Türkiye’nin ve dünyanın peynir anlayışını değiştiren Muratbey, kadın süt üreticilerini destekleyecek bir projeye imza attı. Muratbey, süt ve süt ürünleri sektörüne katkı sağlamak, süt üreticilerini desteklemek, kadınların süt üretimindeki varlığını kuvvetlendirmek ve kadının ekonomik açıdan güçlenmesini sağlamak adına Peynire Değer Katan Kadınlar projesini hayata geçirdi.
Türkiye’nin önde gelen peynir üreticilerinden Muratbey Gıda ile Karahalil Çiftliği, ‘burgu peynir’ için davalık oldu. Mahkeme, burgu peynirin Muratbey’in tescilli markası olduğuna hükmetti. Kararda, Karahalil Çiftliği’nin sattığı ürünlerin taklit olduğuna işaret edilerek “Toplatılıp imha edilsin” denildi.
#Muratbey GıdaMesudiye’den 1950’de İstanbul’a göç eden Bilal Erol, 1961’de Eminönü’nde kurulan geçici barakalardan bir dükkan kaptı, 1993’e kadar oğullarıyla tulum, kaşar sattı. Halen Necmi ve Recai Erol’un yünettiği Muratbey, Uşak’ta peynir üretiyor ve 100 milyon lira ciro yapıyor.
5-9 Ekim tarihleri arasında Almanya’da düzenlenen dünyanın en büyük gıda fuarında firmasın kendi icadı Burgu/Helix peynirlerin taklitlerini gören Muratbey, mahkemeye gitti. Şekli ve ismi ile firma adına tescilli Burgu/Helix peynirin taklitleri Alman mahkemesinin kararı ile fuardan toplatıldı.
#Peynir MarkasıSüt ürünlerine yüzde 20’nin üzerindeki zamlar tartışmaları da beraberinde getirdi. Süt ürünleri üreticileri zammın asıl nedeninin hammadde fiyatlarındaki yükseliş olduğunu söylüyor. Markalı süt ürünü üreticilerine göre devletin süttozu teşviki verdiği ve sütün bol olduğu dönemlerde stok yapılmadı. Et pahalı diye süt inekleri kesildi, market gideri eklendi ve peynir, tereyağı, yoğurt zamlandı.
#Süt ÜrünleriAdıyamanlı Yaşar Günaydın, 1975’te geldiği İstanbul’da işportacılık yaparak işe başladı. 1980’de şirket kurdu ve ABD’li Igloo’nun Türkiye distribütörü olunca, ‘outdoor’ ürünlere odaklandı. Günaydın’ın şirketi Andoutdoor, şu anda 12 bin ürünle 10 milyon lira ciro yapıyor. Günaydın şimdi araç buzdolaplarını ve teknik tekstil ürünlerini Türkiye’de üretmeye hazırlanıyor.
ÜRETTİĞİ her 3 kilogram labne peynirinden 2 kilogramını ihraç eden Türk firmaları, Arap ülkelerinde pazar liderliğini ele geçirdi. Labne peyniri lokumdan sonra en fazla aranan ürün olunca, paketlere “Orjinal Türk labnesi” yazılmaya başlandı.
TÜRKİYE’de yılda 700 bin ton üretimle 4.7 milyar TL’ye ulaşan peynir sektöründe ithalatla rekabet, tat yarışına dönüşünce, yöresel ve klasik Türk peynir çeşitlerine sucuk baharlısından cips soslusuna, fıstıklısından fesleğenlisine, çörek otludan barbekülü, hardallıya kadar farklı lezzetler de katıldı.
Belediye Başkanı Melih Gökçek çocuklar için 41 proje ürettiklerini belirterek, "Türkiye’de Çocuklar için bu kadar projesi olan bir başka belediyenin bulunduğunu sanmıyorum" dedi. Büyükşehir Belediyesi Çocuk Meclisi Üyeleri, mazbatalarını Başkan Melih Gökçek’ten aldılar.