Mastercard, COVID-19 döneminde ofislerini eve taşıyan KOBİ’lere özel bir destek paketi oluşturdu. Bu kapsamda dijital ödeme çözümü Masterpass 1 yıl boyunca ücretsiz olarak sunulurken, işletmelerin dijital santral, e-fatura, teknik servis ve kurye gibi ihtiyaçları da MasterKOBİ platformu üzerinden çok özel indirimlerle sunuluyor
#MastercardTüm ödeme işlemleri güvenli, basit, akıllı ve erişilebilir hale getirerek; her yerde, kullanıcılarına fayda sağlayan kapsayıcı dijital bir ekonomi yaratmayı hedefleyen Mastercard, Türk KOBİ’lerinin işletmelerini büyütmelerine yardımcı olacak çeşitli çözümler sunuyor. MasterKOBİ sadakat platformu ile özel ayrıcalık ve indirimlerden yararlanan KOBİ’ler, e-Karne ile ihtiyaçlarını belirlerken Mastercard’ın ticari kart çözümleri, POSmobil hizmeti ve e-ticaret koruması gibi birçok avantajla dijital dönüşüm yolculuklarında emin adımlarla ilerliyor.
#Sponsorlu İçerikTüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs, yeme- içme gibi en temel ihtiyaçlarımız için yapılan alışverişleri bile internete taşıdı. Toplumsal yaşamı yeniden tanımlayan koronavirüs nedeniyle internetten alışverişte büyük patlama yaşandı. Bu durum internetten yapılan alışverişlerin güvenilirliği konusunda soru işaretlerini bir kez daha hatırlattı.
#GazetehaberleriMASTERCARD Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Yiğit Çağlayan, Türkiye’de 2019’da yaklaşık olarak 2.3 trilyon TL’lik harcamanın yüzde 41’inin kartla gerçekleştiğini belirterek, “Geçen sene bu oran yüzde 38 olarak gerçekleşmişti. Gelişmiş pazarlarda tüketici harcamalarının yüzde 55’ten fazlasının elektronik ödemelerle yapıldığını görüyoruz. Bunun için Türkiye’nin potansiyeline baktığımızda, 230 milyon kart mevcut ve her yıl ciddi oranda artıyor. Ancak özellikle market ve restoranlarda nakit kullanımının yüksek hala olduğu görüyoruz. Bu alanlarda kart kullanımı oranı sadece yüzde 22. Buradaki ödevimiz ağırlıklı nakit kullanımı olan alanları karta yani elektronik ödemelere dahil edebilmek. Bu dönüşüm için en uygun ürün gerek hızı gerek güvenliği ile temassız kartları” dedi.
#GazetehaberleriMastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Yiğit Çağlayan, "Gelişmiş pazarlara baktığımızda tüketici harcamalarının %55’ten fazlasının elektronik ödemelerle yapıldığını görüyoruz. Bunun için Türkiye’nin potansiyeline baktığımızda, 230 milyon kart mevcut ve her yıl ciddi oranda artıyor." dedi.
#MastercardÖdeme teknolojileri lideri Mastercard, nakitsiz ve sürdürülebilir bir ekonomi için dijital dönüşüm projelerini tek tek hayata geçiriyor. Türkiye’de, mikro işletmelerin de kart kabul edebilmesi için Soft POS uygulamasını geliştirdi. Sesle alışveriş ve chat’leşerek ödeme gibi yenilikçi uygulamaları için ise iş birliklerine başladı.
#MastercardParmak izi sensörleri, telefon ve kasalardan sonra kredi kartlarında da güvenlik için kullanılmaya başlanacak. Mastercard firması 2017 sonunda tüm çipli kredi kartları ve banka kartlarında biyometrik parmak izi onayını zorunlu hâle getirmeyi planlıyor.
#Mastercard- Türkiye Lokantacılar Kebapçılar Köfteciler Pastacılar ve Tatlıcılar Federasyonu Genel Başkanı Yenice:- "Günümüzde yemek çeklerine ödediğimiz komisyonlar kar hadlerimizi aşarak aylık yüzde 10-12 oldu. İştah kabartan, yılda 2 milyar dolar işlem hacmine sahip piyasa, diğer yatırımcıların da cazibe merkezi oldu ve çoğaldı"- "Komisyon oranlarını sıfıra indirecek, ayrı bir pos makinesi ve masrafı gerektirmeyecek, ufak bir maliyetle kullanacağımız kendi milli yemek kartımız GustoKart'ı çıkardık"
Garanti Bankası ve Avea’nın gerçekleştirdiği ve dünyada ilk kez NFC ile ödeme imkânı sunan Bonuslu Avea’nın lansmanı Paris’te Cartes Fuarı’nda yapıldı. Artık kredi kartına gerek kalmadan cep telefonlarından ödemeler yapılabilecek. Projenin toplam maliyeti ise 12 milyon doları buldu.
AVEA ve Garanti Bankası, Türkiye’de temmuz ayından itibaran cep telefonuyla ödemeyi başlatıyor. Avea CEO’su Erkan Akdemir, insanları cüzdan taşıma zahmetinden kurtaracaklarını söyledi. Garanti Ödeme Sistemleri CEO’su Mehmet Sezgin de, “Bonus Trink’e yeni bir boyut getirdik” dedi.