ANKA
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2008 13:36
MasterCard Türkiye, hazırladığı MasterKOBİ ticari kart paketiyle KOBİ’lerin ticari harcamalarını yoğun olarak gerçekleştirdikleri firmalardan yüzde 10-50 arasında tasarruf etmesini sağlayacak.
MasterKOBİ tanıtım toplantısında konuşan MasterCard Güney Doğu Avrupa Genel Müdürü Özlem İmece, Türkiye’nin ticari kartlar alanında büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, “Ülkemizde ticari işletmelerin yüzde 98.5’ini
KOBİ’ler oluşturuyor. Gerçekleştirdiğimiz araştırmaya göre, KOBİ’lerin sadece yüzde 19’u ticari kart kullanıyor. MasterCard olarak amacımız, KOBİ’lerin tamamını bu modern ödeme aracıyla tanıştırırken, onların zamandan ve maliyetten tasarruf etmesini sağlamak ve yüzde 19’luk oranı yüzde 60- 70 düzeyine çıkarmak” dedi.
Mastercard’ın ticari kartının büyük avantajlar sağladığını vurgulayan İmece, bunları nakit akışını iyileştirme, muhasebeleştirmede zaman ve maliyet kazancı, sıfır işlem ücreti, hesaplar üzerinde daha az zaman harcama, giderlerin ve faturaların daha hızlı mutabakatı, nakite çok daha hızlı erişim, giderlerin izlenmesinde ve raporlanmasında kolaylık şeklinde sıraladı.
MasterCard MasterKOBİ programının, seyahat, telekominikasyon, danışmanlık, hizmet gibi KOBi’lerin sık kullandığı alanlarda indirim ve avantaj sağladığına dikkat çeken İmece, MasterKOBİ programına dahil olan firmaların her geçen gün artmasını beklediklerini ve bu anlamda görüşmelerinin devam ettiğini açıkladı.
“KOBİLERİN YÜZDE 68’İ BİREYSEL KARTLARINI TİCARETTE KULLANIYOR”KOBİ’lerin yüzde 68’inin bireysel kartlarını ticari alışverişleri için kullandığını kaydeden İmece, ticari kartların kullanımının yoğun olmamasının nedenini, işyeri sahiplerinin ticari kartları ve bu kartların işlerine sağlayacağı avantajı yeterince bilmemesine bağladı. İmece, Türkiye’deki
kredi kartı harcamalarının yüzde 4’ünün ticari kartlarla yapıldığını vurgularken, gerçekleştirilen harcamaların yüzde 75’inin ticari kartlar aracılığıyla yapılabileceğinin altını çizdi. Kayıt dışılığın önlenmesi için de kartların öneminin büyük olduğuna işaret eden İmece, Türkiye’de 35 milyon kartın kullanımda olduğunu, bunların 500 binin ticari kartlar olduğunu ifade etti.
TİCARİ KART ARTIŞI YÜZDE 41MasterCard Güney Doğu Avrupa Genel Müdürü Özlem İmece, Türkiye’de MasterCard Ticari kartların yıllar bazındaki kullanım oranlarını açıklarken şöyle konuştu:
“Ticari kart harcamaları son beş yılda işlem adedi bazında yüzde 227, ciro bazında yüzde 550’, kart adedi bazında ise yüzde 156 artış gösterdi. 2008 Ocak-Kasım döneminde ise, 2007 aynı dönemine kıyasla işlem adedi bazında yüzde 15, ciro bazında yüzde 55 artış görülürken, ticari kart adedindeki artış ise, geçen yıla oranla yüzde 41 oranında oldu.”
MASTERCARD TİCARİ KART PROGRAMI İÇİN 21 ŞİRKETLE İŞBİRLİĞİ İÇİNDENakit, çek, senet gibi geleneksel ödeme araçlarına alternatif ödeme sistemleri geliştiren MasterCard, MasterKOBİ programı çerçevesinde yirmi bir şirketle işbirliği yaparak, KOBİ’lere yüzde 10 ile yüzde 50 arasında tasarruf sağlayacak. Mastercard, program dahilinde, Bilgisayar Uzmanları, Bimeks, Google, Microsoft, Mikro Yazılımevi, Sony, Kurutemizle.com, Safe - Secure, Secure Drive,Yurtiçi Kargo, Format Matbaa-Reklam Ajansı, Office 1 Super Store, Praktiker, ADS Danışmanlık Eğitişim, Avis, Budget, Decar, Dedeman, Avea şirketleriyle işbirliği yaptı. Bu şirketlerden MasterKOBİ paketiyle harcama yapan KOBİ’ler, indirim kazanacak.
MasterKOBİ paketiyle işbirliği içinde olan şirketlerden Avea, Mastercard ticari kartlarını kullanan Kobi’lere telefon görüşmelerinde yüzde 10 oranında indirim sağlayacağını açıklarken, Bimeks, iş adamlarına bu kampanya boyunca yüzde 5 indirim yapma kararı aldıklarını duyurdu. Google ise, KOBİ’lerin bu kampanya boyunca deneme kuponu ile internet reklamcılığıyla tanışabileceğini ve yeni müşterilere erişim fırsatı bulabileceklerini açıkladı.