Montessori, çocukların kişisel yetenekleri ve ilgilerine uygun olacak biçimde, her çocukta öğrenme hızının farklı olduğunu kabul eden bir yaklaşım sunmaktadır. Böylece her çocuğun kendini ait hissetmediği bir biçime sokmaya çalışılmamaktadır. Bu yönü ile Özgür bir eğitim bilimi olarak hizmet verilmektedir. Hem farklı öğrenme tarzına sahip çocuklar hem de öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarda işlevsel bir özelliğe sahiptir. İşte, Montessori hakkında merak edilen tüm detayları derledik.
#EğitimUlusal Drama Günü 2010 bildirisinde “Mahsusçuktan Kuş Oldum” başlığını kullanmıştım. Bu ifade yatılı bölge ilköğretim okullarından birinde yapılan drama atölyesinden çıkan bir çocuğa ait. Çocuklar drama etkinliklerinde mahsusçuktan kuş olurlar, balık olurlar, zıplayan bir top olurlar, neler neler olurlar… "–mış gibi yapmak" olarak da tanımlanan dramayla çocuklar yaratıcı bir yolculuk içinde bulurlar kendilerini.
#COVID-19Okul öncesi dönemi çocuğun yaşamında gelişim hızının yüksek olduğu ve çocuğun kişiliğinin biçimlendiği en önemli dönem. Çocuğun yaşamındaki insanlar arası ilişkilerin düzeyi, tepkileri, düşünceleri, duyguları, korkuları, alışkanlıkları, olaylar karşısındaki tutumu, iyi veya kötü huylar edinmesi bu dönemde belirleniyor.
#BursaTürkiye ve dünyada eğitimde alternatif uygulamalara yönelmeler artıyor. ABD'de aile içi ve okuldaki şiddetin yoğun olarak yaşandığı mahallelerde sorunların çözümü için High/Scope okulları açılıdı, Türkiye'de görsel ve işitsel bakımdan daha kaliteli bir eğitimi amaçlayan Müfredat Laboratuvar Okulları'nın sayısı artırıldı. Dünyada ve Türkiye'de bireysel ve toplumsal iyileşmeye doğru bir adım olarak nitelendirilen 'alternatif eğitim' yaklaşımlarından birkaçı 'Buğday Ekolojik Yaşam Dergisi'nin 'Mart-Nisan' sayısında ele alındı.<br>