DACIA’nın uygun fiyatlı elektrikli otomobili Spring makyajlanmış ve Cenevre Otomobil Fuarı’nda yeni haliye karşımıza çıkmıştı. Ancak, Çin’de üretilen modelin Türkiye satışları, Ticaret Bakanlığı’nın gerek elektrikli araçlara getirdiği ilave gümrük vergisi gerekse de 20 servisin bizzat kurulma zorunluluğu gibi şartları nedeniyle ‘rekabetçiliğini yitirdiği gerekçesiyle’ sona erebilir.
#DaciaGeçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük VergiBURSA’daki Oyak Renault Fabrikaları’nda ‘Renault’ logosuyla üretilecek Duster, yılın ikinci yarısında yollara çıkmaya hazırlanıyor. MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Yeni Renault Duster ile pekiştirdiğimiz SUV modellere odaklanma hedefimiz, Renault markasının başarısına ivme katacak.
#BURSAGüçlü ortağı OYAK ile 50 yıldan uzun süredir Türkiye’de faaliyet gösteren dünya devi Renault, Türkiye’yi markanın ihracat üssü yapacak bir adım atıyor. Türkiye için 2027 oyun planını İstanbul’dan dünyaya duyuran Renault ve OYAK 400 milyon Euro’nun üzerinde yatırım yapacaklarını açıkladı. 2027’den önce 4 yeni Renault modeli Bursa’daki Oyak Renault fabrikalarında üretilecek.
#YatırımDuster Türkiye'de yeni bir döneme gidiyor. Dacia markası altında Türkiye'de SUV araç statüsünde satışta yer alan Duster, yeni dönemde Renault tarafından Türkiye piyasasında satışta olacak. Duster'ın Renault logosu ile Bursa'da üretileceğini ifade eden MAİS A.Ş. CEO’su Dr. Berk Çağdaş, süreçle ilgili detayları paylaştı.
#DusterRenault, Türkiye’ye dair iddialı planlarını duyurdu. Marka, Türkiye’deki iş ortağı OYAK ile 400 milyon Euro’nun üzerinde yatırımla 2027 yılına kadar 4 yeni Renault modelini Bursa’da üretecek. Üçü SUV olacak modellerin ilki 2024 yılının ikinci yarısında satışa çıkacak yeni Duster olacak. Duster, Türkiye’de ‘Renault’ logosoyla üretilecek. Renault’un hedefi pazarda liderlik ve Türkiye’yi Avrupa dışında 50 potansiyel ülkeye de ihracat yapan bir merkez haline getirmek.
#Renault10 kişiden 4’ünün yatırım için satın aldığı sıfır otomobil, döviz kurlarının piyasa normallerine dönmeye başlamasıyla yatırım aracı olmaktan çıkıyor. Sektör temsilcilerine göre, ilk 5 ayda 445 bin adedi geçen otomobil ve hafif ticari araç pazarı, kalan 7 ayda 400-450 bin adetlik satışla bu yılı ortalama 900 bin adetle kapatacak. Yatırım amaçlı satışların yerini ise yavaş yavaş ihtiyacı olup da bulamayan vatandaşlar ve biriken filo talebi alacak.
#Sıfır OtomobilYılın ilk yarısında Türkiye’ye geçtiğimiz yıllara kıyasla daha çok sıfır otomobil gelmesine rağmen markalar tüketici talebine yetişmekte zorlandı. Talebin en güçlü halkasını ise yatırım amacıyla alınan araçlar oluşturdu. MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Şu anda 100 otomobilin 40’ı spekülatif olarak satılıyor. Dolayısıyla talebin önemli bölümü ihtiyaca yönelik değil” dedi. Çağdaş’a göre, yılın ikinci yarısında araç bulunurluğu iyileşir ve piyasadaki belirsizlikler ortadan kalkarsa bu durum bir miktar normale dönebilir.
#OtomobilDacia’nın Station Wagon, MPV ve SUV özelliklerini bir arada sunan modeli Jogger, Türkiye’de satışa sunuldu. Donanım ve motor seçeneklerine göre 545 bin TL ila 637 bin TL arasında değişen lansman fiyatlarıyla tüketicilerle buluşan Jogger, iki farklı motor seçeneğiyle geldi.
#DaciaTOGG’un Gemlik’teki Kampusu’nun açılışına Türkiye otomotiv sektörünün önde gelen isimleri de katıldı. Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı (OSD) Cengiz Eroldu, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Altuğ Erçiş, Renault Grubu Türkiye CEO’su Hakan Doğu gibi birçok isim Türkiye’nin otomobilinin banttan indirilme törenini yakından takip etti. Ben de sergi ve toplantı alanında karşılaştığım sektör temsilcilerine Togg ile ilgili ilk düşüncelerini sordum. Bununla birlikte, sosyal medya hesaplarından Togg’un gelişini kutlayan sektör temsilcileri oldu. İşte otomotiv cephesinde Togg ile ilgili ilk görüşler:
#OtomobilFabrika çıkışlı ikinci el araç dönemi 2023 yılında resmen başlıyor. Çalışmalarda sona gelindiğini belirten Renault Group Türkiye CEO’su Hakan Doğu, “İşlemler Bursa’daki Renault fabrikasında yapılacak. Başlangıçta 6 yaşına kadar araçlar yenilecek sonrasında bunu 10 yaşa kadar uzatacağız. Motor dahil her şey yenilenebilecek. 2 yıl da garanti sunulacak. 10 yıl boyunca aracı sürekli yenileyip garantiler vererek halkın güvenerek kullanacağı uygun fiyatlı araçlar yapacağız. Türkiye’de ikinci elin kaderini değiştireceğiz” dedi.
#AraçAvrupa’daki yükselen resesyon sesleri arasında açılan Uluslararası Paris Otomobil Fuarı sönük bir havada başladı. Paris’teki şova Fransız markaları ve Avrupa pazarına açılan birkaç iddialı Asyalı marka dışında katılım sınırlı oldu. Fuarın ilk gününde Renault yeni elektrikli SUV konsepti 4EVER Trophy ile gövde gösterisi yaptı. Jeep’in ilk elektriklisi Avenger dikkat çekti. Çinli BYD ve Great Wall ile Vietnamlı Vinfest ise Avrupa’ya Paris’ten ‘merhaba’ dedi.
#FransaOtomobil sahibi olmak isteyenler için önemli fiyat ve vergi avantajının bulunduğu dönem, yılbaşında sona erecek. Yeni yılla birlikte firmaların rutin fiyat artışlarıyla birlikte yükselecek vergiler yüzünden otomobillerin satış fiyatlarında önemli artışlar yaşanması bekleniyor.