TÜRKİYE’nin en eski ‘el örgü yün’ markalarından Kartopu, bir tuhafiyecide bulunması gereken ürünlerin yüzde 85’ini tedarik edecek şekilde yapılandı. Bu yıl 40 milyon lira ciro bekleyen firmada yeni hedef, ABD’deki ‘hobi mağzaları’na benzer bir perakende sistemi için öncülük etmek.
Perakende sektörünün yeni oyuncuları Beymen’e vız geldi. Beymen, aynı mağaza ve personel sayısıyla satışlarını 2006 sonbahar-kış sezonunda yüzde 90 artırdı. Beymen Genel Müdürü Esel Çekin, pazara giren yeni oyunculardan etkilenmediklerini belirterek "Her yeni oyuncuyla pasta büyüyor. Biz de büyüyen pastadan pay almayı sürdürüyoruz" dedi.
5 Mayıs’ta Ümraniye’de açılacak İsveçli Ikea’nın Türkiye Pazarlama Müdürü Gülden Sincer, Türk halkının demonte ürünleri birleştirerek hobi sahibi olmasına çaba gösterdiklerini belirterek, ‘Türkiye’de erkekler evde televizyon seyredip maç tartışıyor. Bizimle mobilya monte edecekler’ dedi.