TEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali kapsamında 2022 yılında Türkiye’de ilk kez düzenlenen ve gençlerin yeni nesil ulaşım teknolojilerine odaklanmasını sağlayan Hyperloop Geliştirme Yarışması final süreci TÜBİTAK Gebze Kampüsü’nde başladı.
#TEKNOFESTTEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali kapsamında 2022 yılında Türkiye’de ilk kez düzenlenen ve gençlerin yeni nesil ulaşım teknolojilerine odaklanmasını sağlayan Hyperloop Geliştirme Yarışması için başvurular 20 Şubat tarihine kadar devam ediyor.
#TEKNOFESTBu yıl tüm dünya, her açıdan ve hiç olmadığı kadar hızlı değişti... Bir virüs geldi ve milyarların yaşamını altüst etti.. Bir zamanlar bilimkurgu filmlerinde görüp de “Yok artık” dediğimiz pek çok şey gerçek oldu. Şimdi yeni bir yıla giriyoruz ama sadece 2021’e değil, geleceğe, önümüzdeki döneme bakalım; bundan sonra neler olacak... Fütüristler Derneği’nden uzmanlar 10 başlıkta geleceği yorumladı.
#GazetehaberleriEski ve yeninin harmanı, çok çeşitli kültürlerden oluşan, eğlencenin sonuna kadar yaşandığı Şangay’ın 1842’ye kadar küçük bir balıkçı köyü olduğu düşünülünce, dinamizmi ve gelişimi akıl almaz boyutlara ulaşmaktadır. Aynı zamanda dünyadaki en etkili borsalardan biri olan Şangay Borsası’nı içinde barındıran bu şehir, Çin’in finans merkezidir.
#Seyahat HaberiLise öğrencileri katıldıkları, ‘50. TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’ndan dört ödülle döndü. ‘İstanbul Asya Bölgesi’ fizik alanı birincisi Rana Karaman ve danışman öğretmeni Berna Özkorkmaz 8-12 Nisan’da yapılacak, ‘Türkiye Finalleri’ne gidiyor.
#Anabilim Eğitim KurumlarıGüneyKore'nin 2006 yılında geliştirdiği ilk manyetik raylı treni dün başkentSeul'un İncheon Havalimanı ve Yongyu İstasyonu arasında çalışmayabaşladı. "Korea Herald" gazetesi, ülkenin ilk maglev treninin HyundaiRotem şirketi tarafından üretildiğini yazdı. Demiryolunaverilen elektrik akımı sayesinde raylara değmeden hareket eden tren,birbirini iten mıknatıslar yardımıyla rayların 8 milimetre kadar üstündeilerleyerek geleneksel trenlere göre daha gürültüsüz ve sarsıntısızyolculuk imkanı sunuyor. GüneyKore'nin ilk maglev treni, 230 yolcu kapasitesine sahip ve Uluslararasıİncheon Havalimanı ile Yongyu İstasyonu arasındaki 6,1 kilometrelikgüzergahta hizmet veriyor. Makinist olmadan seyahat edebilen maglev treninin azami hızı saatte 110 kilometre. HyundaiRotem firması, 2006 yılında geliştirdiği maglev treninin ticarileşmesiiçin hükümetten 342 milyon dolarlık ihale kazanmıştı. Dünyanın ticarileşmiş ilk maglev treni Japonya'nın Nagoya kentinde 2005 yılında hizmete girmişti. Japonya, 21 Nisan 2015'te maglev treniyle 603 kilometre hıza ulaşarak bu alandaki kırılması güç bir rekora imza atmıştı. Dünyadaticarileşmiş en hızlı maglev treni ise Çin'in Şangay kentinde hizmetveriyor. Transrapid Şangay treninin hızı saate 431 kilometre.
#Güney KoreGüney Kore'nin 2006 yılında geliştirdiği ilk manyetik raylı treni dün başkent Seul'un İncheon Havalimanı ve Yongyu İstasyonu arasında çalışmaya başladı. "Korea Herald" gazetesi, ülkenin ilk maglev treninin Hyundai Rotem şirketi tarafından üretildiğini yazdı.
#HyundaiODTÜ Kimya Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ural Akbulut, ‘Science ve Nature’ gibi bilimsel kaynaklardan 2015’te dünya bilim dünyasında yaşanan önemli gelişmeleri derledi. Tıp, elektronik, fizik, kimya ve mühendislik alanlarındaki 10 etkili buluş, 600 dolayındaki buluş arasından seçildi.
#BilimGeride kalan yılın en iyi 10 teknolojik buluşu, tıp, elektronik, fizik, kimya ve mühendislik alanlarında gerçekleştirildi. Dört ayak üzerinde koşarken, önündeki engelleri algılayıp üzerinden atlayabilen robot, 'çita' yılın en çok ses getiren buluşları arasında ilk sıralarda yer aldı.
#2015Japonya'da manyetik kaldırma teknolojisiyle çalışan Maglev treni, bugün gerçekleştirilen sürat denemesinde 603 kilometrelik hıza ulaşarak rekor kırdı. 2027'de Japonya'da yolcu taşımaya başlaması hedeflenen bu trenle 564 km'lik İstanbul - İzmir arası 1 saatten kısa sürede alınabilir.
#JaponyaJaponya'nın geliştirdiği manyetik kaldırma kuvvetiyle çalışan süper hızlı treni Maglev, kendisine ait rekoru kırdı. Central Japan Railway firması, Maglev treni ile yapılan denemelerde yeni bir hız rekoruna imza attığı duyuruldu.Yamanashi bölgesinde yapılan denemede, Maglev 2003 yılında ulaştığı saatte 581 km hızı geride bırakarak saate 590 km hıza ulaşmayı başardı. Japon yetkililer, yeni rekorun çok kısa süreli olabileceğini veönümüzdeki hafta yapılacak denemelerde saatte 600 km hıza ulaşmayıdeneyeceklerini ifade etti.
#MaglevDünyanın en hızlı treni şu anda Çin’de bulunuyor. Shanghai Maglev isimli trenin ulaşabildiği maksimum hız 430 kilometre. Trenin ortalama hızı ise 250 kilometre olarak göze çarpıyor. 2004 yılından beri çalışan söz konusu hızlı trenin inşası 1.2 milyar dolara mal oldu. Trenin yapımında dünyaca ünlü Siemens firması da rol aldı. KURGU: Levent SERT
#En Hızlı