‘Ya değiş, ya öl’ çağındayız Türkler değişimi çok seviyor

Güncelleme Tarihi:

‘Ya değiş, ya öl’ çağındayız  Türkler değişimi çok seviyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2011 00:00

İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından düzenlenen 10’uncu Sanayi Kongresi ve İnovasyon Sergisi’nde konuşan Japon Yönetim Danışmanlığı Birliği Avrupa CEO’su Minoru Tanaka, dünyanın “Ya değiş ya öl” diyen bir piyasaya sahip olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

İnovasyonun şirketler açısından çok önemli olduğunu belirten Tanaka, “Piyasalar çok acımasız. İnovasyona yüklenen şirketler krizdeki dalgadan daha kolay kaçtılar. Türkler aynı Japonlara benziyor. Değişimi çok seviyorsunuz. Değişime çok açık ve yenilikçi girişimcilere sahipsiniz. Ancak en önemlisi fikir inovasyonu. İnsanların fikirlerinin değişmesi önemli. Örneğin Amerikalıların fikirleri değişime hiç açık değil. Ancak Japonlar ve Türkler için bunu söyleyemeyiz. Hedeflerine ulaşmak için her türlü değişime açık iki toplum. Bu özellik, büyüme rakamlarına da yansıyor” dedi.
Boşa inovasyon anlamsız
İnovasyon yapmanın şirketler için çok önemli olduğunu vurgulayan Tanaka, şunları söyledi: “Hedefinize ulaşmak için doğru inovasyonu doğru parçanıza uyguladığınıza dikkat edin. Şirketler sağlam bir sermaye yapısına sahipse hedefine doğrudan ulaşabilir ancak böyle bir kaynak yoksa, hedefe giden farklı kanallara ancak teknolojik inovasyonlar sayesinde ulaşılabilir. Japonlar ‘Step by step’ (Adım adım) sözünü çok sever. Hedefe her zaman adım adım ulaşabilirsiniz. Kapasitenizin ve kendinizin farkında olarak hareket edin. Boşa inovasyon yerine parçalar doğru yerlere yerleştirin.”
Eleman sıkıntısı var
İnovasyon yapmak için kaliteli elemana da ihtiyaç olduğunu dile getiren HMS Makine Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Aziz Meydan ise şunları söyledi: “Benim bölümüm olan makine mühendisliğinden şirketimize bir sürü eleman geliyor ancak bilgi olarak çok eksik. Hakikaten bilgili değil diplomalı çok fazla insan olduğunu görüyoruz. Teknolojik değişimlere uygun eleman sıkıntısı yaşanıyor. Bu sorunu kendi mühendislerimizi kendimiz yetiştirerek telafi ediyoruz. Bir KOBİ’de en önemli şey şirketin kurucusudur. Belli bir büyüklüğe ulaşana kadar sakın işinizin başından ayrılmayın. Her noktasında kendiniz olun. KOBİ’ler ne istediklerine işe başlamadan önce karar vermezlerse iş başladıktan sonra kontrolü kaybedebiliyorlar. Bunlara dikkat ederlerse hepsi büyüyüp, kurumsal bir yapıya kavuşabilirler.”

Haberin Devamı

7 şirket inovasyon yarışında öne çıktı

Haberin Devamı

İSTANBUL Sanayi Odası’nın (İSO) İnovasyon Ödülleri sahiplerini buldu. İSO İnovasyon Ödülleri kapsamında, ‘Bilgi’, ‘İnsan Kaynağı’, ‘Liderlik’, ‘Süreç Yönetimi’ ve ‘İş Sonuçları’ başlıkları değerlendirilerek ödüller dağıtıldı. Toplamda beş kategori ödülü, bir Jüri özel ödülü ve bir Büyük ödül olmak üzere toplam 7 şirket ödül aldı. Ödül alan şirketler şöyle:
Büyük Ödül: Turkcell Teknoloji
Jüri Özel Ödülü: Royal Halı
Bilgi: Vodafone Teknoloji
İnsan kaynakları: Eczacıbaşı-Esan
Liderlik: Eczacıbaşı Yapı
Süreç yönetimi: Vitra Karo
İş sonuçları: Muratbey Gıda ve Süt Ürünleri

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!