Türkiye'nin "ilk milli yemek kartı GustoKart" tanıtıldı

Güncelleme Tarihi:

Türkiyenin ilk milli yemek kartı GustoKart tanıtıldı
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2016 12:19

- Türkiye Lokantacılar Kebapçılar Köfteciler Pastacılar ve Tatlıcılar Federasyonu Genel Başkanı Yenice:- "Günümüzde yemek çeklerine ödediğimiz komisyonlar kar hadlerimizi aşarak aylık yüzde 10-12 oldu. İştah kabartan, yılda 2 milyar dolar işlem hacmine sahip piyasa, diğer yatırımcıların da cazibe merkezi oldu ve çoğaldı"- "Komisyon oranlarını sıfıra indirecek, ayrı bir pos makinesi ve masrafı gerektirmeyecek, ufak bir maliyetle kullanacağımız kendi milli yemek kartımız GustoKart'ı çıkardık"

GAZİANTEP (AA) - Türkiye Lokantacılar Kebapçılar Köfteciler Pastacılar ve Tatlıcılar Federasyonu ile Gaziantep Lokantacılar Kebapçılar Baklavacılar Tatlıcılar Pastacılar Odası işbirliğiyle hayata geçirilen yemek kartı "GustoKart" tanıtıldı.
Türkiye Lokantacılar, Kebapçılar, Pastacılar ve Tatlıcılar Federasyonu Genel Başkanı Aykut Yenice, bir lokantada düzenlenen tanıtım toplantısında, ülke ekonomisine katkı sağlayacak "GustoKart ve AhiKart"ın sektördeki kayıtdışılığın önlenmesini sağlayacağını, turizm, sağlık ve güvenilir işletme kavramlarını yeniden tanımlayacağını söyledi. Yıllardır özlemini duydukları, yiyecek ve içecek sektöründeki esnafın yüzünü güldürecek "Yerli ve Milli Kart" projesinin artık hayata geçtiğini dile getiren Yenice, şunları kaydetti:
"Bu projenin hayata geçmesinden dolayı heyecanlı ve gururluyuz. Günümüzde yemek çeklerine ödediğimiz komisyonlar kar hadlerimizi aşarak aylık yüzde 10-12 oldu. İştah kabartan, yılda iki milyar dolar işlem hacmine sahip piyasa, diğer yatırımcıların da cazibe merkezi oldu ve çoğaldı. Ayrıca internet üzerinden birçok paket servis sistemleri türedi. İnternet üzerinden sağlanan bu siparişler için de aylık yüzde 12-14 komisyon vermeye başladık. Komisyon oranlarını sıfıra indirecek, ayrı bir pos makinesi ve masrafı gerektirmeyecek, ufak bir maliyetle kullanacağımız kendi milli yemek kartımız GustoKart'ı çıkardık."
Esnafın GustoKart ile sadık müşteri profilini oluşturmanın yanında mobil uygulama sayesinde durgun saat ve günlerde kampanyalar düzenleyebileceklerini ve kendi pazarlama çalışmalarını kolayca yönetebileceğini belirten Yenice, "Halihazırda kullanılan yemek kartlarına alternatif olan GustoKart, Odebank işbirliğiyle hayata geçmiş, bir Debit Mastercard'dır. Yani, önceden yükleme yaparak üye iş yerlerinde kolaylıkla ödeme yapabileceğiniz bir karttır. GustoKart'ın tamamen yerli ve milli kart olması nedeniyle tercih edileceğini umuyoruz" diye konuştu.
İlk etapta 2 milyon GustoKart verilmesini hedeflediklerini aktaran Yenice, ilerleyen yıllarda bir dizi eklemelerle sayının artacağını kaydetti. Yenice, "Bizim sistemimizde sigorta, komisyon, kasko ve kargo ücreti gibi maliyetler yok. Sadece günlük kullanım bedeli karşılığı olan 5 lira var. Bunu da Eylül'e kadar hiçbir şekilde talep etmeyeceğiz" dedi.
- Sektörel kredi kartı: AhiKart
Ahilik geleneğinden esinlenerek AhiKart'ı da çıkardıklarını aktaran Yenice, AhiKart'ın esnafın tedarik ve sarf malzemeleri tüketiminde kullanabileceği, anlaşmalı firmalardan iskonto, taksit, ve taksit erteleme gibi imkanların yanında kampanyalar dahilinde alışveriş yapabilecekleri sektörel bir kredi kartı olduğunu ifade etti.

Gaziantep Lokantacılar Kebapçılar Baklavacılar Tatlıcılar Pastacılar Odası Başkanı Mehmet Bayrakçı da GustoKart'ın yıllık iki milyar dolar işlem hacmine sahip yemek kartları piyasasında tamamen esnaf teşkilatının gelenek, görenek ve ticari ahlak değerlerine göre hazırlandığını, AhiKart'ı ise esnafın daha da rahatlayacağı Ahilik geleneğinden esinlenerek çıkardıklarını kaydetti.
Konuşmaların ardından Bayrakçı Yenice'ye katkılarından dolayı plaket verildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!