İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ. (İDO) iç hat seferlerini iptale getiren süreç hakkında açıklama yaptı. İDO’nun Tepe-Akfen-Souter-Sera ortaklığında 2011 yılında toplam 934 milyon dolara özelleştirilme bedeli ile alındığına dikkat çekilen açıklamada, “İDO Yönetim Kurulu 7 Kasım tarihli toplantıda, kredi yapılandırma görüşmelerini yaptığı bankaların da tavsiye ve görüşleri doğrultusunda, yabancı stratejik ortağı SOUTER Inv’ın da talebi ile Uluslararası Hukuk Platformu’na başvurmadan önce tüm zarar eden hatlarını kapatarak, bir parça olsun kanamayı durdurmayı hedeflemiştir. Bu şartlar dahilinde 1 Aralık 2018 tarihi itibariyle Sirkeci–Harem hattı hariç iç hat seferlerimizi geçici olarak durdurduğumuzu anlayışınıza sığınarak bildirmek isteriz” denildi. Açıklamada İDO’nun bu noktaya 7 gelişmenin sonucu olarak geldiği de öne sürüldü ve bu gelişmeler şöyle sıralandı:
#GazetehaberleriİDO’nun ortakları Tepe, Akfen, İskoç Souter ve Sera, iç hat seferlerini iptale sebep olan süreç için bu hafta açıklama yapacak. Kamuoyunda tepki gören kararın alınmasının arkasında yatan nedenler arasında BUDO ve Negmar gibi firmaların sefere başlaması, Sirkeci-Harem hattının büyük araçların kullanımına kapanması ve Martı projesinden kaynaklı gelir kaybının oluştuğu iddiaları yer alıyor.
#İDO2011’de 861 milyon dolara özelleştirilen İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), aradan geçen 7 yılda birçok seferin sayısını azalttı. Yeni yollar, köprüler, Avrasya Tüneli ve rakiplerle rekabette zorlanan İDO, şimdi yurtdışına açılarak gelirlerini arttırmanın peşinde. Bu kapsamda 2019’da ilk hedef ise Çeşme ve Bodrum’dan Yunan Adaları...
#GazetehaberleriHÜRRİYET’in ‘Tek kişilik davetiye’ başlığı ile gündeme getirdiği Tavşanlı Belediyesi’nin Yalova-Eskihisar seferlerinin yapıldığı arsanın ihalesi dün gerçekleşti. Şartnamenin son dakikada açıklandığı ihalede İDO ‘eksik evrak’ gerekçesiyle devre dışı kalırken, şartnamede sadece Gök Denizcilik’in tarif edilmesi dikkat çekti.
#İdoYalova ile Eskihisar arasında feribot seferlerinin yapıldığı arsanın Tavşanlı Belediyesi tarafından açılan kiralama ihalesine sadece tek bir firmanın davet edilmesi tartışmalara neden oldu. İhaleye edilemeyen İDO da teklif sundu ancak, Tavşanlı Belediye Başkanı Ak Partili Kadri Çiçek’in "Şartnameyi düzenli getiremediler" dedi. İhalenin seyriyle ilgili olarak resmi açıklama iki gün sonra yapılacak.
İDO ve İstanbul Line arasındaki rekabetle gündeme gelen Yalova-Eskihisar feribot seferlerine imkân sağlayan arsanın ihalesi bugün yapılıyor. Ancak Tavşanlı Belediyesi’nin daha önce kiraya verip mahkemelik olduğu arsanın ihalesine bir tek İstanbul Lines’ı davet ettiği iddia edildi. İDO, ihaleye davet edilmese de katılacağını açıkladı.
#İdoGebze Topçular arabalı vapur iskelesinde 'Bahariye' isimli arabalı vapura alınan ağır tonajlı vinç, feribotu çökertti. Bu sırada feribota binmek üzere olan kamyon da denize düştü. Negmar Grup bünyesinde bulunan Narlı Feribot İşletmeciliği AŞ'ye ait Eskihisar-Topçular arabalı vapur hattındaki dün gece panik yaşandı. Eskihisar arabalı vapur iskelesinde saat 01.00 sıralarında 'Bahariye' isimli arabalı vapura alınan ağır tonajlı vinç, feribotu çökertti. 1 otobüs ile 2 otomobilin bulunduğu feribota bu sırada binmek üzere olan kamyon denize düştü. Olayın görgü tanığı Muzaffer Keskin, kaza nedeniyle 5 saat iskeledi bekleditklerini öne sürerek, "Biz düğünden 2 araçla Yalova'ya geliyorduk. İlk araç feribota bindi. Bizim içerisinde olduğumuz araç feribota binemedi. 240 ton olduğunu söyledikleri aşırı yüklü vinç, feribotu çökertti. İskelede büyük bir panik yaşandı. Can kaybı yok ve yaralanan da olmadı ancak 5 saat mahsur kaldık" dedi. Süheyla GÖZDERELİLER/DHA
#KamyonEskihisar-Topçular arasında Negmar Grup'un taşımacılık yaptığı iskelede dün gece faciadan dönüldü. Saat 01.45’te gemiye geçmek üzere hareket eden TIR, daha gemiye tam geçmeden, gemi hareket etti. TIR suya düştü. TIR şoförü çaresizce aracının kurtarılmasını bekledi. Gemi içindeki otobüste yolcular ile personel arasında tartışma çıktı.
KOCAELİ’nin Gebze İlçesi’ne bağlı Eskihisar ile Yalova Topçular arasındaki feribot hattında İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.’ye (İDO) rakip olarak ortaya çıkan, ancak gerekli izinler alamadığı için seferlere başlayamayan Negmar Grup bünyesindeki Narlı Feribot İşletmeciliği A.Ş.’ye ait feribotlardan biri bugün TIR’ları yükleyip sefere çıkınca ortalık karıştı.
İZMİT Körfezi’nde, Bursa ve İzmir yönüne gidip- gelen günlük ortalama 4 bin aracın taşındığı ve ’En karlı hât’ olarak da bilinen Gebze Eskihisar ile Yalova Topçular arasında feribot hattında İDO’ya rakip olarak ortaya şirket yetkilileri ilk kez basın toplantısı düzenledi.