Bandırma feribot istiyor

AKARYAKIT fiyatlarının yükselmesi sonucu İDO’nun son açıklamalarına bakacak olursak, Bandırma-İstanbul her gün yapılan feribot seferleri yerini, deniz otobüslerine bıraktı.

Haberin Devamı

Hani o, bu hat için çok yetersiz kalan ve seferleri sık sık iptal edilen deniz otobüslerine... Akaryakıt fiyatlarının yanında, haksız rekabete konu olan diğer bir taşımacılık şirketi Negmar Denizciliği de sebep gösterildi ama NEGMAR da, konunun İDO’nun iddia ettiği gibi olmadığını açıkladı.
İDO yayınladığı bildiriyle iç hat seferlerinin iptal edildiğini açıkladı. İç hatlar dedikleri, İstanbul Boğaziçi’nde çalışan deniz otobüsleri kastediliyor.
Aslında olan Bandırma’ya oldu.
Bilindiği gibi kısa bir süre önce de Bandırma-İstanbul arasında kış aylarında daha önce her gün bir sefer yapılan feribot seferlerini pazar hariç, iptal edildiği duyurulmuştu. Yerlerine bu hat için çok yetersiz olan ve sık sık yapılan iptaller nedeniyle yolculara adeta eziyet çektiren deniz otobüsleri konuldu. Şimdi buna göre artık haftada sadece bir gün feribot, diğer günler ise deniz otobüsü seferleri yapılıyor; o da fırtına demiyorum, rüzgar izin verirse...
Ve 2000’li teknoloji çağında Bandırma gemisiz kalıyor. Gel de şimdi haftada 3 gün çalışan kahraman gece gemilerimizle, 4 gün çalışan gündüz gemilerimizi arama. Bir yılda belki 1 gün iptal ya yaşanmıştır ya yaşanmamıştır.
Bandırma-İstanbul deniz ulaşımı hattı çok önemli bir güzergahtır. İstanbul’u Güney Marmara ve Ege’ye bağlayan çok önemli bir deniz yolu olduğunu bilmem söylemeye gerek var mı?
Bandırma-İstanbul, Bandırma-Tekirdağ hattında sorunsuz çalışan RO-RO gemileri bu hattın ne kadar önemli olduğunun bir başka göstergesidir.
Çok faydalı bir ulaşım aracı olan feribotların haftada sadece 1 gün sefer yapması yaşadığımız çağa yakışıyor mu?

Haberin Devamı

345 KM YOL GİTMEK!

İDO anormal yükselen yakıt giderleriyle diğer firmaların haksız rekabet iddialarında haklı olabilir ama daha önce de defalarca belirtmiştim; İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal’ın da söylediği gibi İDO özelleştirildi ama nihayetinde taşıma bir kamu hizmetidir.
Feribot seferi haftada sadece 1 gün yapılacak demek, diğer günlerde karayoluyla 4-5 saat 345 kilometre yol gitmek demek... Daha önce defalarca deniz otobüslerinin Bandırma- İstanbul arasında Marmara Denizi’ndeki çok sık yaşanan olumsuz hava şartları nedeniyle hiç uygun bir deniz aracı olamadığını hatırlatmıştım. Nitekim bu hafta içinde 3 gün bu nedenle deniz otobüsü seferleri iptal edildi. Ama ayni günlerde feribot seferi olsaydı yolcular karayolunda yollara düşmeyecekti. Haftada sadece bir feribot seferi yetersiz kaldığı aşikar. Bu hat bilindiği gibi sadece Bandırmalılara hitap etmiyor. Bandırmayla birlikte özelllikle Güney Marmara ve Ege Bölgesi var...
İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş olumsuz ekonomik nedenlerle aldığı kararla; yolcuya, yolcu dediğimiz insana eziyet gibi bir ulaşım hizmeti sunmaya hakkı olmaması gerekir. Ticaretin temelinde kâr da olur, zarar da... Ama bu şartlarda hizmet edilmesi imkansız deniliyorsa anahtarın gidip asıl sahibine iade edilmesi gerekiyor.
Aslı sahibi İstanbul Büyükşehir Belediyesi herhalde bir çare bulacaktır.
Çare de zaten basit. 19 yıldan beri olduğu gibi Bandırma-İstanbul arası hızlı feribotların seferlere konulması yeterli olacaktır. İşte son iptaller.. Geçen Salı ve Çarşamba günleri iptal edilen seferlerin hepsi deniz otobüsü seferleriydi. Bandırma ve Bursa fark etmiyor.
Bandırma 1 değil daha çok feribot istiyor.

Yazarın Tüm Yazıları