Türkler artık yurtdışında yiyip içip geziyor, alışverişi Türkiye’de yapıyor

Güncelleme Tarihi:

Türkler artık yurtdışında yiyip içip geziyor, alışverişi Türkiye’de yapıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2006 00:00

Perakende sektörünün yeni oyuncuları Beymen’e vız geldi. Beymen, aynı mağaza ve personel sayısıyla satışlarını 2006 sonbahar-kış sezonunda yüzde 90 artırdı. Beymen Genel Müdürü Esel Çekin, pazara giren yeni oyunculardan etkilenmediklerini belirterek "Her yeni oyuncuyla pasta büyüyor. Biz de büyüyen pastadan pay almayı sürdürüyoruz" dedi.

TÜRK perakende sektörünün en köklü ve itibarlı isimlerinden Beymen, pazara giren yeni oyunculardan etkilenmiyor, büyümeyi sürdürüyor. 2006 yılında mağaza ve personel sayısı değişmeyen, hatta Akmerkez mağazasının yüzde 50’si dönüşümlü olarak kapalı kalan Beymen, 2006 sonbahar-kış sezonunda satışlarını yüzde 90 artırdı. Sektöre iddialı bir giriş yapan İngiliz Harvey Nichols da Beymen satışlarındaki artış trendini etkilemedi. Beymen Genel Müdürü Esel Çekin söz konusu gelişmeyi "Her yeni oyuncuyla pasta büyüyor. Biz de büyüyen pastadan pay almayı sürdürüyoruz" sözleriyle açıklıyor. Çekin, yeni oyuncuların Beymen’e pozitif yansımaları olduğunu kaydederek, yeni oyuncular sebebiyle büyüme planlarında bir değişiklik yapmadıklarını söyledi.

AKMERKEZ SÜRPRİZİ: Akmerkez’deki renevasyonun 2006 yılındaki en büyük yatırımları olduğunu belirten Çekin "Haziran ve Temmuz aylarında mağazanın önce iki katını ardından da diğer iki katını kapattık. Kapalı katlar sebebiyle mağazadaki satış beklentisini önceki yılın altına indirdik. Ancak kapalı katlara rağmen satışlar geçen yılın yüzde 30 üzerine çıktı" diye konuştu. Çekin, Akmerkez’deki trendin yıl sonuna kadar devam edeceğini belirtirken, Nişantaşı mağazasının açılışından bu yana her yıl yüzde 45 büyüdüğünü de sözlerine ekledi.

BÜYÜMENİN SIRLARI:
Çekin, büyümenin sırlarını şöyle anlattı: "Bizim işimiz sadece kıyafet satmak değil. İnsanlara kendilerini iyi hissettirmek. Verdiğimiz hizmetlerle fark yaratıyoruz. Bir de artık alışveriş için yurtdışına gitmeyip, bunu Türkiye’de yapan bir kesim var. Çünkü burada artık pekçok markayı bulabiliyorlar. Yeni trendleri, markaları burada görüyorlar. Biz bu markaların Türk tüketicisinin zevklerine uygun seçilmiş ürünlerini getiriyoruz. Son bir buçuk yıldır müşterilerimizden bunu çok duyduk. Yurt dışında sadece gezip, yemek yiyip, alışverişlerini yapmadan geliyorlar."

MODA İYİ İZLENİYOR: Türk tüketicisinin modayı iyi takip ettiğini, yükselen markaları bildiğini vurgulayan Çekin, müşteriyle 35 yıllık ilişkisi olan bir isim olarak, onların beklentilerini öngördüklerini ve bu doğrultuda yeni markaları mağazalarına getirdiklerini söyledi. Çekin Araplardan daha çok Rus, Japon turistlere hizmet verdiklerini hatta İtalyan, Fransız müşterileri bulunduğuna dikkat çekerek, Beymen müşterilerinin ayda iki kez mağazalarını ziyaret ettiklerini de bildirdi.

PASTA BÜYÜYOR: Ekonomideki iyileşmelerin perakende pazarının büyümesine katkısının çok olduğuna işaret eden Çekin, "Türk perakende pazarında 10 yıl öncesine kıyasla yeni isimler var. Pekçok yabancı var. Pasta büyüyor" diye konuştu.

Beymen yurtdışında Dior’un yanında satılsın istiyoruz

BEYMEN’in yüzde 100 tasarımcı bir marka olduğunu dile getiren Esel Çekin "Avrupa ve Uzakdoğu ülkeleri başta olmak üzere çok katlı mağazalara gireceğiz. Görüşmelerimiz var. Dior’un, Dolge&Gabbana’nın yanında satılmasını istiyoruz. Başarımızı kanıtlayacağız. Sonra gerekirse yurtdışında monobrand Beymen mağzaları açabiliriz" şeklinde konuştu. Yurtdışında çok markalı Beymen mağazasının ilkini Kahire’de açtıklarını hatırlatan Çekin, Ortadoğu’dan gelen talepleri de dikkate aldıklarını söyledi.

Ev kategorisi mağaza dışına çıktı Beymen Home açıldı

MÜŞTERİNİN tercihlerini dikkate alarak Beymen Home açma kararı verdiklerine işaret eden Esel Çekin, geçen hafta Nişantaşı’nda açılan Beymen Home’la ilgili olarak şöyle konuştu: "Müşterilerin ev kategorisinde daha büyük metrekarelerde alışveriş yapmak istemesi, konut edinme trendinin yükselmesi ve giyimde olduğu gibi ev kategorisinde de pekçok markalı ürünü bünyemize kattığımızdan 1990’dan bu yana var olan Beymen Home’un Nişantaşı’nda ayrı bir kapısı olsun istedik. Bin metrekarelik 4 katlı mağaza bir ev havasına sahip. Mobilyadan ev tekstili ve aksesuarlara pekçok ürün var. Mağazada Beymen Home markası dışında marka daha var. Beymen Home markası sadece ev tekstilinde var, mobilyada yok. Ev kategorisinde cironun yüzde 25’i Beymen kalanı diğer markalardan. Ev kategorisinde illa ayrı mağaza açma derdimiz yok. Büyük mağazaların içinde ev devam edecek ama bazı şehirlerde Beymen Home açacağız. İstanbul’da da bu mağazayı izleyip ona göre karar vereceğiz. 140 milyon dolarlık ciromuz içinde Home’un aldığı pay yüzde 15."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!