Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD) Yönetim Kurulu Başkanı Buğra Sükan, "Oluklu mukavva ambalaj endüstrisi 2020’yi geçtiğimiz yıla oranla yüzde 12 büyüme ile tamamladı. Gıda, ilaç, temizlik ve tıbbi malzeme gibi birincil öncelikli tüketim maddelerinin, depolanması, taşınması ve ulaştırılmasında kritik rol oynayan oluklu mukavva sektörü toplumun elzem tüketiminin kesintisiz karşılanması için pandemi sürecinde aralıksız çalıştı." dedi.
#Buğra SükanAmbalaj Sanayicileri Derneği Başkanı Zeki Sarıbekir, "Ambalaj sektörü olarak her geçen gün daha çok ihracat yapmak ve Türkiye’de üretilen ambalajların en az yarısını ihraç edebilmek hedefine kararlı ve emin adımlarla yürüyoruz. Ambalaj sektörü olarak Türkiye ekonomisine katkımız her geçen yıl artarak devam ediyor. Fuar sektörümüze ve ülkemize yeni bir soluk kazandıracak" açıklamasında bulundu.
#Ambalaj Sanayicileri DerneğiAmbalaj Sanayicileri Derneği (ASD), Türkiye Ambalaj Sektörünün 2017 yılsonu ithalat ve ihracat rakamlarını açıkladı. Yılı yine dış ticaret açığı vermeden tamamlayan ambalaj sektörünün ihracatı 2017 yılında bir önceki seneye göre miktar ve değer olarak yüzde 8 arttı. Ambalaj sektörü 2017 yılında 787 milyon dolarlık dış ticaret fazlası verdi.
#AmbalajOluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nuri Görenoğlu, “Türkiye’nin oluklu mukavva sektöründe hızlı gelişen pazarlardan biri olarak 2021 yılında Avrupa bölgesinin en büyük 5. üretim merkezi olacağı belirtiliyor.” dedi.
#Mehmet Nuri GörenoğluOluklu Mukavva Sanayicileri Derneği’nde (OMÜD) bayrak değişimi yaşandı. Dernekte Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine ambalaj sektöründe yaklaşık 40 yıla yakın deneyime sahip olan Mizan Oluklu Mukavva ve Ambalaj Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nuri Görenoğlu getirildi.
#Mehmet Nuri GörenoğluAmbalaj şirketi Tire Kutsan’ın büyük ortağı Avusturyalı Mondi Packaging Oluklu Mukavva Ambalaj CEO’su Thomas Ott, 34 ülkede yatırımları kısarken Türkiye’de ‘işleri genişletme’ planı yaptıklarını açıkladı. Ott, “Tire Kutsan’a büyük makine yatırımları yapacağız” dedi.
Ülker kendi ihtiyaçları için girdiği ambalaj sektöründe cirosunu 400 milyon dolara çıkardı. Ürettiği ambalajların yüzde 15’ini kendi ürünlerinde kullanan Ülker; Pepsi, Coca Cola, Nestle, Pınar, Uludağ gibi rakiplerinin ve alkollü içki üreten Efes, Tekel ve Diaggio gibi üreticilerin de amabalaj ihtiyacını karşılıyor, 2007 cirosunu 700 milyon dolar planlıyor.