aldığı teşvikler, Togg da dahil olmak üzere yerli üreticilerin satışlarını etkileyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinlilerin Türkiye’de yapacakları üretimle rekabet edebiliriz. Adil şartlardaki bir rekabette bizim Çin ile bir derdimiz olmaz” diye konuştu.
#Otomotiv Sanayii DerneğiOTOMOTİV Sanayi Derneği’nin (OSD) Ocak-Mayıs 2024 verilerine göre, otomotiv üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 gerileyerek 606 bin 905 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılın ilk 5 aylık dönemine göre yüzde 1 artış sağlayan otomobil üretimi ise 391 bin 932 adede ulaştı.
#OTOMOTİV Sanayi DerneğiTürkiye 8 Temmuz itibarıyla Çin’den ithal edilecek tüm otomobillerde gümrük vergisini yüzde 50’ye çıkarıyor. Fiyatlar artacağı için tüketici bu karara tepkili ancak hükümet, otomotivde yüzde 70’i bulan ithalat oranını düşürmeyi ve Çinlilerin olası yatırım kararını hızlandırmayı hedefliyor. Kararın hemen ardından Chery’den “En kısa sürede Türkiye’de üretim gerçekleştirebilmek için çaba içerisindeyiz” açıklaması geldi.
#Çin OtomobilleriYılda 1.3 milyon adedin üzerinde araç üreterek 32 milyar dolar ihracata imza atan otomotiv sektöründe kadının işgücüne katılım oranı artıyor. Hürriyet’in Otomotiv Sanayi Derneği verilerinden derlediği bilgilere göre, otomotiv sanayinde toplam çalışan sayısı 2023 sonu itibarıyla 60 bini geçerken, son iki yılda kadın işgücü oranı 3 puan artarak yüzde 14.22’ye yükseldi.
#Taylan Özgür DİLŞUBAT ayında 105 bin 990 adetle rekor satış serisini sürdüren otomotiv sektörü, üretim ve ihracatta da önemli adetlere ulaşarak ilk çeyrek için pozitif sinyaller verdi.
#Otomotiv İhracatı2023’te Türkiye için gaza basan Çinliler, sektörü tam anlamıyla karıştırdı. Herkes Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara getirilen yeni şartları tartışırken Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu’dan, “Çin’den ithal araçların yalnızca yüzde 20’si elektrikli, yüzde 78’si içten yanmalı. Benzer uygulama içten yanmalılar için de olmalı. Biz rekabete ve Çinlilere karşı değiliz ancak yatırım yapmadan pazarı Çinlilere bırakmayı doğru bulmuyoruz” çıkışı geldi. Eroldu, 2.2 milyar dolarlık ithalata karşılık Çin’e sadece 21 milyon dolar ihracat yapıldığını söyledi.
#ÇinTicaret Bakanı Ömer Bolat, İngiltere ile elektrikli araçların menşe kurallarına ilişkin geçiş sürecinin 2026’nın sonuna kadar uzatıldığını duyurmuştu. Bolat, yeni anlaşma ile 615 milyon dolarlık zararın önüne geçileceğini belirterek, bunun Togg’un ihracatı için de önemli bir anlaşma olduğunu vurgulamıştı. Türkiye-Birleşik Krallık Serbest Ticaret Anlaşması’nda (STA) yer alan elektrikli akümülatörler ve elektrikli vasıtalara ilişkin menşe kurallarının 31 Aralık 2026 tarihine kadar esnek şekilde uygulanmaya devam edilmesine ilişkin karar, otomotiv sektörü tarafından da memnuniyetle karşılandı.
#İngiltereTürkiye ekonomisinin lokomotifi otomotiv sektörü, Cumhuriyet’in 100. yılında üretim, ihracat ve satış adetlerinde ‘1 milyon’ barajını aşmaya hazırlanıyor. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu’nun paylaştığı son bilgilere göre, sene sonunda üretim 1.5 milyon adede, ihracat ise 1 milyon adede ulaşacak ve 2018 yılını yakalayacak. İç pazarda satışlar 1 milyon 150 bini aşacak.
#Otomotiv SektörüTürkiye’de satılan tüm otomobillerin haziran itibarıyla yüzde 80’lik ÖTV dilimine girmesiyle ‘yerli’ üreticinin satışlardaki payı hızla azaldı. Ağustos ayında satılan 66 bin 131 adet otomobilin yüzde 78.1’i ithal otomobillerden oluştu. Bu sonuçla, hem 2023 yılının hem de ağustos bazında son 7 yılın ithal otomobil rekoru kırılmış oldu.
#ÖTVOtomobillerde ÖTV oranlarını belirleyen matrah limitleri Temmuz 2023 itibarıyla geçerliliğini yitirdi. Gelen son zamlarla Türkiye’de satılan tüm otomobiller yüzde 80’lik ÖTV dilimine girdi. Yüzde 40, 50, 60 ve 70’lik ÖTV diliminde otomobil kalmadı. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, bu durumun hem ithalatı arttırdığını hem de dar gelirli vatandaşın uygun fiyatlı araca erişimini zorlaştırdığını belirtti.
#ÖTVAvrupa’nın 2025 itibarıyla devreye alacağı Euro 7 emisyon standartları, otomotiv üreticilerinin de sürücülerin de canını sıkacak. Araştırmalara göre, yeni standartlar üretim maliyetlerini otomobil başına 2 bin Euro, kamyon başına 12 bin Euro artıracak. Maliyetler tüketiciye daha çok yansıyacak. Yeni motorların yakıt tüketimi de yüzde 3.5 daha fazla olacak. Uzmanlar, yüksek maliyetlerden ötürü 2025’ten sonra içten yanmalı motorlu araç bulmanın zorlaşacağını belirtiyor.
#Euro 7Sıfır araca olan talep Türkiye’deki otomotiv fabrikalarının üretim planlarını da değiştirdi. Fabrikalar talebe yetişmek için neredeyse tam kapasite çalışmaya başladı. Otomotiv sanayisinde kapasite kullanım oranının yüzde 74’e çıktığını belirten OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Bütün fabrikalarımız tam kapasite çalışmaya çalışıyor. Biz üretimi zorluyoruz ama bu talep normal değil. Kimse bu kadar yüksek bir talep için ‘ihtiyaç’ diyemez. Önemli bir kısmı yatırım amaçlı” dedi.
#Cengiz Eroldu2023’te dünya ekonomisinin küçüleceği ve tüketici talebinin azalacağı beklentileri otomotiv sektörünü iç pazar için tek ses yaptı. Son olarak OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “2023 belirsizliklerle dolu olacak. Bu dönemi en iyi şekilde geçirmemiz için iç pazarın potansiyelini ortaya çıkaracak ortamın sağlanması ve ihraç pazarlarının çeşitlendirilmesi önem taşıyor” dedi. Sektörün ortak mesajı ise, “Modern vergi sistemiyle iç pazarı büyütelim vatandaş da devlet de kazansın” şeklinde.
#Otomotiv Sektörü